چگونه گیوه را تمیز کنیم؟| آموزش تمیز کردن گیوه کلاش

چگونه گیوه را تمیز کنیم؟

چگونه گیوه را تمیز کنیم؟

چگونه گیوه را تمیز کنیم؟ چه نکاتی را باید در زمان تمیزکردن گیوه رعایت کنیم؟ نکات مراقبت از گیوه کدام است؟ در این مطلب به‌تمامی این سؤالات پاسخ داده شده است.

گیوه یک نوع پاپوش سنتی سبک و بادوام است که بیشتر در فصل‌های گرم سال از آن استفاده می‌شود. برای پیاده‌روی طولانی بسیار مناسب بوده و در زمان‌های قدیم بیشتر مردان آن را می‌پوشیدند. تمام مراحل تولید گیوه به‌صورت دستی انجام شده و به همین خاطر باید در هنگام تمیزکردن آن دقت لازم را داشته باشید. در ادامه این مطلب به چگونه گیوه را تمیز کنیم؟ خواهیم پرداخت.

نکات مهم در تمیزکردن گیوه

یکی از نکات مثبت برای تمیزکردن گیوه امکان شستشوی آن است. در هنگام خرید گیوه اگر گیوه‌های رنگی را انتخاب کنید زودتر از نوع سفید گردوخاک روی آن دیده می‌شود. گیوه رنگی اصولاً با نخ ابریشم مصنوعی بافته می‌شود که این نوع نخ سریع و راحت تمیز خواهد شد. چنانچه حجم گردوخاکی که روی گیوه شما وجود دارد زیاد نباشد به‌راحتی با یک دستمال خیس می‌توانید آن را تمیز کنید.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تمیزکردن گیوه همین استفاده از دستمال خیس است. اما اگر گیوه شما رنگ سفید دارد و بیش از اندازه کثیف شده و این روش پاسخگو نباشد باید آن را کامل بشویید. برای شستن آن باتوجه‌به رنگ و میزان کثیفی از مایع و یا پودر بدون آنزیم استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از یک فرچه یا مسواک کمک بگیرید و به‌آرامی به همراه مایع آن را شسته و دقت کنید برای خشک‌کردن پاپوش را در معرض هوا آزاد قرار دهید.

اگر می‌خواهید گیوه حالت خود را در هنگام خشک‌شدن از دست ندهد با استفاده از یک شیشه نوشابه یا جسم گرد و سفت را در داخل آن قرار داده و اجازه دهید کامل خشک شود. همچنین آبی که برای شستشوی گیوه استفاده می‌کنید نباید گرم و داغ باشد چرا که باعث شل‌شدن بافت رویی آن خواهید شد. پس برای اینکه بدانید چگونه گیوه ملکی و سایر گیوه ها را تمیز کنید باید به این نکات توجه داشته و آنها را رعایت کنید.

چگونه گیوه را تمیز کنیم؟

نکات مراقبت از گیوه

گیوه یا همان کلاش نیاز به مراقبت‌های مخصوص خود دارد تا دوام بیشتر داشته باشد. هر زمان که نخواستید گیوه یا کلاش خود را بپوشید حتماً داخل آن یک حبه قرص نفتالین یا توتون بگذارید. سپس آن را در جای خنک و خشک قرار دهید به‌طوری‌که از گزند حشرات دور نگهدارید. در هنگام خرید گیوه هرازگاهی چپ و راست کفش را در زمان پوشیدن تغییر دهید و نگذارید خیس شوند.

خیس شدن گیوه مردانه و زنانه باعث کم‌شدن عمر آن می‌شود. این پاپوش جز اولین کفش‌های سنتی انسان بوده که در آن دوران از مواد اولیه طبیعی و ارزان در ساخت آن استفاده می‌کردند. گیوه کرمانشاه توان عبور از گذرگاه‌های سخت و صعب‌العبور در مناطق کوهستانی را داشته و با این اوصاف بسیار راحت و سبک است.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مطلب گفتیم برای اینکه بدانیم چگونه گیوه را تمیز کنیم؟ باید نکات مراقبتی که در بالا به آن اشاره کردیم را حتماً رعایت کنیم. در مورد ثبات رنگ گیوه‌ها نیز باید بگوییم که اگر از فروشگاه‌های معتبر خرید گیوه را انجام دهید این نگرانی را بابت شستشو و تغییر رنگ‌ندادن پاپوش آن نخواهید داشت.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.