عسل و هندوانه معجون پرخاصیت+روش تهیه 2 دقیقه ای

عسل و هندوانه

عسل و هندوانه

آیا می‌توان عسل و هندوانه را با هم مصرف کرد؟ آیا خوردن عسل با هندوانه باعث افزایش قند خون نمی‌شود؟ این‌ها سؤالاتی است که در مورد مصرف این دو ماده سرشار از خاصیت وجود دارد. ما در این مطلب اسرین کالا قصد داریم به طور کامل این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

همان‌طور که می‌دانید عسل به دلیل خواص بی‌شماری که دارد؛ محبوبیت ویژه‌ای در بین افراد پیدا کرده است. بیشتر این افراد معمولاً عسل را  در وعدهٔ صبحانه مصرف می‌کنند. امروزه افراد برای طعم بی‌نظیری که عسل دارد آن را با آب‌میوه‌های دیگر مخلوط کرده و از خواص خوبی که دارد بهره‌مند می‌شوند.

هندوانه سرشار از آب است. از جمله دیگر ترکیبات آن می‌توان به پتاسیم و ویتامین‌ها مختلف اشاره کرد. هندوانه با عسل وجه مشترکی‌های زیادی دارد.

از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن اشاره کرد که دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است. هندوانه جز یکی از بهترین میوه‌ها برای فصل تابستان به شمار می‌رود.

عسل و هندوانه و خواص آن

هندوانه و خواص آن

هندوانه یکی از میوه‌های تابستانی بوده که در این فصل به‌عنوان نوشیدنی خنک شناخته می‌شود. این میوه تابستانی آبدار از مواد مغذی زیادی برخوردار است.

میزان کالری موجود در یک عدد هندوانه ۴۶ بوده که نشان‌دهنده کم بودن کالری در هندوانه است اما فیبر موجود در هندوانه در حد متوسط بوده که برای بدن و سلامتی آن بسیار مفید است. افراد برای تأمین انرژی معمولاً از هندوانه استفاده می‌کنند. همچنین وجود لیپوکن از جمله اشتراکات هندوانه و عسل بشمار می‌رود که به‌سلامت افراد کمک شایانی می‌کند.

از جمله مهم‌ترین خواص هندوانه، می‌توان  به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سلامت قلب
  • درمان التهاب
  • مبارزه با سرطان
  • کمک به کاهش دردهای عضلانی
  • مؤثر در هضم غذا
  • جلوگیری از آسم
  • بهبود سلامت پوست و مو
  • کمک به‌سلامت استخوان
  • مؤثر در کاهش وزن
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کمک به‌سلامت پروستات

وجود این موارد و همچنین طعم خوب هندوانه باعث شده که افراد در فصل تابستان به میزان قابل‌توجهی به مصرف این میوه خوشمزه بپردازند و از خوردن آن لذت ببرند. همچنین گرفتن آب هندوانه از محبوبیت زیادی در بین افراد برخوردار است.

آیا هندوانه و عسل را می‌توان با هم مصرف کرد؟

این سؤال که آیا عسل و هندوانه را می‌توان با هم مصرف کرد یا نه از سؤالاتی است که در ذهن افراد وجود دارد. در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت: مصرف این دو باهم یکی از  ترکیبات خوب برای فصل‌های خنک سال است. چراکه هم آب بدن را به میزان زیادی تأمین می‌کند هم اینکه مقوی بوده و انرژی بدن شما را تأمین می‌‌کند.

برای درست‌کردن این نوشیدنی لذت‌بخش، کافی است پوست هندوانه را بگیرد و آن را به قسمت‌های کوچک تقسیم و در دستگاه مخلوط‌کن قرار دهید. سپس به هر لیوان هندوانه یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. این نوشیدنی که در کمترین زمان ممکن درست می‌شود؛ سرشار از خاصیت بوده و طعمی لذیذ دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه نگه داری از عسل 

هندوانه و عسل هر دو دارای آنتی‌اکسیدان هستند. لیکوپن که یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه بشمار می‌رود؛ در جلوگیری از سکته مغزی کمک‌کننده است. این آنتی‌اکسیدان در کاهش فشارخون بسیار مؤثر بوده و برای افرادی با فشارخون بالا بسیار مفید است. یکی دیگر از خواص این نوشیدنی، سلامت و شفافیت پوست است. همچنین می‌توان از آن به‌صورت ماسک استفاده کنید تا پوست خود را در برابر اشعه UV تضمین کنید.

خواص آب هندوانه و عسل

هندوانه و عسل هرکدام به‌تنهایی دارای خواص بی‌شماری هستند که می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند. این دو ماده خوشمزه از طعم خوبی برخوردار هستند که این امر باعث شده محبوبیت خاصی در بین افراد داشته باشند.

طبق تحقیقاتی که انجام شده؛ مصرف هندوانه را بیشتر برای فصل تابستان توصیه کرده‌اند. همچنین عسل به دلیل خواص و طعم خوبی که دارد یک ترکیب بی‌نظیر با هندوانه بشمار می‌رود.

خواص آنتی‌اکسیدانی موجود در هندوانه و عسل موجب جلوگیری از سرطان می‌شود. همچنین تهیه ماسک صورت به کمک این ترکیب فوق‌العاده، از پوست در برابر اشعه فرابنفش محافظت می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های ترکیب عسل و هندوانه، باز کنندگی عروق را می‌توان نام برد که به رفع بلغم کمک شایانی می‌کند.  آب زیادی که در این میوه تابستانی وجود دارد؛ کمک مؤثری به رفع تشنگی می‌کند.

از دیگر خواص ترکیب هندوانه و عسل می‌توان به بهبود سلامت قلب، درمان التهاب، هیدراته نگه‌داشتن بدن، کاهش درد عضلانی، بهبود سیستم گوارش و جلوگیری از آسم اشاره کرد. همچنین وجود پتاسیم در این نوشیدنی به محبوبیت بیشتر آن افزوده است.

نکته‌ای که افراد در هنگام مصرف و استفاده از این نوشیدنی خانگی باید به آن دقت کنند این است که در مصرف آن زیاده‌روی نکنند تا دچار هیچ‌گونه عارضه‌ای نشوند.

سخن پایانی

عسل و هندوانه یکی از بهترین ترکیباتی هستند که افراد در فصل تابستان از آن بهره می‌برند. هندوانه میوه‌ای تابستانی و آبدار است که از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به  کاهش وزن، بهبود سلامت پوست و مو، کمک به هضم غذا و … اشاره کرد. به دلیل وجود این خواص و طعم خوبی که دارد؛ موجب شده که افراد آن را در لیست میوه‌های مصرفی در فصل تابستان قرار دهند و از خوردن آن لذت ببرند.

عسل  از دیرباز شهرت خوبی داشته است. افراد این ماده غذایی خوشمزه را به‌تنهایی یا ترکیب با سایر میوه‌ها مصرف می‌کنند. چراکه هم برای سلامتی افراد مؤثر بوده و هم اینکه از طعم خوبی برخوردار بوده است.

برای ترکیب این دو ماده خوشمزه تنها کافی است هندوانه را در دستگاه مخلوط‌کن قرار دهید و به‌ازای هر یک لیوان آب هندوانه یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

اگر در طول روز به میزان کافی از این نوشیدنی استفاده کنید؛ می‌توانید به‌سلامت خود کمک کنید و دچار هیچ‌گونه عارضه‌ای هم نشوید.

اگر شما هم در مورد عسل و هندوانه سوالی دارید با ما در میان بگذارید.برای خرید عسل گون از همین الان می توانید اقدام کنید.

admin
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • شیما ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۵:۲۴ ب٫ظ

    آب عسل و هنداونه برای فصل گرما فوق العاده مفید و کاربردیه و باعث انرژی گرفتن و خنک شدن می شه به نظرم خیلی خوب میشه امتحانش کنید. طرز تهیه عسل و هنداونه خیلی آسونه و خواصی که هنداونه با عسل داره تقریبا هیچ کجا نداره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.