بهترین عسل ایران کدام است؟

بهترین عسل ایران

بهترین عسل ایران

عسل در ایران از کیفیت خوبی برخوردار است اما در مناطق مشخصی به دلیل داشتن عواملی از عسل طبیعی باکیفیت بالاتری برخوردار هستند و باعث شده که در میان افراد از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار باشد بر همین مبنا ما در این مطلب قصد در بررسی بهترین عسل در ایران را داریم با ما در ادامه همراه باشید.

هرچند نمی‌توان به‌طورقطع در مورد اینکه کدام منطقه از عسل خوبی بهره رده  چراکه زنبورداران هر منطقه ادعا می‌کنند که عسل در منطقه آنان از محبوبیت و کیفیت خوبی برخوردار است اما شناخت ویژگی‌های در عسل می‌تواند ما را در این زمینه کمک کنند تا به بهترین و طبیعی‌ترین نوع عسل دست پیدا کنیم و با خرید آن به‌سلامتی خود کمک کنیم.

برندهای مختلفی هم آنلاین و هم آفلاین باعث شده که دسترسی ما را به عسل طبیعی بهبود دهند همچنین از وجود عسل طبیعی بهره‌مند شویم اما اینکه کدام‌یک بهتر است باید اول از هر چیزی به نزدیکی این مراکز به  محل سکونت خود دقت شود تا در کمترین زمان به عسل‌های باکیفیت دسترسی پیدا کنید.

بهترین عسل ایران

بهترین عسل

ایران جز ۴ کشور برتر در زمینه تولید عسل است چراکه عسل‌های باکیفیت و خوبی را تولید و به دست مصرف‌کننده می‌رساند به همین جهت هم هست که توانسته بخش خوبی از صادرات را تأمین کند و در این زمینه هم موفق عمل کند.

اما اینکه بگویم تنها با بررسی یک عامل مثل موقعیت جغرافیای بتوانیم بهترین عسل را تعیین کنیم قطع حرف درستی نیست و باید ضمن بررسی عوامل مختلفی در نهایت به این نتیجه برسیم.

چراکه مناطقی وجود دارد که دارای انواع مختلفی از گیاهان خوب است اما در نهایت زنبورداران با تأمین تغذیه زنبور از شکر و مواد قندی اقدام به تولید عسل تقلبی می‌کنند.

کشور ایران از عسل‌های تک گل و چند گیاه فراوانی برخوردار است عسل‌های چند گیاه به دلیل وجود گیاهان مختلف در یک منطقه جغرافیای است که زنبور از آن تغذیه می‌کند و عسل تک‌گل در نتیجه تلاش زنبورداران برای یافتن مناطقی که دارای یک گیاه مشخص بوده و در نهایت به تولید عسل تک‌گل می‌انجامد.

بعضی از مناطق به تولید یک نوع عسل مشخص به دلیل فراوانی پوشش گیاهی در آن منطقه اقدام می‌کنند همچون عسل کنار که بیشتر در مناطق جنوبی و در بخش‌های از استان فارس، بوشهر، ایلام، هرمزگان به دست می‌آید با عسل زرشک که بیشتر در استان خراسان جنوبی پیدا می‌شود و عسل آویشن که در مناطق طالقان، قزوین، فیروزکوه بیشتر تولید و عرضه می‌شود.

روش تشخیص بهترین عسل چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم تنها یک راه برای شناخت بهترین عسل وجود ندارد و باید عوامل مختلفی را بررسی کرد تا به این نتیجه رسید چراکه هر فرد معتقد است که عسل او بهترین عسل است و می‌تواند برای سلامت افراد مفید باشد.

عسل باکیفیت دارای رنگ  طعم و عطر مناسبی بوده و برای افراد مختلف هم قابل تشخیص است اما امروز افرادی هستند که اقدام به عرضه عسل تقلبی کرده و با اضافه‌کردن موادی به عسل توانسته تشخیص عسل طبیعی و تقلبی را برای افراد سخت کنند.

یکی از راه‌های که به شما اطمینان می‌دهد که عسل از چه نوعی بوده و طبیعی است یا نه آزمایش عسل در محیط آزمایشگاهی است که توسط افراد متخصص صورت می‌گیرد به‌همراه‌داشتن برگه آزمایش همراه محصول به شما این اطمینان را می‌دهد که عسل طبیعی بوده و از کیفیت خوبی برخوردار است.

به همین جهت افراد لازم است در هنگام خرید به وجود برگه آزمایش همراه محصول دقت داشته باشند.

چه برندهای در ایران عسل می‌فروشند؟

در این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فروشندگان و برندهای مختلف که دراین‌بین وجود دارند به معرفی آنها پرداخته و به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید با افرادی مطمئن که همراه محصولات خود برگه آزمایش را به شما می‌دهند آشنا کنیم.

در زمینه فروش عسل طبیعی هم فروشگاه‌های آنلاین و هم آفلاین وجود دارد که شما به انتخاب خود می‌توانید انتخاب کنید. فروشگاه آنلاین همچون اسرین کالا روستایی، آهوتا، هانیلی، کشمون، دهچی و فروشگاه آفلاین همچون عسل لاویچ، عسل اورازان، عسل سبلان، عسل اکسیر و.. را می‌توان نام برد.

بهترین عسل ایران

سخن پایانی

ایران به‌عنوان ۴ کشور برتر جهان در زمینه تولید عسل شناخته شده و توانسته عسل طبیعی و باکیفیت را صادر کند و از آن درآمد خوبی هم به دست آورد.

مهم‌ترین چیزی که وجود دارد شناخت عسل طبیعی است و اینکه بهترین عسل ایران در کدام منطقه وجود دارد.

اما همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم تنها با بررسی یک عامل یا تنها باتوجه‌به منطقه جغرافیای نمی‌توان بهترین نوع عسل را مشخص کرد هرچند که بعضی از عسل‌ها به دلیل وجود پوشش گیاهی که در آن منطقه وجود دارد بیشترین میزان تولید را در آن منطقه وجود دارد.

با وجود برگه آزمایش همراه محصول می‌توان از طبیعی و اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید.

برندهای خوبی در این زمینه وجود دارند که می‌توان عسل‌های طبیعی و با کیفتی را در اختیار شما قرار دهند و شما با خرید عسل از آنها لذت ببرید و سلامت خود را تضمین کنید.

برای خرید انواع عسل اصل به سایت اسرین کالا مراجعه کنید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.