خواص عسل طبیعی برای کاهش وزن و لاغری + 4 ترکیب عسل برای کاهش وزن

خواص عسل  برای کاهش وزن و لاغری

خواص عسل  برای کاهش وزن و لاغری

بهترین راه برای کاهش وزن و لاغری، داشتن یک برنامه غذایی سالم و در کنار آن ورزش منظم است. اما استفاده از مواد غذایی که متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را بالا می برند، می تواند شما را در رسیدن به هدف تان که همان لاغری است، کمک کند.

عسل طبیعی یکی از مواد غذایی شگفت انگیز است که فواید بسیاری برای بدن دارد و می توانید آن را در رژیم غذایی کاهش وزن خود بگنجانید و از اثرات مثبت آن بهره کافی ببرید. خواص عسل طبیعی در تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود گردش خون، مبارزه با انواع سرطان، پاک سازی بدن و افزایش متابولیسم بدن به اثبات رسیده است.

برای اینکه برنامه کاهش وزن خود را عملی کنید، به عنوان اولین گام از مصرف شیرینی‌جات و قند و شکر تصفیه شده به صورت مستقیم و غیرمستقیم پرهیز کنید.

شکر تصفیه شده، یکی از منابع کالری خالی محسوب می شود که هیچ ارزش غذایی برای بدن ندارد و فاقد ویتامین ها و مواد معدنی است که سریع وارد جریان خون شده و در نهایت منجر به افزایش وزن و بالا رفتن کلسترول بدن می شود.

خواص عسل  برای کاهش وزن و لاغری

معجزه عسل طبیعی برای لاغری

عسل طبیعی یکی از با ارزش ترین و شگفت انگیزترین مواد غذایی است که از دل طبیعت به انسان ها رسیده است.

برخلاف تصور اکثر افراد که فکر می کنند عسل طبیعی حاوی شکر است و در افزایش وزن مؤثر است، اما عسل، این ماده شیرین طبیعی، به دلیل داشتن طیف وسیعی از ویتامین ها (مانند ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین C، ویتامین B6)، مواد معدنی (مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر، روی)، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان های قوی، جزو کامل ترین مواد غذایی طبیعی شناخته شده است و متابولیسم بدن را بالا برده و در کاهش وزن و لاغری مؤثر است.

برای بهره مندی از خواص عسل طبیعی در کاهش وزن و لاغری، می توانید صبح ها ناشتا و شب قبل از خواب، 1 تا 2 قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و میل نمایید.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، چاقی یکی از عوامل مهم در ابتلا به بیماری های مختلف در جهان است.

عسل طبیعی در افرادی که مبتلا به چاقی هستند و اضافه وزن دارند، نه تنها باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می شود بلکه با افزایش سوخت و ساز بدن از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند.

یادآوری می کنیم که برای کاهش وزن و لاغری، شما باید روی کاهش کالری دریافتی بدن تان تمرکز کنید و در رژیم غذایی روزانه خود، مصرف شکر و قندهای تصفیه شده، مواد غذایی فرآوری شده و تنقلات غیرمفید را باید محدود کنید، به صورت روزانه ورزش کنید، پروتئین بیشتری مصرف کنید و از مصرف عسل طبیعی غافل نشوید.

نتایج حیرت انگیز تحقیقات جدید درباره خواص عسل طبیعی برای کاهش وزن و لاغری

عسل طبیعی، به واقع تنها ماده غذایی خوشمزه و خوش طعمی است که بخاطر مزه فوق العاده آن، انسان را سر ذوق می آورد.

تحقیقات جدید نشان داده است که به دلیل دارا بودن ترکیبات منحصر به فرد و آنتی اکسیدان های فعالی که عسل طبیعی دارد، در بهبود سیستم ایمنی بدن، سیستم قلب و عروق، سیستم تنفسی و گوارش، مبارزه با باکتری ها و عفونت های بدن و همچنین در کاهش وزن و لاغری مؤثر است.

بررسی ها نشان داده است که مواد غذایی که حاوی مقادیر قابل توجهی “قند فروکتوز” یا همان قند میوه هستند، اثرات چشمگیری در کاهش وزن دارند.

عسل طبیعی نیز سرشار از “قند فروکتوز” است که نحوه عملکرد آن برای کاهش وزن به این صورت است که کبد را وادار به تولید “گلوکز” می کند و باعث می شود میزان قند خون در مغز بالا بماند و مغز نیز دستور آزاد شدن هورمون های چربی سوز را در بدن ارسال کند.

بر اساس مطالعاتی که در انگلیس صورت گرفته است، برخلاف باور عموم در مورد عسل، مصرف مداوم 1 قاشق غذاخوری یا سوپ خوری عسل طبیعی به طور خالص یا نوشیدنی گرم شب ها قبل از خواب، می تواند متابولیسم چربی سوزی بدن را بالا ببرد و با کاهش هورمون استرس، خواب آرام تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

بنابر تحقیقات انجام شده، شما می توانید در رژیم کاهش وزن خود از تمام مواد غذایی استفاده کنید به شرط این که از عسل طبیعی به جای شکر استفاده کنید. قند موجود در عسل، از نوع فروکتوز بوده که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و بدن به راحتی می تواند آن را هضم کند.

یکی از دلایلی که کاهش وزن و لاغری را برای افراد سخت تر می کند، استفاده از شکر تصفیه شده به طور مستقیم و تنقلات حاوی شکر و همچنین مواد غذایی فرآوری شده است. به دلیل اینکه شکر به صورت تصفیه شده، فاقد ویتامین ها و مواد معدنی هستند، باعث افزایش وزن می شود. اما در مورد عسل طبیعی این قضیه کاملا برعکس است.

عسل طبیعی با بکارگیری چربی های ذخیره شده و تبدیل آن ها به انرژی، باعث از بین رفتن این چربی ها شده و از چاقی جلوگیری می کند. طبق پژوهش های پزشکان، به هنگام افسردگی، مغز با ارسال پیام های شیمیایی موجب می شود که قند را از همه منابع ممکن بدن بگیرد.

بعضی از این پیام ها موجب تحریک حس سیری ناپذیری قند در بدن شده و موجب می شود که انسان نتواند جلوی خود را در برابر مصرف شکر، شیرینی و شکلات بگیرد، اما مصرف عسل طبیعی این چرخه را واژگون می کند و حتی باعث تنظیم قند خون نیز خواهد شد.

خواص عسل  برای کاهش وزن و لاغری

نوشیدنی های منحصربه‌فرد بر پایه عسل طبیعی مؤثر در کاهش وزن و لاغری

اگر به فکر این هستید که وزن خود را کاهش دهید و یا از چاقی بیشتر پیشگیری کنید، باید به دنبال سرعت بخشیدن به متابولیسم (سوخت و ساز) بدن تان از طریق مواد غذایی سالم و ورزش کردن باشید.

نوشیدنی هایی که بر پایه عسل طبیعی ساخته می شوند، به دلیل داشتن قند ساده فروکتور در عسل، به راحتی هضم شده و می توانید به صورت ناشتا نیز آن را مصرف کنید.

تحقیقات مختلف نشان داده است که عسل طبیعی با فعال کردن هورمون های ویژه، اشتها را سرکوب کرده و از افزایش وزن جلوگیری می کند. در ادامه 4 مورد از ترکیبات و نوشیدنی های مؤثر در کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن و چاقی را معرفی می کنیم:

1- عسل طبیعی و آبلیمو

آبلیمو، سرشار از ویتامین C (آسکوربیک اسید) است که باعث افزایش فعالیت کبد شده و سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

عسل طبیعی نیز که حاوی ترکیبات فعال و آنتی اکسیدان قوی و فروکتوز است که در کنترل اشتها و تبدیل چربی به انرژی مؤثر است. از ترکیب این دو ماده غذایی بی نظیر به همراه آب، یک نوشیدنی فوق العاده به دست می آید که خواص دوچندانی برای سلامتی و پاکسازی بدن دارد و همچنین برای کاهش وزن مؤثر است. برای تهیه این نوشیدنی به روش زیر عمل کنید:

1- نصف یک لیمو ترش یا 1 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

2- یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی

3- یک لیوان آب ولرم

آب لیمو و عسل طبیعی را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و آن را هم بزنید تا مخلوط یک دستی حاصل شود. این نوشیدنی فوق العاده را هر روز صبح ناشتا و قبل از صبحانه میل کنید و اثرات معجزه آسای آن را در افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، سیستم گوارش و مبارزه با باکتری ها و عفونت در بلند مدت ببینید.

2- عسل طبیعی و دارچین

دارچین از مواد غذایی است که با خواص بی نظیر و عطر فوق العاده ایی که دارد، باعث ایجاد گرما در بدن شما می شود و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. قند خون بالا باعث ذخیره شدن چربی در بدن می شود و دارچین با تنظیم قند خون بالا، در کاهش وزن تأثیر مثبتی دارد. برای تهیه این معجون شگفت انگیز به روش زیر عمل کنید:

1- یک قاشق چایخوری پودر دارچین

2- یک قاشق سوپخوری عسل طبیعی

3- یک لیوان آب ولرم

ابتدا دارچین پودر شده یا کوبیده را در یک فنجان آب جوش حل کرده و برای نیم ساعت روی فنجان را پوشانده و کنار می گذاریم. سپس محتویات فنجان را از صافی عبور داده و به یک لیوان آب ولرم اضافه می کنیم و سپس یک قاشق سوپخوری عسل طبیعی را به آن اضافه می کنیم و هم میزنیم تا معجون یک دست حاصل شود.

این معجون بی نظیر را به صورت روزانه و ناشتا قبل از صبحانه میل کنید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید.

3- عسل طبیعی و سیر خام

ترکیب سیر و عسل، ممکن است که در ابتدا ترکیب عجیبی به نظر برسد و مزه عجیبی نیز داشته باشد، اما اثرات این دو ماده شفابخش را، زمانی که باهم ترکیب می شوند، نمی توان انکار کرد.

سیر و عسل، معجونی فوق العاده و سرشار از مواد آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک های طبیعی، با خواص درمانی بسیار است که برای بیماری های قلب و عروق، فشار خون بالا، سم زدایی بدن، کاهش درد مفاصل، کاهش وزن و سرماخوردگی نقش مؤثر و حیاتی دارند.

این معجون شگفت آور متابولیسم و سوخت و ساز بدن را بالا می برد و بدن را در برابر انواع بیماری ها مصون نگه می دارد. برای تهیه این معجون فوق العاده به صورت زیر عمل کنید:

مواد مورد نیاز: 1 لیوان عسل طبیعی، 10 حبه سیر تازه و پوست کنده، یک ظرف شیشه ایی دردار.

طرز تهیه: حبه های سیر را به خرد کرده و به همراه عسل داخل ظرف شیشه ایی دردار بریزید و آن را هم بزنید تا حباب های هوا از بین برود. سپس در آن را ببندید و به مدت یک هفته در یک جای تاریک و کم نور قرار دهید. بعد از این زمان، معجون شما آماده است.

نحوه مصرف: هر روز صبح ناشتا، 1 قاشق مربا خوری از این معجون را بخورید (می توانید بدون جویدن قورت دهید). این کار را به مدت 7 روز تکرار کرده و سپس چند روزی استراحت کنید و دوباره میل کنید.

خواص عسل  برای کاهش وزن و لاغری

4- عسل طبیعی و آب ولرم

عسل طبیعی با داشتن ترکیبات فعال و طیف وسیعی از اسید آمینه های مورد نیاز بدن، جزو مواد غذایی با ارزش است که  با افزایش سطح کلسترول خوب بدن (HDL) باعث کاهش فشار عروقی در بدن می گردد و زندگی سالم تری برای شما به ارمغان می آرود.

بر اساس پژوهش های انجام گرفته، ترکیبی از 5 گرم عسل طبیعی (یک قاشق چایخوری) و یک لیوان آّب ولرم در روز، می تواند سوخت و ساز بدن را تحریک کند و در فرآیند تبدیل چربی های ذخیره شده در بدن به انرژی مؤثر باشد.

در نهایت، شاید چیزی که در تصور هر کسی قرار نمی گرفت این بود که عسل طبیعی در کاهش وزن و لاغری مؤثر باشد، اما حقیقت دارد. این ماده غذایی حیرت انگیز، زمانی که در رژیم غذایی باشد، باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و در فرآیند تبدیل چربی های بدن به انرژی دخالت می کند و از طریق کنترل اشتها، باعث کاهش وزن می گردد.

با رعایت کردن یک رژیم متعادل و محدود کردن یا حذف شکرهای تصفیه شده در مواد غذایی و تنقلات به اشکال مختلف و در کنار آن ورزش کردن منظم و صبور بودن، شما می توانید کاهش وزن را به خوبی تجربه کنید.

شما می توانید  نوشیدنی های فوق العاده خوشمزه ایی را با عسل طبیعی درست کنید. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، تهیه کردن عسل طبیعی و خام از فروشگاه های مطمئن است که بتوانید از تمام مزایای آن بهره لازم و کافی را ببرید.

اینجا کلیک کنید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.