پس از کووید، نبردی جهانی برای کارگران کم مهارت در پیش است

پس از کووید، نبردی جهانی برای کارگران کم مهارت در پیش است

استرالیا بر اساس مهاجرت ساخته شده است. در سال‌های اخیر، مهاجرت ماهر بوده است، و این موضوع همچنان برای ما مهم خواهد بود، به‌ویژه زمانی که ما از وضعیت ناخوشایند اقتصادی کووید بهبود می‌یابیم.

به مهاجران ماهر ویزاهایی ارائه می‌شود که می‌تواند منجر به اقامت دائم شود، در حالی که به افرادی که مهارت‌های کمتری دارند معمولا فقط بدون چنین مسیرهایی ویزا ارائه می‌شود.

با بیرون آمدن از بحران کووید، گروه‌هایی مانند موسسه گراتان خواستار تمرکز بیشتر بر مهاجرت ماهر شده‌اند و می‌گویند این امر به ما استرالیایی‌هایی که جوان‌تر، باهوش‌تر و ثروتمندتر هستیم، می‌رساند.

اما کووید تاکید کرده است که ما تا چه اندازه به کارگران کم مهارت، به ویژه در کشاورزی، مهمان‌نوازی، مراقبت از سالمندان و معلولان و ساخت‌وساز وابسته هستیم.

پیش‌بینی می‌شود که کمبودها در مراقبت‌های سالمندان تا سال 2050 به یک میلیون نفر برسد.

افزایش سن به این معنی است که همه انواع کارگران کمیاب تر می شوند. پیش‌بینی‌های 40 ساله در گزارش بین نسلی امسال نشان می‌دهد که تعداد استرالیایی‌های در سن کار برای هر استرالیایی بالای 65 سال از چهار به 2.7 کاهش یافته است.

(اگرچه پیش‌بینی کمتر از آنچه ارائه شده است چشمگیرتر است. انتظار می‌رود نسبت استرالیایی‌های شاغل به استرالیایی‌های مسن‌تر و جوان‌تر در سن وابستگی به طور متوسط ​​تری طی دوره 40 ساله کاهش یابد، از 1.8 به 1.6.)
کارگران کم مهارت به طور فزاینده ای مورد توجه قرار می گیرند

کاهش مشابهی در نسبت کارگران به افراد تحت تکفل در بیشتر اروپا و در ژاپن، کره، سنگاپور و چین پیش بینی می شود، به این معنی که استرالیا با رقابت برای کارگران مواجه خواهد شد.

چیزها شروع به حرکت می کنند. ویزای کشاورزی اخیراً اعلام شده به مهاجران بریتانیا و منطقه آن که می خواهند در بخش های کشاورزی، شیلات و جنگلداری کار کنند، راهی برای اقامت دائم می دهد.

کمیته دائمی مشترک مهاجرت توصیه کرده است که به کارگران ماهر موقت (ویزای زیر کلاس 482) نیز مسیری برای اقامت دائم داده شود و این امر در مناطق منطقه ای آسان تر شود.

ژاپن مسیر خود را تغییر داده است

جمعیت ژاپن به طور فزاینده ای پیر می شود.

ژاپن که به طور سنتی مهاجرت را دشوار کرده است، مسیرهای مهاجرتی ماهر را برای خارجیان بدون مدرک تحصیلی عالی در مشاغلی از جمله کشاورزی، مراقبت از سالمندان و ساخت و ساز ارائه می دهد.

اینها قبلاً به عنوان مشاغل غیر ماهر یا نیمه ماهر تلقی می شدند. پس از پنج سال، کارگرانی که در این ویزاها هستند، مهارت های خود را ارزیابی می کنند و می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

در حالی که ارزیابی تاثیر این طرح خیلی زود است، نکته مهم این است که حمایت عمومی از آن در ژاپن وجود دارد. اکنون مردم آنجا می‌دانند که «کشور نمی‌تواند صنایع، سیستم تأمین اجتماعی و میراث فرهنگی خود را بدون پذیرش مهاجران با طیف وسیع‌تری از مهارت‌ها حفظ کند».
استرالیا با رقابت روبرو است

دوران پس از همه گیری فرصتی نادر برای استرالیا فراهم می کند تا در سیستم مهاجرت خود تجدید نظر کند. مطالعه موردی ژاپن مستلزم نگاه دقیق‌تری به نحوه تعریف مهارت‌ها و کمبودها و تعادل بین نوع کارگرانی است که می‌خواهیم.

جنگی در راه است برای نیروی کار دستی و کم مهارت.

کشورهای آسیایی و کشورهای خاورمیانه برای چندین دهه نیروی کار کم مهارت خود را از آسیای جنوب شرقی و جنوب آسیا تامین می کنند. استرالیا این کار را از طریق برنامه کارگران فصلی و طرح تحرک نیروی کار اقیانوس آرام انجام داده است.

لینک مقاله اصلی : https://theconversation.com/a-global-battle-for-low-skilled-workers-looms-after-covid-australia-needs-to-be-part-of-it-168296

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.