خواص تسبیح سندلوس که تعجب می کنید!+ خاصیت تسبیح های سندولوسی

تسبیح سندلوس /خواص تسبیح سندلوس

خواص تسبیح سندلوس

خواص تسبیح سندلوس از آن دسته موضوعات بسیار مهمی است که افراد باید بدانند و به طور کامل با آنها آشنا شوند. تسبیح یکی از وسایل بسیار محبوب در بین مردم ایران است که معمولاً افراد در سفرهای زیارتی خود تعداد زیادی از آنها را به‌عنوان سوغات برای اقوام و آشنایان خود می‌برند. استفاده از تسبیح فقط مختص افراد مذهبی نیست، بلکه افراد زیادی به دلیل زیبایی بیش از حد تسبیح از آن استفاده می‌کنند.

تسبیح‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین آنها سندلوس نام دارد. این تسبیح ظاهری بسیار زیبا و شیک دارد. اما عمده شهرت آن به دلیل خواص آن است. کسانی که از تسبیح سندلوس استفاده می‌کنند؛ باید به‌خوبی با این خواص آشنایی داشته باشند. در این مقاله به طور کامل شما را با خواص تسبیح سندلوس آشنا می‌کنیم و به شما راه‌های تشخیص آن را یاد خواهیم داد.

خواص تسبیح سندلوس انواع تسبیح

اگر دقت کرده باشید؛ تسبیح‌ها علاوه بر اینکه شکل‌های مختلفی دارند؛ اندازه و تعداد آنها باهم فرق می‌کند. همین امر باعث شده که تسبیح‌ها را از نظر تعداد مهره به سه دسته اصلی تقسیم کنند.

  • اولین دسته تسبیح‌ها که بسیار پرطرف‌دار هستند و معمولاً از آنها استفاده می‌کنند؛ تسبیح معمولی نام دارد. تعداد مهره‌های تسبیح معمولی 99 عدد است. یعنی به سه دسته ۳۳تایی تقسیم می‌شوند و با استفاده از مهره‌های کوچک از هم جدا می‌شوند. معمولاً در مساجد و خانه‌ها از این نوع تسبیح استفاده می‌شود.
  • دسته دوم تسبیح‌ها مخصوص کسانی است که تسبیحات خانم فاطمه زهرا را همیشه بر زبان دارند. این تسبیح‌ها را که به‌اصطلاح تسبیح اصلی می‌نامند؛ دارای 33 مهره هستند.
  • دسته سوم از تسبیح‌ها را به اسم هزار دانه می‌شناسند. این دسته از تسبیح‌ها به دلیل ظاهر متفاوتی که دارند کمتر از آنها استفاده می‌شود. تعداد مهره‌های این تسبیح‌ها بسیار زیاد است و برای کسانی مناسب است که ذکرهای بسیار زیادی را نذر می‌کنند.

خواص تسبیح سندلوس

خواص تسبیح سندلوس

تسبیح‌ها را از لحاظ فیزیکی و ظاهری به دسته‌های بسیار زیادی تقسیم می‌کنند. یکی از این دسته‌ها سندلوس نام دارد. سندلوس صمغ یک نوع درخت است و از آن به‌عنوان یک زرین مصنوعی یاد می‌کنند. مرغوب‌ترین سندلوس از کشور آلمان به‌صورت شمش وارد کشورهای زیارتی می‌شود و سپس با استفاده از دستگاه‌های خاص، آنها را به شکل مهره‌های کوچک شکل می‌دهند. امروزه در بازار علاوه بر سندلوس آلمانی، سندلوس ترک هم وجود دارد.

یکی از دلایلی که تسبیح سندلوس در میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ خواص فیزیکی و درمانی آن است. اگر از این نوع تسبیح استفاده می‌کنید یا قصد خریداری آن را دارید؛ بهتر است با خواص آن آشنایی کاملی داشته باشید.

خواص فیزیکی تسبیح سندلوس

تسبیح سندلوس از لحاظ فیزیکی دارای خواص بسیار متفاوتی است که این امر باعث شده افراد زیادی از آن استفاده کنند. از جمله مهم‌ترین خواص فیزیکی تسبیح سندلوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اولین و مهم‌ترین خاصیت سندلوس قابلیت تراش خوردن است. به همین دلیل است سندلوس را به‌صورت شمش از آلمان وارد می‌کنند. چون بعداً می‌توانند خیلی راحت آن را تراش بدهند.
  • زیبایی و شکل ظاهری این نوع تسبیح بسیار زیبا است. معمولاً در طرح‌های بسیار شیک و زیبایی می‌توان آنها را خریداری کرد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار زیبای تسبیح سندلوس تحمل حرارت بسیار بالا است.
  • سندلوس ظاهر شفافی دارد. همین امر باعث شده که شباهت زیادی به کهربا داشته باشد.

خواص درمانی سندلوس

معمولاً تمام تسبیح‌ها زیبایی ظاهری دارند و افراد بر حسب سلیقه از آنها استفاده می‌کنند. اما مسئله‌ای که  تسبیح سندلوس را از سایر تسبیح‌ها جدا می‌کند و برتری خاصی به آن می‌دهد؛ خواص درمانی آن است. سندلوس به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های خاصی که دارد؛ در علم پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد و بیماری‌های زیادی را با استفاده از آن درمان می‌کنند. از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین خواص درمانی سندلوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم‌ترین خواص درمانی سندلوس بندآوردن خونریزی بینی است. البته در خونریزی سایر جراحت‌ها هم از آن استفاده می‌کنند.
  • کسانی که به بیماری اسهال خونی مبتلا شده‌اند و یا خون بالا می‌آورند؛ با استفاده از سندلوس می‌توان آنها را درمان کرد.
  • سرماخوردگی هم از آن دسته بیماری‌های رایج است که می‌توان به کمک سندلوس آن را درمان کرد.
  • تأثیر بسیار خوبی در محکم کردن لثه‌ها دارد می‌توان از آن برای تسکین درد دندان استفاده کرد.
  • اگر قسمتی از بدن ورم‌کرده باشد؛ با داغ‌کردن سندلوس و گذاشتن آن روی قسمت موردنظر، ورم می‌خوابد.
  • برای جلوگیری از خونریزی معده؛ بسیار مؤثر است و دشمن کرم کدو است.
  • خوردن آن به همراه سکنجبین باعث می‌شود که از چاقی جلوگیری شود.
  • برای بیماری‌هایی مانند تنگ نفس، بواسیر مزمن هم تجویز می‌شود.

تسبیح قرمز رنگ سندلوس و خواص آن

راه‌های تشخیص سندلوس

برای اینکه بتوانید سندلوس را بهتر تشخیص دهید؛ راه‌های مختلفی وجود دارد. کسانی که قصد خرید این تسبیح را دارند یا در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند؛ بهتر است که با این روش‌ها آشنایی داشته باشند. از جمله روش‌های مهمی که برای تشخیص سندلوس از آن استفاده می‌کنند؛ می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • یکی از راه‌های تشخیص اصل از بدل سندلوس بوی تند آن است. این زرین بوی تندی از آن متصاعد می‌شود.
  • این زرین در برابر حرارت بالا مقاومت زیادی دارد. هرگز نمی‌توان سندلوس را با استفاده از سوزن داغ و یا آتش سوراخ کرد.
  • درخشش و زیبایی فوق‌العاده‌ای که سندلوس دارد؛ یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل از بدل است.

سخن نهایی در باب خواص تسبیح سندلوس

تسبیح‌ها از آن دسته وسایلی هستند که معمولاً در تمام خانه‌ها وجود دارند. اهمیت و ارزش آنها باعث شده که محبوبیت زیادی در بین افراد جامعه داشته باشند. تسبیح‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از مهم‌ترین آنها تسبیح سندلوس است. سندلوس علاوه بر زیبایی ظاهری، دارای خواص منحصربه‌فردی است. در این مقاله به طور کامل خواص تسبیح سندلوس را مورد بررسی قرار دادیم. اگر درباره این تسبیح سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها به ما به اشتراک بگذارید.

admin
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • حمید ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۹:۱۸ ب٫ظ

    سلام،من یه تسبیح سندلوس آلمان 101دانه خریدم
    از کجا میش تشخیص داد ک المان هس یا ن؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.