قیمت گیوه قدیمی-بهترین گیوه ایران-ساخت گیوه و خرید گیوه قدیمی

قیمت گیوه قدیمی

قیمت گیوه قدیمی-بهترین گیوه ایران-ساخت گیوه و خرید گیوه قدیمی

یکی از پاپوش های سنتی که از گذشته تا به اکنون توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد گیوه است. گیوه بسیار سبک و زیباست و از بوی نامطبوع پاها جلوگیری می کند.

قیمت گیوه قدیمی-بهترین گیوه ایران-ساخت گیوه و خرید گیوه قدیمی

یکی از پاپوش های سنتی که از گذشته تا به اکنون توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد گیوه است. گیوه بسیار سبک و زیباست و از بوی نامطبوع پاها جلوگیری می کند. با استفاده از گیوه می توان ساعت ها بدون احساس پا درد و کمر درد پیاده روی نمود. این مزیت ها موجب استفاده دوباره مردم از این پاپوش سنتی قدیمی شده است.

گیوه های قدیمی اغلب سفید هستند و رنگ و شکلی ساده دارند. اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و سالها می توان از آن ها استفاده نمود. از گیوه های قدیمی می توان به گیوه ملکی اشاره نمود.

خرید آنلاین

گیوه ملکی

گیوه های ملکی اغلب دور دوز و سفید هستند و از استحکام بالایی برخوردارند. گیوه ملکی کاملا دست دوز بوده و برای بافت رویه آن از نخ قالی، ابریشم و چرم استفاده خواهد شد. بافت گیوه ملکی بسیار دشوار است و حتما می بایست توسط استادکاران ماهر و خبره بافته شود  که بابت این کار دستمزد بالایی را نیز دریافت خواهند کرد. به همین جهت بسیار ارزشمند بوده و قیمت بالایی دارد.

تهیه گیوه قدیمی

برای تهیه گیوه های قدیمی از جمله گیوه ملکی از موادی کاملا طبیعی بهره گرفته می شود. زمان بسیار زیادی (حدودا 30 روز) صرف بافتن یک جفت گیوه ملکی خواهد شد و چند نفر استاد کار به صورت همزمان با هم کار خواهند کرد تا یک گیوه ملکی به تولید برسد. تمامی گیوه های اصیل و قدیمی از ارزش بالایی برخوردارند. حتی دست دوم آن ها نیز با قیمتی کمتر خرید و فروش می شود.

در صورتی که گیوه های معمولی یک روزه دوخته می شوند و با قیمتی کم به فروش می رسند. این گیوه ها مزایای گیوه های قدیمی و اصل را ندارند و به پا درد و کمر درد کمک چندانی نخواهند کرد.

درست است که یک گیوه اصل  و قدیمی قیمت بالایی دارد. اما پوشیدن آن برای سلامتی بدن و به خصوص کمر و پاها بسیار مفید است و حدودا 7 سال می توان از آن به صورت مداوم استفاده نمود.

در ادامه به چند نمونه از بهترین گیوه های ساخت ایران اشاره خواهیم کرد.

گیوه کلاش

از بهترین گیوه های تولیدی توسط ایران می توان به گیوه کلاش کرمانشاه هم اشاره نمود. این نوع گیوه بسیار شیک و زیباست و از آن برای صادرات به کشورهای همسایه استفاده می شود.

گیوه آجیده

بافت رویه گیوه آجیده کمی درشت تر از گیوه ملکی به نظر می آید. برای زیره گیوه آجیده از چرم استفاده خواهد شد.

گیوه لاته

در تهیه گیوه لاته از پارچه های مندرس قدیمی استفاده می کنند.

گیوه زیره چرمی

نام دیگر گیوه زیره چرمی، گیوه شهری است. این گیوه بسیار شبیه به کفش های امروزی بوده و اغلب مردم شهر نشین از آن استفاده می کنند.

گیوه کلاش و گیوه ملکی نیز از دیگر گیوه های مرغوب ایرانی است که در بالا توضیحاتی در مورد آن ها ذکر شد.

خرید و قیمت گیوه قدیمی

گیوه قدیمی ترین پاپوش ایرانیان بوده و از گذشته تا به اکنون بسیاری از اقشار کشورمان از این نوع پاپوش به عنوان کفش برای خود استفاده می کرده اند. گیوه پای افزاری بسیار سبک و راحت بوده و از آسیب دیدن پا به دلیل پیاده روی زیاد جلوگیری می کند. همین امر موجب شده است که این پاپوش دوباره به میدان بیاید و مورد استفاده مردم استان های مختلف کشور قرار بگیرد.

امروزه گیوه در رنگ ها و مدل های جدیدی به بازار ارائه شده است. اما برخی گیوه را به همان شکل و رنگ قدیمی می پسندند و گیوه را به همان سبک قبول دارند. گیوه های قدیمی اغلب ساده و به رنگ سفید بوده و از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند. در واقع گیوه های اصیل و قدیمی کیفیت برتری دارند و از مواد اولیه و زیره مرغوب برای آن ها استفاده خواهد شد.

قیمت گیوه به جنس زیره و بافت ونخ استفاده شده در رویه بستگی دارد. در گذشته بسیاری از روستاییان این کفش را با ابزار و وسایل موجود در پیرامون خود می ساختند و از یک گیوه سالها استفاده می کردند.در این مقاله در مورد قیمت گیوه قدیمی نکات کلیدی و کامل آن تشریح شد.

 

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.