صنایع دستی پرفروش و محبوب – صنایع دستی لوکس

صنایع دستی پرفروش و محبوب – صنایع دستی لوکس

صنایع دستی ایرانی اصیل ترین، مردمی ترین و کاربردی ترین هنر سرزمین ما به شمار می آید. همچنین صنایع دستی به عنوان کاربردی ترین هنر و نیز تولیدی فرهنگی معرفی شده است که توانسته به بهترین شکل ممکن فرهنگ اصیل ایرانی را در جهان منعکس نماید.

این صنایع معمولا در مناطق روستایی و عشایری و در محل سکونت صنعتگران تولید می شوند.نکته قابل توجه آنست که بیش از هفتاد درصد تولید کنندگان صنایع دستی ایران را زنان تشکیل می دهند. می پردازیم و وعکس صنایع دستی ایران را مشاهده خواهید کرد. علاقه مندان می توانند ضمن آشنایی هر یک از این صنایع که متعاقبا معرفی می نماییم، از طریق رزرو آنلاین هتل های ایران و بازدید از مناطق تولید کننده، با مراکز و کیفیت این صنایع آشنا شوند.

معروف ترین صنایع دستی ایران به جهت تنوع بسیار و نیز کیفیت بالایی که دارد، دارای اعتبار جهانی بوده و بخشی از درآمد ارزی مورد نیاز کشور را تامین می نماید. از آنجا که دایره وسعت صنایع دستی در ایران بسیار گسترده می باشد، لذا در اینجا به معرفی پرطرفدارترین و مهم ترین هنرهای دستی ایرانی

سازمان ملل متحد (یونسکو) تعریفی برای توصیف صنایع دستی بیان کرده است. “صنایع دستی به محصولاتی اطلاق می شود که توسط هنرمند صنعتگر کاملا با دست و یا با کمک ابزار ساده یا مکانیکی تولید می شوند تا زمانی که سهم دستان هنرمند از ابزار کمکی کمتر نباشد”
صنایع دستی برای هر کشور و فرهنگی نیاز مبرم و نماینده ای از تاریخ و نحوه زندگی آنان است. از آنجا که کشور ایران تمدنی ۵۰۰۰ هزار ساله دارد و دارای سنت و فرهنگی غنی است. بدیهی است در آن شاهد تنوع بسیاری از هنرها و صنایع دستی باشیم.

با گذر زمان و پیشرفته شدن فرآیند‌های تولید صنایع دستی در جهان، شاهد تغییر شکل این محصولات و پیچیده‌تر شدن زیبایی‌های ظاهری و فرمی آنها هستیم. در گذشته صنایع دستی تنها به سبب بومی بودن و سادگی در طراحی و تولیدشان بود که در میان مردم محبوبیت داشته‌اند. اما اکنون و با ورود به دنیای مدرن شاهد تغییر و تحول سلیقه‌ی دوست داران هنر ( حتی هنر‌های بومی و ساخت دست) هستیم. در این نوشتار از مجموعه بلاگ پست‌های سلام به بررسی یکی از این عبارات و کلمات نو یعنی صنایع دستی لاکچری می‌پردازیم و می‌کوشیم بررسی کنیم صنایع دستی لاکچری دقیقاً کدام موارد هستند و چه طور می‌شود به بهترین وجه آنها را خریداری کرد؟ با ما همراه باشید.

صنایع دستی ایرانی، روح متبلور در هنر بومی جهان

شاید پرسش ابتدایی شما این باشد که به طور دقیق به کدام محصولات و هنر‌های تولید دست، صنایع دستی می‌گوییم. پرسش شما بسیار مهم و اساسی است. به طور کلی می‌توانیم بگوییم تمامی محصولاتی که در یک منطقه از کشور عزیزمان، با تکیه بر مواد اولیه‌ی بومی و ریشه‌های فرهنگی آن منطقه و به دست هنرمندان آنجا ساخته می‌شوند صنایع دستی می‌گوییم. ما در مجموعه‌ي دیگری از مقاله‌ها به طور دقیق و کامل به این که صنایع دستی چیست و چه کاربرد‌هایی در زندگی کنونی ما دارد پرداخته‌ایم.

سفال هم از آن دسته صنایع است که در ابتدا بیشتر جنبه کاربردی داشته است. اما به مرور زمان هنر سفالگری با نوآوری و خلاقیت هنرمندان به جایی رسیده که تولیدات فانتزی و تزیینی ارائه می دهد؛ محصولاتی که از صنایع دستی دکوراتیو و لوکس به حساب می آیند. سفال های میناکاری شده از زیباترین و پر طرفدارترین محصولات این گروه هستند که به خاطر تنوع رنگی بالا و طرح های ریز و برجسته بسیار چشم نواند. امروز حکاکی های هیجان انگیز، به کارگیری گیاهان در نقش زدن روی سفال، طراحی های مینیمال، بازآفرینی نقوش جذاب باستانی و ابتکاراتی از این دست محصولات سفالی را تبدیل به صنایع دستی دکوری کرده که تقاضای زیادی برای خرید آن وجود دارد.

https://asrinkala.com

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.