فواید پوشیدن گیوه| بهترین ویژگی های گیوه

فواید پوشیدن گیوه

فواید پوشیدن گیوه

پوشیدن گیوه چه فوایدی دارد؟ چرا گیوه‌های سنتی پا را خسته نمی‌کنند؟ چرا قدیمی‌ها گیوه می‌پوشیدن؟ آیا گیوه برای سلامتی و بهبود کمردرد مناسب است؟

دقت در انتخاب کفش و توجه به استاندارد بودن آن‌یکی از مهم‌ترین نکات برای حفظ سلامتی شماست. متخصصان توصیه می‌کنند به‌جای پوشیدن کفش‌های صندل کفشی را بپوشید که حداقل سه سانت پاشنه و قسمت بالایی پوشیده داشته باشد.

همچنین کفش شما باید دارای تهویه مناسب و دارای منافذی برای تبادل هوا بوده و جنس پارچه به‌کاررفته در آن نیز اهمیت دارد. در این میان گیوه یک نوع پاپوش بادوام، سبک و ارزان است. پوشیدن گیوه در فصل‌های گرم سال طرف‌داران زیادی داشته که در ادامه این مطلب بیشتر راجب فواید پوشیدن گیوه صحبت خواهیم کرد.

چرا گیوه سنتی، پا را خسته نمی‌کند؟

گیوه سنتی با رویه ابریشمی، نخ پنبه و یا نخ قالیبافی ساخته می‌شود. این نوع پاپوش باعث ردوبدل‌شدن هوا در داخل و خارج کفش خواهد شد. به همین خاطر در هنگام پوشیدن گیوه اگر پاها هم عرق کند بوی نامطبوع نمی‌گیرد. وقتی پاها عرق نکند بیماری‌های پوستی، قارچی و میخچه هم نخواهید گرفت.

در ساخت گیوه سنتی زنانه و مردانه از کفی استفاده می‌شود که درد کمر را در افراد کاهش می‌دهد. کف گیوه زنانه با گیوه مردانه تفاوت چندانی نداشته؛ چون در هر دو از چرم طبیعی و پلاستیک استفاده می‌کنند. پس گیوه‌های سنتی دارای استحکام و مقاومت زیادی بوده که نسبت به کفش‌های اسپرت قیمت بالاتری دارد. پس اگر کمردرد دارید از گیوه سنتی به‌عنوان یک کفش طبی می‌توانید آن را بپوشید. به‌خاطر سبک و راحت بودن این گیوه پا خسته نمی‌شود.

فواید گیوه

گیوه خنک‌ترین کفش دنیاست

گیوه مردانه و زنانه از دو قسمت زیره و رویه تشکیل شده که نوعی پاپوش اصیل ایرانی است. این نوع کفش بیشتر در فصل‌های گرم سال مورداستفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر فقط در برخی از شهرها و روستاها از آن استفاده می‌کنند. به دلیل به‌کاربردن نخ و الیاف ابریشم در قسمت رویی گیوه پاها عرق نمی‌کند و به‌عنوان خنک‌ترین کفش دنیا شناخته می‌شود.

رویه این گیوه‌ها با سوزنی به طول 10 سانتیمتر و قطر 2 میلیمتر بافته شده که شبیه سوزن‌های جوال‌دوز است. تفاوتی که باهم دارند در انحنای آن بوده که برای گیوه دارای انحنای کروی است تا به نخ آسیبی وارد نشود. گیوه به‌خاطر پاشنه‌کشی چرمی در انتهای آن کار پوشیدن را بسیار راحت‌تر می‌کند. مواد به‌ کار رفته در این پاپوش کاملأ طبیعی بوده و با قالب پا سازگار خواهد بود.

چرا قدیمی‌ها گیوه می‌پوشیدن؟

همه ما شنیدیم که قدیمی‌ها زندگی سالم و عمر طولانی‌تری داشتند. زندگی آن دوران ساده و در دل طبیعت بود و پیاده‌روی زیاد در دل طبیعت کار هر روز آنها بود. برای همین نیاز به کفشی سبک و درعین‌حال مستحکم و مقاوم در آن دوران ضروری بود. گیوه یکی خلاقیت‌های انسان در زمان قدیم بود که هم ساده و راحت و هم قیمت پایینی داشت.

پوشیدن گیوه برای قدیمی‌ها عادت همیشگی آنها بود؛ چون برای پیاده‌روی بسیار مناسب و باعث خنک نگه‌داشتن پا می‌شد. همچنین مانع عرق و بوی بد پا شده و جالب‌تر از همه اینها ضدآب هم بوده که برای کشاورزان که با آب‌وخاک سروکار داشتند بهترین گزینه است. درباریان و اعیان نیز از گیوه‌های زیبا و گران‌بها استفاده می‌کردند. امروزه گیوه در انواع مختلفی تولید می‌شود و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد که همه افراد جامعه با هر نوع سلیقه‌ای می‌توانند آن را خریداری کنند.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم فواید پوشیدن گیوه برای رفع کمردرد، رفع بیماری‌های قارچی و میخچه پا مناسب است. همچنین این نوع کفش با قیمت مناسبی که دارد خرید آن برای همه افراد جامعه ممکن خواهد بود. گیوه سنتی حتی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود. پس برای سلامتی پاهای خود می‌توانید از گیوه‌ها زنانه و مردانه استفاده کنید. حتی برای کودکان نیز این نوع پاپوش وجود داشته و از راحتی و سبک بودن آن لذت ببرید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.