رونق سفر در راه است. اما آیا این صنعت آماده است؟

رونق سفر در راه است. اما آیا این صنعت آماده است؟

ممکن است در آستانه عصر جدیدی از سفر باشیم. اگرچه انواع کووید-19 ممکن است شرایط را تحت تأثیر قرار دهد، به نظر می‌رسد به لطف افزایش نرخ واکسیناسیون و تعداد موارد قابل کنترل، زمانی که مسافران در برخی از نقاط جهان وارد جاده شوند و دوباره به آسمان بروند، به نظر می‌رسد. برخی کشورها به طور جدی محدودیت های سفر را کاهش داده و مرزها را بازگشایی کرده اند.

به‌عنوان بدترین تأثیرات فروپاشی همه‌گیری کووید-19، بیشتر شاخص‌ها به بازگشت سفر – با انتقام – اشاره می‌کنند، زیرا مردم به دنبال اتصال مجدد، کاوش مقاصد جدید یا بازدید مجدد از محبوب‌های قابل اعتماد هستند. خیلی ها فقط می خواهند از محدوده خانه هایشان دور شوند. یک نظرسنجی مک کینزی نشان می دهد که مسافرت دومین فعالیت مورد نظر در میان پاسخ دهندگان است (در وهله اول: صرف غذا در بیرون). در ایالات متحده، سفرهای هوایی روزانه به دو میلیون مسافر رسیده است که به سطح پیش از همه‌گیری حدود 2.5 میلیون نفر نزدیک‌تر از حدود 90000 نفر در آوریل 2020 است. رزرو هتل و رزرو خودروهای کرایه‌ای در حال افزایش است.

همه این روندها باید طعم شیرینی برای صنعت داشته باشند، اما شرکت‌هایی که آمادگی کافی ندارند ممکن است خود را با خشم گروهی از تعطیلات متمرکز بر اوقات فراغت روبرو کنند که ممکن است در حال حاضر برای همگام شدن با پروتکل‌های جدید سفر دچار مشکل شوند. اگر صنعت در حال حاضر برای افزایش ظرفیت کار نکند، اکوسیستم ممکن است تحت فشار کمانش کند و مسافران را مجبور کند که زمان‌های انتظار طولانی و قیمت‌های متورم را تحمل کنند.

این مقاله دو خط سیر گسترده از چگونگی بازگشت احتمالی سفر را پیش‌بینی می‌کند و کشورهایی را که تعداد پرونده نزدیک به صفر دارند با کشورهایی که تعداد موارد بیشتر، اما قابل کنترل و نرخ واکسیناسیون بالاتری دارند، مقایسه می‌کند. در هر دو سناریو، شرکت‌های مسافرتی که خود را برای هجوم آتی مسافران آماده نمی‌کنند، در خطر از دست دادن فرصت ارزشمند برای جبران خسارات وارده در اوج همه‌گیری هستند. از طرف دیگر، ما معتقدیم که با تمرکز بر چهار حوزه کلیدی – ایجاد ظرفیت، سرمایه‌گذاری در نوآوری دیجیتال، بازنگری رویکردهای تجاری و یادگیری از لحظات حساس – شرکت‌های مسافرتی می‌توانند ارزش خود را به دلیل فراتر رفتن از نیازها و خواسته‌های مشتریان خود به دست آورند.

داستان دو مسیر بازیابی سفر

به هر کجای دنیا که نگاه کنید، مردمی را خواهید دید که برای سفر خارش دارند. اکثر افراد پردرآمد شغل خود را از دست نداده اند. در ایالات متحده، نرخ پس‌انداز در میان این جمعیت در حال حاضر 10 تا 20 درصد بیشتر از قبل از همه‌گیری است و چنین افرادی مشتاق هستند که پول خود را صرف سفر کنند. انتظار می‌رود که سفرهای تفریحی با عقب‌نشینی سفرهای شرکتی منجر به رونق شود.

یک نظرسنجی اخیر از 4700 پاسخ دهنده از 11 کشور در سراسر جهان که توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) انجام شد، نشان داد که 57 درصد از آنها انتظار دارند تا دو ماه پس از مهار بیماری همه گیر سفر کنند و 72 درصد به زودی این کار را انجام خواهند داد. چون می توانند با دوستان و خانواده ملاقات کنند. در نظرسنجی سفر به چین، تعداد بیشتری از پاسخ دهندگان را می بینیم که مشتاق سفرهای تفریحی دورتر هستند. 41 درصد می‌گویند که می‌خواهند سفر بعدی‌شان خارج از چین باشد، بالاترین سطحی که دیده‌ایم، با وجود بسته بودن مرزها.

با این حال، شایان ذکر است که با وجود تمایل تقریباً جهانی به سفر، کشورها احتمالاً برنامه‌های خود را برای بازگشایی متفاوت مدیریت خواهند کرد. دو عامل اصلی در اینجا نقش دارند: تعداد موارد فعلی COVID-19 و نرخ واکسیناسیون. افرادی که در کشورهایی با دسترسی محدود به واکسن‌ها و سطوح غیرقابل کنترل مبتلایان – مانند تعدادی از کشورهای آفریقایی و آسیای جنوب شرقی – زندگی می‌کنند، برای مدتی درگیر محدودیت‌های شدید سفر خواهند بود.

سفر در داخل و بین کشورهای دارای پرونده قابل مدیریت انجام می شود

ما می‌توانیم انتظار افزایش سفر در (و بین) کشورهایی با تعداد موارد کووید-19 قابل کنترل و متوسط ​​و دسترسی به واکسن داشته باشیم. تا زمانی که میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان پایین بماند، این مناطق مایل به پذیرش افزایش سطح موارد هستند. در بسیاری از کشورهای اروپایی و ایالات متحده، بخش قابل توجهی از جمعیت تلقیح شده اند. چنین افرادی احساس امنیت کافی برای سفرهای داخلی و بین المللی می کنند، به ویژه با معرفی اقدامات ایمنی مانند گواهی های سلامت دیجیتال صادر شده توسط اتحادیه اروپا که به افراد واکسینه شده علیه COVID-19 داده می شود. علیرغم نوسان نرخ بارهای جدید در این مناطق، اثربخشی واکسن تاکنون (برای کاهش شیوع بیماری و جلوگیری از بدترین اثرات آن) به بسیاری از افراد احساس امنیت کافی برای سفر می‌دهد.

کشورهای اروپایی که به زندگی با موارد قابل کنترل COVID-19 عادت کرده‌اند، بدون درخواست قرنطینه از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند: ایسلند (مارس 2021)، قبرس (مه 2021) و مالت (ژوئن 2021). علاوه بر این، اروپا برای مسافران آمریکایی واکسینه شده باز است. پس از اینکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) شروع به تأیید کشتی‌های کروز با گواهینامه قایقرانی مشروط برای ورود به کشور کرد، دادگاه فدرال فلوریدا در ژوئن 2021 حکم داد که مقررات صادر شده توسط CDC باید فقط به عنوان دستورالعمل‌های غیرالزام‌آور عمل کند و محدودیت‌ها را بیشتر برای گردشگران کاهش دهد. .

اگر نمونه های گذشته به عنوان شاخص عمل کنند، پس از کاهش محدودیت های سفر و بازگشت آزادی تحرک، شاهد افزایش تقاضا برای سفر خواهیم بود.

لینک اصلی مقاله : https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-infrastructure/our-insights/a-travel-boom-is-looming-but-is-the-industry-ready

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.