گیوه زنانه سنتی

فیلـتر

نمایش دادن همه 7 نتیجه

گیوه زنانه ساده یا گیوه زنانه سنتی 

از مهمترین صنایع دستی مشهور و پرکاربرد مردم خطه کردستان و کرمانشاه می توان گیوه را نام برد. گیوه پاپوشی بسیار سبک و انعطاف پذیر است و مزایای فراوانی دارد. همانطور که می دانیم بانوان قشری آسیب پذیر هستند و به دلیل مادر بودن روزانه با مشکلات بسیاری روبه رو می شوند.

استفاده از کفشی راحت و مناسب می تواند به آن ها در انجام امور زندگی بسیار کمک کند. گیوه نیز می تواند سهم کمی در زندگی راحت تر بانوان و مادران ایرانی داشته باشد.

مزایای گیوه زنانه

بسیاری از بانوان ایرانی هستند که برای کاهش وزن  و یا به هر دلیل دیگری پیاده روی های طولانی انجام می دهند و به دلیل استفاده از کفش نامناسب همواره با پا درد و کمر درد مواجه می شوند.

گیوه از کفش هاس سنتی ایران زمین است، که برای پیاده روی های طولانی بسیار مناسب بوده و به دلیل داشتن مکانیزم متناسب با آناتومی پا از ایجاد پا درد و کمر درد جلوگیری می کند.

به همین دلیل امروزه بسیاری از بانوان این کفش را مورد استفاده قرار می دهند و برای پیاده روی، رفتن به محل کار، رفتن به خرید و… از گیوه زنانه که بسیار راحت و سبک است استفاده می کنند.

رنگ گیوه

گیوه های زنانه دارای شکل و طرحی ساده هستند و نقوشی بر روی آن ها به کار نرفته است. گیوه زنانه ساده اغلب به رنگ سفید تولید می شود. البته رنگ های دیگری از این پاپوش در بازار وجود دارد. اما رنگ سفید و مشکی همواره طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است.

گیوه زنانه ساده می تواند با تیپ اسپرت و ساده بانوان جوان بسیار جذاب به نظر بیایند. البته گیوه های دارای طرح و سنتی نیز در بازار موجود می باشند که آن ها نیز طرفداران خاص خود را دارند.

گیوه های ساده و شیک زنانه

امروزه بیشتر طرح های ساده و نچرال مورد استفاده قرار می گیرد. گیوه های ساده نیز امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. به خصوص در فصل تابستان می توانند تکمیل کننده تیپ اسپرت و مدرن بانوان ایرانی باشند.

در خرید گیوه مهمتر از هر چیز دیگری می بایست به زیره آن توجه نمود. اخیرا برای زیره گیوه زنانه ساده از زیره های نرم، انعطاف پذیر و درجه یک پیو استفاده می شود. این زیره ها می تواند این کفش را به کفشی طبی و بسیار راحت تبدیل کنند و بانوان در استفاده از آن احساس راحتی و لذت کنند.

در واقع با استفاده از گیوه زنانه ساده می توان سلامتی را به بدن خود هدیه داد.

گیوه زنانه سنتی

گیوه یکی از پاپوش های سنتی خطه کردستان و کرمانشاه است که بسیار سبک و راحت است. امروزه اهمیت استفاده از این پاپوش برای همه مشخص شده است و موجب شده است اخیرا این کفش بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

افزایش استفاده از این محصول نیز موجب شده است تولیدکنندگان این محصول طراحی آن را بر اساس مد روز تغییر دهند و زیبایی ظاهری آن را برای افزایش جلب نظر مشتریان بیشتر کنند. گیوه ها را بر اساس طرح، نقش و رنگ به کار رفته در آن ها به دو نوع زنانه و مردانه تقسیم بندی می کنند.

گیوه زنانه سنتی یکی از انواع گیوه های زنانه است که طرفداران خاص خود را دارد. بسیاری از بانوان هنر دوست نیز این مدل گیوه را برای خود می پسندند و از آن همراه با تیپ سنتی و یا اسپرت خود استفاده می کنند.

طرح های زیبای گیوه سنتی

گیوه سنتی دارای نقش و نگارهای سنتی و بسیار زیبایی همچون ترنج، گل و بوته، منگوله، پولک و… هستند. درواقع برای بافت گیوه زنانه سنتی ابتدا گیوه را به صورت خام تهیه کرده و روی آن را با استفاده از نخ های کاموا و یا دمسه تزیین می کنند.

گیوه های سنتی از قدیم الایام وجود داشته اند و بانوان هنرمند روستایی این نوع گیوه ها را برای خود و نزدیکان خود می بافتند.

مناسب برای تمام فصول

گیوه ها از معدود کفش هایی هستند که می توان آن را در تمامی فصول مورد استفاده قرار داد.

در واقع در زمستان گیوه موجب گرم شدن پا و در تابستان موجب خنک شدن پا می شود. البته امروزه تولید کنندگان گیوه برای گیوه های زمستانه به طور خلاقانه بافت آن را تا مچ پا و به صورت نیم بوت ادامه داده اند و آن را برای استفاده در فصل زمستان مناسب تر نموده اند.

در گیوه های زنانه سنتی طرح های بسیار زیادی استفاده می شود. در واقع نقش های استفاده شده بر روی گیوه موجب می شود آن را گیوه زنانه سنتی بنامیم و شکل اولیه و خام گیوه ها همه از یک الگو بر گرفته شده است.

گیوه های زنانه سنتی را می توان در انواع رنگ تولید نمود. یکی از رنگ های پر کاربرد در گیوه های زنانه سنتی سفید می باشد. ایجاد طرح و نقش به وسیله نخ های رنگی بر روی زمینه سفید گیوه بسیار جذاب خواهد شد. البته بانوان می توانند مطابق با سلیقه خود از رنگ های دیگر گیوه زنانه نیز استفاده نمایند.

ایجاد تیپی شیک و مدرن

ترکیب گیوه زنانه سنتی با تیپ اسپرت نیز بسیار چشم گیر و جذاب خواهد شد. امروزه بسیاری از طراحان، طرح ها و نقوش سنتی که در گذشته استفاده می شده است را با طرح های امروزی تلفیق می کنند و نقوش بسیار زیبایی را بر روی گیوه های زنانه سنتی به وجود می آورند.

نقوش ایجاد شده بر روی گیوه های زنانه سنتی به صورت کاملا دست دوز انجام می گیرد. از همین رو از ارزش بالایی برخوردار بوده و زمان و زحمت زیادی صرف گلدوزی آن خواهد شد.

صندل گیوه زنانه

مزایای استفاده از گیوه به قدری زیاد است که تولید کنندگان آن تصمیم به تولید محصولات متفاوتی از آن گرفته اند. از دیگر محصولاتی که از طرح و بافت گیوه در آن استفاده شده است می توان به صندل گیوه زنانه اشاره نمود.

صندل گیوه زنانه رویه و زیره ای شبیه به گیوه اصلی دارد، با این تفاوت که اغلب بافت تقریبا تا نصف اندازه پا بافته شده است و پشت صندل باز می باشد و بافتی ندارد. صندل های زنانه برای استفاده بر روی موکت، پارکت، سرامیک و فرش بسیار مناسب می باشند.

بانوان در منزل رفت و آمدهای زیادی دارند و اگر از صندلی مناسبی استفاده نکنند ممکن است با پا درد و کمر درد مواجه شوند و یا پوست کف پای آن ها دچار خشکی و ترک خوردگی شود.

 

انواع صندل گیوه های زنانه

 صندل گیوه زنانه انواع متفاوتی دارد. یک نوع آن مجلسی است که بانوان می توان متناسب با رنگ لباس خود صندلی مجلسی را انتخاب کنند. اغلب بر روی صندل های مجلسی از طرح ها و نقوش زیبایی استفاده شده است و یا با استفاده از هنر سنگ دوزی و… تزیین شده است.

این نوع صندل ها در عین زیبایی بسیار راحت هستند و به پای شما آسیب نمی رسانند. صندل گیوه زنانه می تواند در منزل مورد استفاده قرار بگیرد. صندل های گیوه ای بسیار نرم و سبک هستند و فشاری بر روی پا و کمر بانوان وارد نمی کنند.

صندل گیوه زنانه در رنگ های خاصی بافته می شود. بانوان می توانند متناسب با سلیقه خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنند. اغلب بانوان رنگ های روشن را برای خود می پسندند.

صندل های گیوه ای را می توان با هر نوع تیپی ست نمود. برای استفاده های خانگی می توان از طرح های ساده آن استفاده کرد که راحت تر نیز می باشند. صندل گیوه زنانه از دوام بالایی برخوردار است و می توان آن را سالها مورد استفاده قرار داد.

ایجاد طرح و نقوش زیبا

بسیاری از هنرمندان و تولید کنندگان این محصول سعی نموده اند با ایجاد نقوشی زیبا بر روی آن، صندل را شکیل تر جلوه دهند و آن را دلنشین تر کنند. این نقوش به صورت کاملا دست دوز ایجاد می شوند و از ارزش بالایی بر خوردار می باشند.

در واقع صندل های گیوه ای زنانه بر اساس طرح و مدل گیوه اصلی بافته شده اند و از تمامی مزایای گیوه از جمله راحتی، سبکی و… برخوردار می باشند. زیره صندل های گیوه زنانه نیز بسیار نرم و منعطف است و فرد پس از پوشیدن آن احساس راحتی خواهد کرد.

سایزبندی

سایز صندل نیز باید متناسب با سایز پای شما انتخاب شود اگر کمی بزرگترباشد مشکلی ایجاد نمی کند. اما اگر مقدار کمی با پای شما کوچک باشد موجب اذیت کردن پای شما خواهد شد.

صندل گیوه زنانه را می توان از سایر مراکز فروش صنایع دستی تهیه نمود. اما اگر می خواهید با مشاهده نمونه های جدید و به روز این محصول صندل مورد نظر خود را با صرف کمترین زمان و هزینه دریافت کنید بهتر است از فروشگاه آنلاین گیوه معتبر فروش صنایع دستی مانند اسرین کالا استفاده کنید.

سخن پایانی

گیوه های ساده از تمامی مراکز فروش صنایع دستی قابل تهیه می باشند. اما بسیاری از بانوان علاقه به تهیه نمونه اصلی این گیوه دارند که به آن ها پیشنهاد می شود از انواع سایت های معتبر اینترنتی استفاده کنند و گیوه متناسب با پای خود را از این سایت ها و پیج ها سفارش دهند.

با خرید اینترنتی هم می توانند محصولی با کیفیت را خریداری کنند و هم در وقت خود تا حد زیادی صرفه جویی نمایند.

اطلاعات بیشتر ...