درمان زخم روده با عسل با رعایت 7+1 روش| درمان کولیت با عسل

درمان زخم روده با عسل

درمان زخم روده با عسل

درمان زخم روده با عسل یکی از راه‌های درمان این بیماری است. این بیماری که کولیت اولسراتیو نیز نامیده می‌شود، باعث عفونت‌های خفیف تا شدید روده راست (رکتوم) و پس روده (کولون) می‌شود.

رکتوم قسمت بالایی روده بزرگ است که پس از کانال مقعدی قرار می‌گیرد. در این مقاله به معرفی درمان زخم روده با عسل خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید.

زخم روده چیست؟

کولیت روده (زخم روده) یکی از بیماری‌های مزمنی است که روده بزرگ را درگیر می‌کند و در طی آن زخم و التهاب در روده ایجاد می‌شود. کولیت روده یک بیماری در دستگاه گوارش است.

در طی این بیماری، بیمار دچار اسهال خونی می‌شود. همچنین این بیماری دردناک و آزار دهنده با روش‌های طب مدرن و سنتی درمان دارد. در واقع درمان زخم روده با این ماده مغذی یکی از راه‌های درمان این بیماری است.

درمان زخم روده با عسل

دلیل استفاده از عسل برای درمان زخم روده چیست؟

مطالعات نشان می‌دهد که عسل حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است که به افراد مبتلا به زخم‌های روده کمک می‌کند تا التهاب ناشی از این بیماری را بهبود بخشند. فروکتوز موجود در عسل، به ویژه عسلی که از گل‌های معطر به دست می‌آید، باعث پاک‌سازی آلاینده‌های رودخانه‌ها می‌شود.

عسل حاوی ویتامین‌های زیادی است و ناراحتی‌های روده‌ای ناگوار را درمان می‌کند. علاوه بر این، عسل‌های طبیعی و ارگانیک دارای خواص ضد باکتریایی قوی هستند، بنابراین درمان زخم روده با این ماده مغذی را تسهیل می‌کنند.

خواص عسل برای روده

در سال 2008، محققان آزمایشی را روی موش‌ها انجام دادند تا تأثیر خواص عسل با دوزهای مختلف را بر درمان زخم روده با عسل ارزیابی کنند. نتایج نشان داد که آنتی‌اکسیدان‌های عسل می‌توانند به بهبود بیماران مبتلا به زخم روده و کاهش التهاب آن‌ها کمک کنند.

اما این نتایج به مطالعات بیشتری نیاز دارد تا تأثیر آن بر انسان را تأیید کند. برخی از عسل‌ها به دلیل خواص پروبیوتیکی، دارای خاصیت ضد باکتریایی، تقویت فلور روده و حمایت از تشکیل سلول‌های جدید هستند.

بهترین زمان مصرف عسل برای درمان زخم روده با عسل قبل از صبحانه یا ناشتا است که از بروز بیماری‌های گوارشی جلوگیری کرده و به جذب بهتر مواد مغذی عسل کمک می‌کند.

درمان زخم روده با عسل چگونه است؟

عسل طبیعی دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به بهبود زخم روده و کاهش التهاب ناشی از این بیماری کمک کند. همان‌طور که گفته شد، زخم روده به مشکلات گوارشی اشاره دارد که شامل سوزش سر دل و اسهال خونی همراه با مخاط است.

در این بیماری گلبول‌های سفید به روده حمله کرده و سلول‌های روده را از بین می‌برند. از آنجایی که فواید عسل طبیعی فراوان است، با مصرف آن، روده تقویت شده و سلول‌های جدید تشکیل می‌شود.

نحوه مصرف عسل برای درمان زخم روده

عسل را می‌توانید در وعده‌های مختلف غذایی مصرف نمایید. برای درمان زخم روده با عسل می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید؛

  • برای درمان کولیت روده، 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل را هر روز صبح ناشتا میل کنید.
  • یک قاشق چای خوری عسل را با آب گرم مخلوط کنید و این شربت را صبح ناشتا بنوشید.
  • این مخلوط را با عسل و دارچین می‌توان به جای مربا در صبحانه استفاده کرد.

نکاتی در مورد عسل

نکات احتیاطی جهت استفاده از عسل

اگرچه عسل ارزش غذایی بالایی دارد، اما در برخی موارد باید با احتیاط مصرف شود.

  • دیابت: مصرف زیاد عسل باعث افزایش سطح قند خون در بیماران دیابتی نوع 2 می‌شود و بیماران دیابتی حتماً با نظر پزشک از عسل طبیعی دیابتی استفاده کنند.
  • آلرژی به گرده گل: به افرادی که به گرده گل حساسیت دارند توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز واکنش‌های آلرژیک مصرف عسل را قطع کنند و در صورت بروز مشکل پس از مصرف عسل سریعاً با پزشک مشورت کنند.

آیا مصرف عسل برای روده تحریک‌پذیر مناسب است؟

بله استفاده از عسل در اکثر موارد در درمان این بیماری تأثیر مثبت دارد. اثربخشی عسل برای این مشکل از نظر علمی ثابت نشده است، اما ممکن است خواص ضد باکتریایی آن به بهبود روده کمک کند. این بیماری در طول زندگی عود می‌کند، اما پیشرفت نمی‌کند و به سرطان تبدیل نمی‌شود.

درواقع بیماران باید تا آخر عمر با این شرایط زندگی کنند. با این حال، اگر رژیم غذایی و دستورات پزشک خود را به دقت رعایت کنید، علائم این بیماری را تجربه نخواهید کرد.

هر عسلی برای هر بیماری مناسب نیست!

باید بگوییم که برای تمام مشکلات گوارشی خود نمی‌توانید از یک نوع عسل استفاده کنید. ممکن است به برخی عسل‌ها حساسیت داشته باشید. در این زمینه می‌توانید تحقیقات خود را انجام دهید و از افرادی که دانش کافی در این زمینه دارند، کمک بگیرید.

متخصصان باید انواع عسل را به شما معرفی کنند و خواص هر کدام را به شما بگویند. در این صورت بسته به نوع عسل و مشکلی که دارید می‌توانید از عسل مخصوص استفاده نمایید.

خرید عسل درجه یک و باکیفیت

پس از آگاهی از خواص عسل و درمان زخم روده با عسل، بهتر است اگر به این بیماری مبتلا هستید، عسل طبیعی و خالص را از فروشگاه‌های معتبر عرضه‌کننده عسل خریداری و مصرف کنید.

در همین راستا یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، فروشگاه اسرین کالا است که انواع عسل‌های طبیعی، خالص و درجه یک را به مشتریان خود عرضه می‌کند، شما می‌توانید برای خرید عسل خالص به این فروشگاه مراجعه نمایید.

سخن آخر

اگرچه درمان زخم روده با عسل امکان‌پذیر است، اما در برخی موارد باید با احتیاط مصرف شود. در افراد دیابتی، مصرف زیاد عسل خام منجر به افزایش سطح قند خون می‌شود. این افراد برای استفاده از عسل طبیعی باید با پزشک مشورت کنند.

همچنین به افرادی که به گرده گل حساسیت دارند توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز واکنش‌های آلرژیک مصرف عسل را قطع کنند و در صورت بروز مشکل پس از مصرف عسل سریعاً با پزشک مشورت کنند.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.