راهنمای خرید تسبیح زیبا با بهترین قیمت و کیفیت در اسرین کالا

راهنمای خرید تسبیح

 خرید تسبیح

راهنمای خرید تسبیح برای آن دسته از افرادی که قصد خرید تسبیح را دارند؛ بسیار مهم است. تسبیح یک وسیله بسیار مهم و باارزش در نزد مردم ایران است. به‌طوری که در هر خانه‌ای حداقل یک جفت از آن پیدا می‌شود. تمام افرادی که برای سفرهای زیارتی به مشهد، کربلا، مکه و… می‌روند؛ برای اقوام و آشنایان خود تسبیح‌های مختلفی را به‌عنوان سوغات می‌آورند.

درگذشته از تسبیح فقط برای نماز و گفتن ذکر استفاده می‌شد. اما باگذشت زمان و تولید تسبیح‌های رنگارنگ، بیشتر افراد به دلیل ظاهر زیبایی که دارند؛ از آن‌ها استفاده می‌کنند. امروزه تسبیح‌ها را مدل‌های مختلف و با جنس‌های متنوعی تولید می‌کنند تا نیاز افراد را در این زمینه برطرف کرده و بتوانند تسبیح دلخواه خود را خریداری کنند. اگر قصد دارید برای خریداری تسبیح اقدام کنید؛ ابتدا باید اطلاعات بسیار کاملی درباره مدل‌های مختلف آن کسب کنید تا بتوانید خرید خوب و مناسبی را انجام دهید.

در این مقاله به طور کامل راهنمای خرید تسبیح را برای شما شرح می‌دهیم تا به بهترین شکل ممکن با مدل‌های مختلف آن آشنا شوید و بتوانید خرید رضایت‌بخشی انجام دهید.

انواع تسبیح‌

علاقه زیاد افراد به تسبیح باعث شده که این وسیله ارزشمند را در مدل‌های مختلفی تولید کنند. آشنایی با انواع مختلف تسبیح باعث می‌شود که افراد بتوانند تسبیح دلخواه خود را خریداری کنند. اگر قصد خرید تسبیح را دارید؛ ابتدا باید بدانید که تسبیح را بر اساس تعداد دانه‌ها و جنس آنها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کنند.در مقاله راهنمای خرید تسبیح به صورت کامل به این معرفی انواع تسبیح خواهیم پرداخت.

انواع تسبیح بر اساس تعداد دانه‌ها

تسبیح‌ها را بر اساس تعداد دانه‌ها به سه دسته مختلف تقسیم می‌کنند که انتخاب هرکدام از آنها بستگی به نوع ذکر و سلیقه شما دارد. انواع تسبیح بر اساس دانه‌های آنها به شرح زیر است. در این مقاله راهنمای خرید تسبیح به مهم ترین موارد خواهیم پرداخت.

تسبیح معمولی

تسبیح معمولی یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع تسبیح است که معمولاً در تمام خانه‌ها از آنها استفاده می‌کند. این تسبیح‌ها از 99 دانه تشکیل شده‌اند که با استفاده از دو دانه کوپک آنها را به دسته‌های 33 عددی تقسیم می‌کند.

تسبیح اصلی

اگر از آن دسته افرادی هستید که در طول روز تسبیحات حضرت فاطمه زهرا را می‌خوانید؛ قطعاً به این نوع تسبیح نیاز خواهید داشت. تسبیح اصلی دارای 33 مهره است که معمولاً برای انجام ذکرها از آن استفاده می‌کنند. همچنین بیشتر افراد به دلیل اندازه کوچک و ظاهر زیبایی که این نوع از تسبیح‌ها دارند؛ برای خریداری آنها اقدام می‌کنند.

تسبیح هزار دانه

نوع و شکل تسبیح هزار دانه از اسم آن پیدا است. این تسبیح به دلیل اینکه دانه‌های بسیار زیادی دارد؛ بیشتر مناسب افرادی است که همیشه در حال ذکر هستند یا تعداد زیادی ذکر نذر کرده‌اند.

انواع تسبیح بر اساس جنس دانه‌ها

تسبیح‌ها را بر اساس جنس دانه‌ها به دسته‌های زیادی تقسیم می‌کنند که هرکدام از آنها خصوصیات و ویژگی‌های مختلفی دارند. آشنایی با انواع مختلف تسبیح بر اساس جنس دانه‌ها باعث می‌شود از خرید خود راضی باشید. از مهم‌ترین و محبوب‌ترین نوع تسبیح‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. در این مقاله راهنمای خرید تسبیح به مهم ترین نوع های تسبیح می پردازیم.

تسبیح سندلوس 33 عددی

تسبیح شاه مقصودی

یکی از مشهورترین تسبیح‌هایی که افراد مختلف از آن استفاده می‌کنند؛ شاه مقصودی نام دارد. این تسبیح را بیشتر در شهرهای قندهار و جلال‌آباد تولید می‌کنند. هرچه این سنگ‌ها بیشتر در دست قرار بگیرند و از مدت استفاده آنها بگذرد؛ قیمت آنها بالاتر می‌رود. از جمله ویژگی‌های دیگر این تسبیح می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رنگ‌بندی‌های زرد و سبز
  • دارای خاصیت پادزهری
  • زیبایی و شفافیت بالا

تسبیح حضرت ام‌البنین

این نوع از تسبیح در میان مسلمانان طرف‌داران بسیار زیادی دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم آن این است که دانه‌های آن رنگارنگ است. بیشتر افراد عقیده دارند حضرت ام‌البنین دانه‌هایی که از تسبیحات پاره شده باقی می‌ماند را بند می‌کرد و از آنها تسبیح جدیدی می‌ساخت. به همین دلیل تسبیح‌های رنگارنگ را ام‌البنین می‌نامند.

تسبیح تربت

تسبیح تربت یکی از ارزشمندترین و محبوب‌ترین تسبیح‌ها در بیم افراد است. دانه‌های این تسبیح از خاک تربت ساخته می‌شوند که همین امر ارزش تسبیح را چندبرابر می‌کند. از تسبیح تربت به‌عنوان یکی از بهترین و مشهورترین سوغاتی‌های کربلا یاد می‌شود. بهتر است بدانید که این تسبیح عطر مخصوصی دارد که هنگام خرید می‌تواند به کمک این نکته آن را از دیگر تسبیح‌ها تشخیص دهید. اما به دلیل اینکه دانه‌ها از خاک ساخته می‌شوند؛ با واردشدن ضربه به آنها خیلی زود می‌شکنند.

تسبیح سندلوس

یکی دیگر از تسبیح‌های بسیار محبوب در بین افراد سندلوس نام دارد. این تسبیح هرچه از زمان استفاده آن بگذرد؛ ارزش و قیمت آن بالاتر می‌رود. این تسبیح ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد و در رنگ‌های مختلفی آنها را تولید می‌کنند. مرغوب‌ترین سندلوس از کشور آلمان به‌صورت شمش وارد کشورهای مذهبی می‌شود.

این تسبیح علاوه بر ظاهر شیک و زیبا، خاص درمانی زیادی هم دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بندآوردن خونریزی، درمان اسهال خونی، درمان سرماخوردگی، تسکین درد دندان و… اشاره کرد.

خرید آنلاین

تسبیح عقیق و فیروزه

معمولاً بیشتر افراد با نام‌های عقیق و فیروزه آشنایی دارند؛ چون از این سنگ‌ها در ساخت انگشتر و گردن‌بند بیشتر استفاده می‌شود. سنگ عقیق مخصوص کشور یمن و نیشابور مرکز سنگ‌های فیروزه است. از این سنگ‌ها تسبیح‌های بسیار شیک و گران‌قیمتی تولید می‌کنند که زیبایی آنها چشم افراد مختلفی را به خود خیره می‌کند. البته در هنگام خرید باید اطمینان حاصل کنید که سنگ عقیق یا فیروزه تقلبی نباشند.

تسبیح یسر

تسبیح یسر یکی دیگر از تسبیح‌های موردعلاقه افراد است که نحوه ساخت آنها مقداری با بقیه تسبیح‌ها فرق دارد. در ساخت این تسبیح‌ها از برگ‌های یک نوع درخت دریایی استفاده می‌کنند. برگ‌های این درخت را آن‌قدر فشرده می‌کنند تا دانه‌های تسبیح به وجود بیایند. از جمله ویژگی‌های دیگر این نوع تسبیح می‌توان به رنگ سرمه‌ای، عطری خاص مشابه بوی جوهر، وجود طرح‌های قشنگ روی دانه‌ها و… اشاره کرد.

قیمت و خرید انواع تسبیح‌ها

مسئله‌ای که در خرید تسبیح بسیار حائز اهمیت است؛ قیمت آن و محل خریداری آن است. بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارند که در این زمینه مشغول فعالیت هستند. شما باید بهترین و معتبرترین سایت را برای خرید انتخاب کنید. سایت اسرین کالا (Asrinkala.com) یکی از معتبرترین سایت‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. با مراجعه به این سایت می‌توانید انواع تسبیح‌ها را به همراه قیمت‌های آنها مشاهده کنید و هرکدام را که دوست داشتید؛ خریداری کنید.

سخن نهایی در مورد راهنمای خرید تسبیح

تسبیح یکی از وسایل موردعلاقه ایرانیان است که معمولاً در تمام خانه‌ها و مساجد می‌توان آنها را مشاهده کرد. در بازار می‌توان انواع تسبیح‌های مختلف را پیدا کرد که هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های مختلفی دارند. شما باید با آنها آشنا شوید تا بتوانید خرید خوب و رضایت‌بخشی داشته باشید. در این مقاله راهنمای خرید تسبیح را به طور کامل شرح دادیم تا بهتر بتوانید خرید خود را انجام دهید. اگر درباره خرید تسبیح سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.