راهنمای خرید عسل کردستان و 4 تفاوت عسل کردستان با سایر مناطق

راهنمای خرید عسل کردستان

راهنمای خرید عسل کردستان

آیا به دنبال عسل باکیفیت هستید؟ آیا عسل کردستان از قیمت خوبی برخوردار است؟ آیا عسل کردستان از کیفیت مطلوب برخوردار است؟

قبل از خرید عسل باید دقت کنیم که عسل را برای چه چیزی می‌خواهیم مصرف کنیم آیا برای خاصیت درمانی آن را خریداری می‌کنیم یا برای مصرف روزانه و بعد باتوجه‌به آن می‌توانیم تصمیم بگیریم که چه نوع عسلی را خرید  و مصرف کنیم.چرا که خواص عسل بر کسی پوشیده نیست و خود یک دکتر به شمار می رود.

هر نوع از عسل سرشار از خواص است اما عسل باتوجه‌به نوعی که دارد برای نوع مشخصی از بیماری بهتر است و زودتر می‌تواند به ما در روند درمان کمک کند.

منطقه کردستان با وجود دشت‌های با گیاهان متنوع و سرشار از خاصیت باعث شده که منبع خوبی برای تغذیه زنبوران بشمار رود و زنبورداران بتوانند با انتخاب منطقه مناسب برای کندو آنها را قرار دهند و از شهد گیاهان استفاده کنند و عسل طبیعی و مقوی را برای خریداران فراهم کنند.

ما در این مطلب قصد در بررسی عسل کردستان را داریم با ما در ادامه همراه باشید.

عسل کردستان

خرید عسل کردستان

بیشترین عسل در منطقه مهاباد جمع‌آوری می‌شود در واقع این منطقه به دلیل شرایط آب‌وهوایی که دارد از گیاهان خوبی برخوردار بوده که همین امر موجب شده که عسل باکیفیت را از این منطقه بتوان به دست آورد.

عسل کردستان یکی از عسل‌های خوب بشمار می‌رود که به دلیل دارابودن ساکاروز پایین برای افرادی که دیابت دارند گزینه مناسبی بشمار می‌رود. ساکاروز موجود در این عسل ۲ تا ۳ درصد بوده که هم از شیرینی مناسبی برخوردار بوده هم اینکه افراد هرروزه می‌توانند از آن استفاده کنند و نگران بالارفتن قند خود نباشد.

این محصول از منطقه کردستان دارای خواص درمانی و دارویی بوده چراکه تمام این عسل‌ها از گیاهان خوب منطقه به دست می‌آیند عطروطعم بی‌نظیری که این محصول دارد باعث محبوبیت آن در میان افراد شده و کردستان توانسته از نظر صادرات عسل خوب عمل کند و موفق شود.

عسل این منطقه به دلیل اینکه از ترکیب چندین نوع مختلف از گیاهان منطقه به دست می‌آید شامل عسل چهل گیاه می‌شود و این بیشترین نوع عسل برداشت شده در این منطقه است. عسل چهل گیاه برای افراد دیابتی به دلیل میزان قند پایینی که دارد بسیار مناسب بوده و برای این افراد توصیه می‌شود.

عسل تک گل به دلیل کوچ زنبورداران در طی سال به چندین منطقه مختلف کم‌تر وجود دارد و بیشترین عسل از نوع چند گیاه بوده و برداشت می‌شود.

قیمت عسل کردستان

عسل به دلیل خواص بی‌شماری که دارد همچنین قرارگرفتن آن در میان وعده‌های غذایی باعث شده که از قیمت بالایی برخوردار باشد هرچند این محصول به دلیل خواص و کیفیت بی‌نظیری که دارد و زحمتی که زنبورداران برای به‌دست‌آوردن آن می‌کشند خیلی زیاد نبوده و قیمت مناسبی را دارد.

میزان ساکاروز پایین، کیفیت بالا، وجود انواع مختلف از عسل در کردستان به محبوبیت آن افزوده و به افراد کمک می‌کند تا بتوانند سلامت خود و اطرافیان را  تضمین کنند همچنین موجب محبوبیت آن در میان  افراد مختلف شده به‌طوری‌که عسل کردستان به نقاط مختلف ارسال می‌شود و افراد از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند می‌شوند.

عسل کردستان چه تفاوتی با عسل سایر مناطق دارد؟

عسل در منطقه کردستان از کیفیت خوبی برخوردار است و کمترین میزان عسل تقلبی در این منطقه وجود دارد. این موضوع به دلایل مختلفی بستگی دارد که در زیر به آن اشاره می‌شود.

  1. وجود مناطق کوهستانی در منطقه که باعث شده همیشه گیاهان خوبی در این منطقه برویند و زنبورداران با کوچ به مناطق مختلف بتوانند تغذیه زنبور را به‌خوبی تأمین کنند و عسل باکیفیتی هم تولید و به دست مصرف‌کننده برسد.
  2. وجود گیاهان باکیفیت خوبی که در این منطقه وجود دارد موجب شده که زنبورداران به شهد مصنوعی نیاز نداشته باشند و همیشه از شهد گل بهره ببرند و همین موجب کیفیت در عسلی که عرضه می‌کنند می‌شود.
  3. وجود اعتقادات مذهبی در مناطق کردنشین باعث شده که به دلیل وجدان کاری از عرضه عسل تقلبی به بازار خود دارای کنند.
  4. هزینه و سرمایه زیادی که برای عسل تقلبی نیاز هست بسیار بیشتر از عسل طبیعی است در واقع برای تهیه عسل طبیعی به سرمایه کمتر و کار و تلاش بیشتری نیاز دارید این در حالی است که برای عسل تقلبی به کار و تلاش کمتر و سرمایه بیشتری نیاز دارید.

عسل کردستان

سخن پایانی

عسل در منطقه کردستان به دلیل وجود ارتفاع زیاد که همیشه گیاهان خوبی در آن می‌رویند و منبع خوبی برای تغذیه زنبور است از کیفیت خوبی برخوردار بوده و محبوبیت خوبی در میان افراد دارد.

بیشترین نوعی که در این منطقه به دست می‌آید از نوع عسل چهل گیاه بوده و این به دلیل کوچ زنبورداران به مناطق مختلف و تغذیه زنبور از شهد گیاهان مختلف است.

قیمت عسل کردستان به دلیل کیفیت خوبی که دارد همچنین طبیعی و خوش‌عطر و طعم بودن آن از قیمت بیشتری هم برخوردار بوده هرچند که عسل طبیعی همیشه از قیمت بیشتری برخوردار است و این امر کاملاً طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد چراکه این نوع عسل هم از طعم خوبی برخوردار است و همین اینکه به‌سلامتی افراد کمک شایانی می‌کند.

صادرات عسل در این منطقه رونق خوبی  داشته و افراد با تولید و عرضه آن به مناطق دیگر سود خوبی هم کسب می‌کنند در طی چند سال اخیر کمتر کسی پیدا می‌شود که آوازه عسل کردستان را نشنیده باشد و افرادی که به دنبال عسل باکیفیت بالا هستند بیشترین بهره را از عسل این منطقه می‌برند.

برای خرید انواع عسل اصل به سایت اسرین کالا مراجعه کنید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.