صنایع دستی و تکنولوژی

صنایع دستی و تکنولوژی

تمدن جهانی امروز، پهنه‌ای است متشکل از روابط پیچیده تجاری اقتصادی و تعاملات ژرف فرهنگی که بیش از پیش به سوی قرابت کشورها و ارتباطات آن‌ها با یکدیگر نظر دارد.

صنایع دستی و تکنولوژی

تمدن جهانی امروز، پهنه‌ای است متشکل از روابط پیچیده تجاری اقتصادی و تعاملات ژرف فرهنگی که بیش از پیش به سوی قرابت کشورها و ارتباطات آن‌ها با یکدیگر نظر دارد. یکی از ناب‌ترین زبان‌های پیوند بشری، زبان هنر در دو وجه هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی است. اگرچه از حدود دو قرن پیش به این سو، تقسیم‌بندی زیبا و کاربردی هنر رواج یافته، اما از گذشته‌های دور این منبع خلاقیت که نیازهای روزمره و معنوی را توامان مرتفع می‌ساخت و امروز با عنوان صنایع دستی و هنرهای سنتی از آن یاد می‌شود، همواره یکپارچه بوده و جسم و جان آدمی را حمایت می‌کرده است.

محمد مطیع، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص نقش صنایع‌دستی در حفظ آداب و رسوم اظهار کرد: برخی از رشته‌های صنایع‌دستی ما نشات گرفته از برخی آداب و رسوم هستند و ایران کشوری است با قومیت‌های گوناگون که هر قوم، فرهنگی مخصوص به خود را دارد که در توالی سال‌ها به گونه‌ای خاص شکل گرفته و ماهیت آن قوم مشخص شده است.

فناوری یکی از دروس آموزش عمومی است که تحت تأثیر قرار گرفته است. تحولات سیاسی، اقتصادی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی. آموزش از این موضوع عملی برای بسیاری جزء تاریخی برنامه درسی بوده است دهه ها این نشان دهنده نیازهای جامعه برای تأمین نسل جوان است مهارت ها و دانش لازم برای اطمینان از ادغام راحت آنها در کار بازار. در طول دوره های خاص، محتوای موضوع تغییر قابل توجهی نداشته است، با وجود اختلالات تاریخی در زمینه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اینها در دستورالعمل های برنامه های فناوری منعکس شد. این بوده است نشان داده شده در تحلیل محتوای برنامه های آموزش عمومی و کتاب های درسی فناوری در دنیا.

پیوند تکنولوژی با هنر های سنتی از بخشی جهت ها دارای تناقض است همون طور که از اسم این تو صنعت پیدا است دارای تفاوت هایی زیادی هستند ولی گاهی اوقات ترکیب دو عنصر که با هم متفاوت هستند ترکیب زیبایی را به نمایش می گذارد .

تکنولوزی برای راحتی زندگی انسان درحال تکامل است و این تکامل اگر با زیبایی هنر های دستی همراه شود قطعا حس نوستالژی و قدیمی بودن و تکرار شدن خاطرات قدیمی، حداقل برای ایرانی ها که بیشتر غرق در گذشته های خود هستند میتونه کار به شدت مورد پسند و استقبال قرار بگیره به این دلیل که هم کاری جدید و نوآوری میشه مثل اولین نفری تاکسی اینترنتی را به ایران آورد یا کسی که سایت های فروش را به جهانیان معرفی کرد.

اگر شما هم علاقه مند به خرید اینترنتی محصولات دستی و سنتی کشورمون هستید میتونید اینجا را کلیک کنید .

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.