7 نکته در مورد گیوه بچگانه که باید بدانید!

گیوه بچگانه

پاپوش هایی زیبا به نام گیوه بچه گانه

گیوه بچگانه

در سال های اخیر گیوه بچگانه، در ایران طرافداران بسیاری داشته است. این نوع گیوه نیز توسط زنان و مردان روستایی ساخته و دوخته می شود. کودکان از طرح ها و نقش های رنگارنگ بر روی کفش خود استقبال می کنند و به رنگ های شاد علاقه نشان می دهند. به همین علت می توان از طرح های بسیار متنوعی در گیوه کودکان استفاده نمود و ذوق و سلیقه خوبی را در طرح های رویه گیوه به کار برد.

در گیوه بچه گانه می توان از طرح های شکیل سنتی بهره گرفت و با استفاده از نقش و طرح های امروزی، شیک زیبا و برازندگی این نوع کفش را به رخ کشید . برای نرمی و لطافت بیشتر گیوه بچه گانه و هم چنین برای زیبایی بیشتر در بافت رویه بیشتر از نخ خالص ابریشم استفاده می شود. البته هر نوع گیوه را می توان در سایز کوچک تر تولید نمود و از آن به عنوان گیوه بچه گانه استفاده کرد. اما به دلیل طبع لطیف کودکان بهتر است از طرح ها و رنگ های شاد و زیبا استفاده نمود تا متناسب با سلیقه کودکان نیز باشد.

ذوقی که بچه ها هنگام پوشیدن گیوه ها و کفش نو دارند وصف ناپذیر است. همیشه بچه ها برای پوشیدن پاپوش هایشان و رفتن پی فعالیت و بازی کودکانه هیجان و حس خوبی از خود نشان داده اند. حال اگر این پاپوش یک گیوه بچه گانه باشد. گیوه های بچه گانه تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند که به چند نمونه از این پاپوش های زیبا اشاره می کنیم:

توضیحی کلی در مورد پاپوش های نرم و انعطاف پذیری که بافت رویه آنها از نخ پنبه و یا نخ ابریشمی صنعتی بوده که از لطافت پوست پای کودکان محافظت می کنند. گیوه ها ضد حساسیت هستند و پای کودکان به هنگام فعالیت در داخل گیوه ها عرق نمی کند و از بوی بد پا هم پیشگیری می نماید.

بیشتر کفش های کودکان بند دار هستند و هنگام پوشیدن و از پا درآوردن باید بند آنها را باز و بسته کنید و این امر همیشه خوشایند بچه ها نبوده است و بر خلاف کفش صنعتی گیوه های به راحتی پوشیده می شوند و مانند جوراب مچ پا را احاطه می کنند و نیازی به محکم کردن ندارند و پوشیدن و درآورن آنها برای بچه ها بسیار راحت است.

بچه ها به دلیل اینکه در حال رشد هستند کفش هایشان زودتر پاره می گردند و یا برایشان کوچک می شوند و این یک امر طبیعی محسوب می شود ولی گیوه ها دیرتر پاره می شوند و انعطاف پذیرند و هنگام پاره شدن به راحتی تعمیر می گردند.

گیوه  کرمانشاه می تواند برای بچه ها یک کفش طبی و یا یک کفش مجلسی و حتی یک کفش برای فعالیتهای روزمره مخصوصا بازی های کودکانه باشد.

محصولی مانند گیوه می تواند حس همزاد پنداری را در کودکان تقویت کند و خود را شبیه بزرگترهای خود ببیند و حتی به او در حفظ اصالت و فرهنگ خود از نظر شخصیتی کمک کند.

گیوه های بچه گانه بسیار طرفدار دارند و از محصولات پر فروش در بخش صنایع دستی محسوب می شوند. باید توجه داشته باشید که تجربه استاد کاران در این زمینه نشان داده که بیشترین فروش کفش گیوه بچه گانه در اولین ماه بهار است که خود نمایانگر این مطلب است که گیوه بچه گانه یکی از بهترین کادوها و هدایایی هستند که بزرگتر ها به بچه ها عیدی هدیه می دهند.

بیشتربخوانید: نکاتی در مورد قیمت گیوه ملکی 

مزایای گیوه بچگانه

یکی از مزیت های گیوه های بچه گانه ضد آب بودن و قابل شست و شو بودن آن هاست. کودکان علاقه زیادی به آب بازی دارند و استفاده از این کفش موجب می شود، پای آن ها خیس نشود و بسیار راحت تر بتوانند به بازی خود ادامه دهند.

همچنین کفش کودکان به سرعت کثیف می شود و والدین باید کفش های کودکان را تمیز کنند و واکس بزنند. اما با استفاده از این نوع کفش، برای کودکان می توان آن را به راحتی در داخل کیسه پارچه ای انداخت و آن را در داخل ماشین لباسشویی شست.

در نتیجه گیوه کودکان به سرعت و به آسانی تمیز خواهد شد و شکل اولیه خود را دوباره به دست خواهد آورد. به علاوه جنس الیاف استفاده شده در رویه گیوه به گونه ای است، که به راحتی تمیز می شود و مثل روز اول زیبا وبراق خواهد شد و نیازی به استفاده از انواع پاک کننده های قوی نخواهد داشت.

ویژگی های گیوه بچگانه

این نوع کفش برای سلامتی پای کودکان مفید است و پای آن ها را از ابتلا به انواع عفونت ها و قارچ های پوستی ایمن نگاه می دارد. گیوه بچه گانه توسط دست و متناسب با آناتومی پای کودکان ساخته شده است و بسیار راحت است.

پوشیدن گیوه برای کودکان بسیار راحت تر است و به سرعت خواهند توانست این کفش را به پا کنند. اغلب کودکان در پوشیدن لنگه کفش اشتباه خواهند کرد و در برخی مواقع لنگه راست را به پای چپ می کنند. یا کفش های آن ها دارای بند و چسب و قفل است، که کودکان به تنهایی نخواهند توانست آن را به پا کنند و ممکن است کلی زمان را صرف پوشیدن یک کفش نمایند.

گیوه ها این مشکل کودکان را برطرف کرده اند. زیرا از هر دو لنگه آن می توان برای هر دو پا استفاده نمود و شکل متفاوتی ندارند. کودکان می توانند این نوع کفش را با هر مدل و تیپ خود ست نمایند و در تابستان از پوشیدن و پیاده روی با آن لذت ببرند. این نوع کفش نرم و منعطف است و برای استفاده کودکان بسیار مناسب است.

1.گیوه بچه گانه کلاش هورامی: همان کلاش هورامی در سایز کوچک است با زیره پارچه ای و رویه بافته شده از نخ پنبه ای تابیده شده. این محصول بیشتر یک کفش مجلسی محسوب می شود و یک پاپوش مناسب برای بچه ها.

2.گیوه تزریقی نخی ساده بچه گانه: یک پاپوش بسیار نرم و انعطاف پذیر مخصوص بچه ها برای فعالیتهای کودکانه در محل بیرون مانند پارک ها و فضای آزاد است. زیره این گیوه پلاستیکی تهیه شده از مواد اولیه با کیفیت و رویه نخی پنبه ای خنک و سبک می باشد.

3.گیوه رنگی بچه گانه: پاپوش هایی بسیار جذاب و زیبا در رنگ های گوناگون است و رویه نخی یا ابریشمی آن از جنس پرلون و زیره تزریقی یا پلاستیکی استاندارد با کیفیت دارد.

بررسی گیوه بچگانه

رویه گیوه بچه گانه می تواند از نوع نخی، چرم و یا پلاستیکی انتخاب شود. یکی از نمونه های بی نظیر گیوه های بچه گانه گیوه کرج است که در سایت های اینترنتی قرار دارد و می توان به راحتی آن را سفارش داد. گیوه بچه گانه نیز دست دوز است.

بسیار سبک است و کودکان به راحتی می توانند آن را به پا کنند و در پارک و یا محل بازی شروع به دویدن کنند. رویه این پاپوش دارای طرح های سنتی با نقش و نگارهای زیبا ومتفاوت دوخته شده است که کودکان بلافاصله پس از دیدن آن ها خوشحال می شوند و به پوشیدن آن ها علاقه نشان خواهند داد. گیوه بچه گانه  برای استفاده در فصل تابستان توسط کودکان بسیار مناسب و ایده آل است. سبکی و راحتی این مدل کفش، کودکان را به استفاده از این کفش سنتی ترغیب خواهد کرد.

طرح و نقش های سنتی

مردم روستایی کشورعزیزمان که به گیوه بافی مشغول می باشند، سعی نموده اند از طرح ها و نقش های سنتی چشم نوازی بر روی گیوه های بچه گانه استفاده کنند تا بتوانند کودکان را به پوشیدن این نوع پای افزار تشویق نمایند و کودکان ایرانی را از مزایای استفاده از گیوه بهره مند سازند و تا اندازه ای در این راستا موفق عمل کرده اند.

هم اکنون گیوه های بچه گانه طرافداران بسیاری را در شهرهای کرج، تهران و مشهد پیدا نموده اند و بسیاری از والدین این کفش را به عنوان کفش تابستانی به کودک خود پیشنهاد می دهند. چرا که گیوه بچه گانه هم بسیار بادوام و زیباست و هم برای سلامتی پای کودکان بسیار مفید است.

امروزه از ایده های سنتی بسیاری در ساخت البسه استفاده می شود. البسه های سنتی همیشه با استقبال زیادی روبه رو می شوند. زیرا از الیاف باداوم و محکم بهره می گیرند و راحت ترین پوشش به حساب می آیند. علاوه بر این از طرح ها و نقش های زنده و زیبا بر روی آن ها استفاده می شود و در زیبایی نقش و رنگ رغیب ندارند.

سخن پایانی

قیمت گیوه مردانه بچه گانه نسبت به انواع کفش های موجود در بازار بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. این کفش بسیار ارزشمند است، زیرا کار دست است و جزو صنایع دستی می باشد که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. کیفیت بالای گیوه های بچه گانه سبب شده است تا بسیاری از والدین ایرانی به فکر خریدن این کفش برای کودکان خود بیفتند و کودکان خود را با لباس ها و پوشش سنتی ایرانی بیشتر آشنا نمایند.

گیوه جزئی از پوشش سنتی کشورمان است، که هویت زنان و مردان ایرانی را مشخص می کند. والدین ایرانی می توانند با خرید گیوه بچه گانه ای زیبا و مرغوب برای کودکان خود، این هویت را زنده نگه دارند و به نسل های بعدی خود انتقال دهند.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.