سلامت چشم با مصرف عسل+ 7 خاصیت درمانی برای چشم

سلامت چشم با مصرف عسل

سلامت چشم با مصرف عسل

آیا با مصرف عسل می‌توان سلامت چشم را تضمین کرد؟ آیا عسل ماده‌ای شفابخش است؟ آیا برای مصرف عسل محدودیتی وجود دارد؟ اگر شما هم به دنبال این سؤال‌ها هستید با ما در ادامه همراه باشید.

عسل این ماده شفابخش به افراد کمک می‌کند تا در درمان بیماری‌های مختلف از آن استفاده کنید و سلامت خود را تضمین کنید. درمان بیماری‌های چشمی و فواید آن برای چشم یکی از هزاران خاصیت این ماده بی‌نظیر است. بهبود خشکی چشم، بهبود زخم قرینه، برطرف‌کردن خستگی چشم از جمله خواص استفاده از عسل است.

در یونان از عسل برای درمان چشم و فوایدی که آن دارد بسیار اشاره شده اما این تنها محدود به یونان نیست و در طب سنتی بسیار به آن اشاره شده است. وجود انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها در عسل باعث شده که برای بیماری‌های چشمی در طب سنتی بسیار پیشنهاد می‌شود.

سلامت چشم با مصرف عسل

فواید عسل برای چشم

عسل از فوایدی زیادی برخوردار است که در درمان بیماری‌های مختلف افراد از آن استفاده می‌کنند یکی از هزاران فواید عسل می‌توانید به فواید آن برای چشم اشاره کرد.

درمان خشکی چشم

خشکی چشم یکی از بیماری‌های رایج است که با علائم مختلفی همچون قرمزی چشم، حساسیت به نور، مشکل دید در هنگام رانندگی مواردی دیگر افراد مواجه می‌شوند.

تا کنون هیچ درمان قطعی برای رفع خشکی چشم  مشخص نشده جز استفاده از اشک مصنوعی اما در طب سنتی برای تسکین و کاهش این علائم از ترکیب عسل و اشک مصنوعی استفاده شده است.

رفع خستگی چشم

به دلیل استفاده مداوم از گوش‌های هوشمند و لب تاب چشم بیشتر در معرض خطر قرار گرفته و باعث خستگی چشم می‌شود برای برطرف‌کردن خستگی چشم که یکی از علائم آن قرمزی چشم است می‌توان از قطره چشم عسل استفاده کرد.

بهبود حساسیت‌های فصلی

بیشتر افراد در فصل بهار دچار حساسیت‌های چشمی می‌شوند که به‌شدت به نور خورشید حساس می‌شوند و به کاهش دید دچار می‌شوند تحقیقات نشان داده که استفاده از اشک مصنوعی همراه با عسل یکی از راه‌های درمان مؤثر است.

بهبود زخم‌های قرینه

یکی از آسیب‌های چشمی که در اثر عوامل مختلفی همچون قرارگرفتن جسم خارجی در چشم، خشکی چشم و یا در اثر ضربه به چشم به وجود می‌آید زخم قرینه بوده که باعث درد شدید، قرمزی و خارش چشم می‌شود. ترکیب عسل و اشک مصنوعی یکی از بهترین‌ها است.

درمان التهاب پلک

چشم به دلیل عواملی همچون آلودگی برخورد دست آلوده و میکروب به چشم باعث عفونت چشمی می‌شود که برای افراد درد و ناراحتی به بار می‌آورد که مصرف قطره اشک مصنوعی عسل در این موارد التیام‌بخش است.

افزایش دید چشم

عسل به دلیل داشتن انواع از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های که دارد باعث شده که در افزایش دید چشم کمک‌کننده باشد فرقی نمی‌کند که عسل را به‌صورت خوراکی مصرف کنید یا به‌صورت قطره مستقیم در چشم خود قرار دهید درهرصورت شما شاهد تأثیر بی‌نظیر آن خواهید بود.

کاهش چین‌وچروک

با بالارفتن سن و مصرف نکردن مواد موردنیاز برای پوست همچنین استفاده از لوازم آرایشی نامناسب افراد دچار چین‌وچروک در ناحیه اطراف چشم می‌شوند که افراد با مصرف عسل به‌صورت خوراکی یا استفاده از آن به‌صورت ماسک می‌توانند میزان چین‌وچروک اطراف چشم را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهند.

چه نکاتی در ضمن استفاده از عسل باید رعایت شود؟

از خواص بی‌نظیر مصرف عسل برای چشم نمی‌توان امتناع ورزید اما باید در هنگام استفاده به یاد داشته باشید که هرگز عسل را به‌صورت مستقیم داخل چشم قرار ندهید. برای درمان بیماری چشمی باید حتماً آن را با آب مقطر یا اشک مصنوعی مخلوط کنید و سپس از آن استفاده کنید.

زمان استفاده برای بیماری‌های حاد چشمی حتماً قبل از مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنید و در صورت تأیید پزشک اقدام به مصرف کنید.

سلامت چشم با مصرف عسل

سخن پایانی

از وجود خواص بی‌نظیر عسل هرچه که گفته باشیم بازهم کم است اما در میان این خواص می‌توان از درمان عسل برای بیماری‌های چشمی اشاره کرد.

از خواص بی‌نظیر آن می‌توان به بهبود زخم قرینه، کاهش چین‌وچروک، درمان التهاب چشمی، رفع خستگی چشم، افزایش دید، درمان خشکی چشم و… اشاره کرد. عسل از زمان‌های دور به‌عنوان ماده شفابخش شناخته شده و تا کنون هم مورداستفاده قرار گرفته است.

در زمان مصرف باید دقت کنید که عسل را به طور مستقیم داخل چشم قرار ندهید و حتماً آن را با اشک مصنوعی یا آب مقطر مخلوط و بعد استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.