نحوه مصرف گرده گل برای مصارف مختلف| 8 روش مصرف گرده گل

نحوه مصرف گرده گل

نحوه مصرف گرده گل و دوز صحیح آن با بهبود بیماری‌ها ارتباط مستقیم دارد. گرده زنبور عسل یک ماده پودری است که توسط گیاهان برای تولیدمثل، تشکیل می‌شود. زنبور این گرده را روی پاها و بدن خود جمع می‌کند و به عنوان منبع غذایی به کندو برمی گرداند. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز درباره مصرف گرده گل را بیان کنیم.

خواص خوردن گرده گل یا عسل

خواص عسل فراوان است و مصرف روزانه آن با استفاده گرده گل برای تمامی سنین مناسب است. گرده گل‌ها سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، اسیدهای چرب و آنزیم‌ها است.

کاروتنوئیدها، بیو فلاونوئیدها و گرده‌ها ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی هستند که مویرگ‌ها را تقویت می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند، سیستم ایمنی را تحریک می‌کنند و همچنین سطح کلسترول را به طور طبیعی کاهش می‌دهند.

نحوه مصرف گرده گل

روش‌های مصرف گرده گل

تصمیم‌گیری در مورد نحوه مصرف گرده گل یکی از نکاتی است که باید در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که گرده را نمی‌توان به طور نامنظم استفاده کرد؛ بنابراین مهم است که مصرف گرده گل برای شما لذت‌بخش باشد یا حداقل استفاده از آن زیاد دشوار نباشد.

این نکته به معنای مصرف صحیح از گرده گل است و شما باید روشی را انتخاب کنید که ساده و لذت‌بخش باشد و یا حداقل شما را اذیت نکند. گرده گل را به روش‌های زیر مصرف کنید.

نحوه مصرف گرده گل برای بدنسازی

فواید عسل برای ورزشکاران و بدنسازان زیاد است و توصیه می‌شود از خواص عسل با مصرف گرده گل بهره‌مند شوید. بدنسازان، کشتی گیران و ورزشکارانی که در مسیر عضله‌سازی و انجام تمرینات استقامتی سنگین هستند، می‌توانند مخلوطی از عسل و 20 تا 50 گرم گرده گل را در رژیم غذایی خود بگنجانند و روزانه مصرف کنند.

بیشتربخوانید: فواید کشک برای بدنسازی

طریقه مصرف گرده گل برای پوست

نحوه مصرف گرده گل برای پوست: گرده گل را از شب قبل در آب خیس کنید. این کار بهترین اثر را به شما می‌دهد. گرده گل حل شده و به آرامی روی پوست پخش می‌شود و آن را به خوبی مخلوط کنید. همه مواد باید در دمای اتاق باشند.

سپس آن‌ها را خوب و کاملاً مخلوط کنید. بعد صورت خود را تمیز کرده و با انگشتان خود مواد ماسک را بمالید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

نحوه مصرف گرده گل برای درمان پروستات

طریقه مصرف گرده گل برای درمان پروستات

گرده گل ماده‌ای با رنگ و طعم خاص است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید پودر گرده گل را به تمام غذاهایی که می‌خورید اضافه کنید. طوری که نحوه مصرف گرده گل تغییری در طعم غذا ایجاد نکند.

در صورت خرید گرده گل باکیفیت، آن را پودر کرده و در ظرف خشک و در بسته نگهداری کنید. خلاق باشید و در انواع مختلف غذاهای روی میز کمی پودر گرده گل را مخلوط و مصرف کنید.

نحوه مصرف گرده گل برای ناباروری

نحوه مصرف گرده برای ناباروری: در وعده صبحانه یک قاشق پر به همراه یک تکه میوه میل کنید. فیبرهای میوه فعالیت گرده گل‌های جدید را افزایش می‌دهند. همچنین یکی از بهترین روش‌های مصرف گرده گل با عسل خام و طبیعی است. خوشبختانه زنبورداران می‌توانند گرده‌های کندو را بدون آسیب رساندن به زنبورها یا ایجاد اختلال در عملکرد آن‌ها خارج کنند.

بیشتربخوانید: بهترین خواص گردو برای دوران بارداری

طریقه مصرف گرده گل برای چاقی صورت

خواص عجیب گرده گل برای چاقی این است که از پوست محافظت کرده، به حفظ چاقی صورت کمک می‌کند و لکه‌های روی پوست را از بین می‌برد. گرده گل یک آب‌رسان و مرطوب‌کننده قوی پوست است. پوست خود را صاف و بدون چین و چروک نگه دارید، از ماسک عسل و گرده گل استفاده کنید. برای جلوگیری از پیری زودرس و تقویت پوست مصرف گرده گل با شیر باعث چاقی صورت می‌شود.

نحوه مصرف گرده گل با شیر

نحوه مصرف گرده گل ارتباط مستقیمی با تأثیر آن در بدن دارد و گنجاندن آن در رژیم غذایی می‌تواند از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کند. همچنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به شما کمک می‌کند تا غذای سالم بخورید و کمبود بسیاری از ویتامین‌ها را در بدن جبران کنید.

از آنجایی که گرده گل طعم کمی تلخ دارد و خوردن خالی آن برای برخی افراد خوشایند نیست، می‌توان آن را با شیر مصرف کرد.

مقدار و مصرف آماده سازی گرده گل

گرده زنبور عسل به صورت گرانول فروخته می‌شود. طبق اعلام مؤسسه ملی بهداشت، اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده دوز مناسب گرده زنبور عسل وجود ندارد، توصیه می‌شود از عوارض جانبی مانند خارش، تورم، تنگی نفس، سرگیجه و سایر واکنش‌ها آگاه باشید. همچنین کودکان باید فقط با چند دانه شروع کنند.

مصرف گرده گل چگونه است؟

عوارض جانبی گرده گل

مصرف بی‌رویه گرده گل خطرناک است؛ زیرا برخی افراد به محصولات زنبور عسل حساسیت دارند. واکنش‌های آلرژیک به گرده گل با علائمی مانند تنگی نفس، سرگیجه، تورم و خارش شدید بدن همراه است. این علائم پس از خوردن مقدار کمی گرده گل ظاهر می‌شود.

بنابراین، اگر به گرده گل یا سایر فرآورده‌های زنبور عسل حساسیت دارید، توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آن‌ها احتیاط کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

قیمت گرده گل در بازار

به طور کلی در محاسبه قیمت محصولات طبیعی و ارگانیک کلیه هزینه‌های انجام شده از زمان تولید محصول تا مرحله بسته بندی در نظر گرفته می‌شود و این امر برای قیمت گذاری گرده گل نیز صادق است. گرده‌ گل‌های موجود در فروشگاه اسرین کالا از بهترین گرده گل‌های برداشت شده از نقاط مختلف ایران با طیف‌های رنگی متفاوت است و در این فروشگاه اینترنتی گرده گل بی‌کیفیت پیدا نمی‌کنید.

به طور کلی، هر چه گرده گل از کیفیت پایین‌تری برخوردار باشد، ارزش آن نیز کمتر می‌شود که ارتباط مستقیمی با قیمت این محصول دارد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم نحوه مصرف گرده گل را برای شما توضیح دهیم. با توجه به خواص فراوان گرده گل، می‌توان هر روز از این گرده گل‌های با کیفیت استفاده کرد. مصرف منظم گرده گل خواص زیادی برای بدن ایجاد می‌کند و می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد.

در نهایت به این نکته توجه کنید که در مصرف گرده گل نباید زیاده‌روی شود. به خصوص اگر قصد استفاده از آن برای کودکان را دارید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.