تحصیل در هنر

به نظر می رسد که تحصیل در هنر بسیار آسان تر از علوم دقیقی مانند فیزیک یا ریاضیات است ، اما این تمرین نشان می دهد که دانشجویان اغلب در این رشته با مشکلات خاصی روبرو می شوند. دلیل این امر این است که هنر شاخه های مختلفی از جمله هنرهای تجسمی ، ادبی ، نمایشی و غیره را تشکیل می دهند و درک و تحقیق کامل آنها حتی برای دانشمندان نیز می تواند چالش برانگیز باشد. با این وجود ، به دلایل مختلف نمی توان اهمیت تحصیل در هنر را بیش از حد ارزیابی کرد. اولا، هنر به مردم این امکان را می دهد تا از منظر دیگری به جهان نگاه کنند ، روش دیدن دیگران را تجربه کنند ، تفکر خلاق خود را توسعه دهند و جهان بینی خود را گسترش دهند. ثانیا ، با توجه به اینکه مردم در طول تاریخ بشریت هنر خلق می کرده اند ،قطعات مختلف آن نشان دهنده تجربه و فرهنگ بشردر مراحل مختلف رشد است.

شرایط ورود و پذیرش رشته هنر

شرایط ورود برای پذیرش در دوره های هنر ما بین کشور ها و همچنین موسسات، متفاوت خواهد بود. بسیاری از دانشگاه های هنر، متقاضیانی را که از قبل آموزش دیده اند انتخاب می کنند و اخذ برخی از مدارک هنرهای زیبا مستلزم ارائه نمونه کارهایی می باشد. در اینگونه موارد، شور و اشتیاق بسیاری در شما ایجاد خواهد شد و بایستی پاسخگوی سوال اینکه چرا شما شرکت در این دوره را انتخاب کرده اید باشید.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته هنر در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته هنر در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته هنر در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته هنر بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته هنر در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته هنر در خارج از کشور آشنا خواهید شد.
هنر تخصصی

مدرک هنر به صورت گسترده ای به دو گروه تاریخ هنر و هنرهای زیبا تقسیم می شود، هنرهایی که امکان تحصیل تخصصی در هر گرایش را فراهم کرده اند. بسیاری از دانشگاه ها ( بخصوص آن هایی که دوره های هنر و علوم انسانی را به خود اختصاص داده اند ) برنامه هایی که ادغامی از تاریخ هنر و هنرهای زیبا می باشند را به افراد پیشنهاد می کنند، برنامه هایی که در صورت علاقه مندی شما در هر دو گرایش به شما عرضه می گردند. دامنه گسترده ای از دوره های هنرهای تخصصی مانند : طراحی طلا و جواهر یا تراش طلا برای اخذ مدرک تخصصی هنر امکان پذیر می باشد.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.