پخش گیوه عمده از فروشگاه اینترنتی اسرین کالا به سراسر ایران

گیوه عمده و اخذ نمایندگی

گیوه مانند بسیاری از صنایع دستی ایرانی قدمت بسیار بالایی دارد و در سال های گذشته از پاپوش های قدیمی و پر مصرف و پرکاربرد روستاییان بوده است. بسیاری از زنان و مردان روستایی هم اکنون از این پاپوش زیبا و محکم برای پیاده روی و کوهنوردی و عبور از سنگلاخ ها استفاده می کنند و مشاهده می کنیم از بدنی بسیار سالم تر برخوردار هستند.

نگاهی به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین صنایع دستی روستایی در ایران

گیوه در بین جالب‌ترین صنایع دستی روستایی در ایران قرار می‌گیرد و در کردستان و مناطق غرب‌نشین ایران محبوبیت چشم‌گیری دارد. اسرین‌کالا در ادامه‌ی این مقاله، شما را با گیوه آشنا می‌کند. بازار صنایع دستی ایران همواره رونق خاصی داشته و توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. صنایع دستی در نقش راهکاری برای اتصال فرهنگ‌های مختلفی که در سراسر کشور پراکنده شده‌اند ظاهر می‌شود. گیوه پاپوشی است که در تابستان پوشیده می‌شود و به‌دلیل داشتن وزن پایین، برای راه رفتن‌های طولانی مناسب به‌نظر می‌رسد. گیوه در کردستان و مناطق کردنشین ایران محبوبیت زیادی دارد و نمونه‌ای از آن در موزه‌ی مردم‌شناسی کرمانشاه قرار گرفته است.با کیفیت ترین گیوه ها را می توان در سایت اسرین کالا مشاهده کرد و برای تهیه نمودن سایز و مدل انتخابی خود به صورت آنلاین در سایت اسرین کالا خرید نمود. گیوه دو بخش شامل رویه و کف دارد. تمام مراحل تولید گیوه به شکل دستی انجام می‌گیرد و این پاپوش سفید از نخ ابریشم (برای قسمت رویه) تولید می‌شود. کف گیوه پارچه، چرم یا لاستیک است.

گیوه انواع متعددی دارد، اما محبوب‌ترین آن «کلاش» است. آمار می‌گویند شهر نودشه و روستای هجیج در گذشته در بین مراکز مهم تولید گیوه قرار داشته‌اند. گفته می‌شود روستایی به نام دل در حدود ۲۰۰ کارگاه دارد که به‌شکل تخصصی مشغول تولید گیوه هستند. صدها نفر از زنان در شهرهای کرد نشین نظیر پاوه و نوسود گیوه می‌بافند. در بسیاری از متون از شهر نودشه به‌عنوان زادگاه کلاش یاد می‌شود، اما در این زمینه برخی اتفاق نظرها وجود دارد. یکی دیگر از گیوه های با کیفیت در ایران گیوه ملکی است. این نوع گیوه مراحل تولید آن مانند کلاش هورامی از زیره پارچه ای و رویه ای با بافت نخی تشکیل شده و تقریبا هم شکل هستند با این تفاوت که گیوه ملکی در قسمت زیره آن نسبت به کلاش هورامی ظریف کاری نشده و قسمت پاشنه و جلوی زیره بزرگ تر است و تراش نخورده است. امروزه گیوه ملکی به صورت عمده تولید نمی شود و بیشتر کسانی که خواهان گیوه هستند از همان گیوه کلاش هورامی استفاده می کنند. یکی دیگر از دلایل عدم تولید عمده گیوه ملکی هزینه بالای تولید و بافت رویه آن است.

 

خرید عمده گیوه

گیوه ها در انواع و اقسام رنگ و مدل تولید شده و به بازار عرضه می گردد. برخی از گروه های تولیدی گیوه این محصول را به صورت عمده به فروش می رسانند. این گروه های تولیدی گیوه های زنانه، مردانه، بچه گانه، سفید، رنگی و..را به صورت انبوه تولید می کنند و به صورت مستقیم و بدون واسطه به انواع فروشگاههای موجود در کشور عرضه می کنند. مهمترین مزیت خرید گیوه عمده قیمت ارزان آن می باشد. با خرید گیوه به صورت عمده قیمت تمام شده یک گیوه بسیار پایین می آید و سود بسیار بیشتری برای فروشگاهها دارد.

در سال های اخیر نیز به دلیل راحتی و قیمت مناسب گیوه، این پاپوش طرفداران و مشتریان زیادی پیدا کرده و در تمامی مناطق ایران از فروش خوبی برخوردار شده است.

نحوه استفاده

گیوه را می توان در تمامی فصل ها استفاده نمود. اما این پاپوش بیشتربرای فصل تابستان تولید می شود و کفشی تابستانی محسوب خواهد شد. قیمت گیوه نسبت به انواع کفش و صندل های چرمی نازل تر و مناسب تر است و افراد می توانند با صرف هزینه ای مناسب، گیوه ای بادوام و با کیفیت را خریداری کنند.

گیوه زنانه

نوع زنانه گیوه ها بسیار زیبا و شکیل است. زیرا برای تزیین روی آن از انواع رو دوزی های سنتی و یا مدرن بسیار زیبایی استفاده می کنند و جلوه بسیار زیبایی به کار می دهند. همچنین از انواع رنگ های شاد و زیبا برای تولید گیوه های زنانه استفاده می کنند. در تابستان امسال بسیاری از بانوان از این گیوه به عنوان کفش تابستانی خود استفاده کردند و آن را با انواع شلوار لی و پارچه ای و انواع تیپ ست نموده اند. خرید عمده گیوه زنانه بسیار به صرفه است و سود بسیار زیادی برای فروشنده خواهد داشت.

گیوه مردانه

انواع گیوه های مردانه نیز به صورت عمده تولید شده و به فروش می رسند. گیوه های مردانه بسیار سبک و با دوام هستند و از بوی بد عرق پا جلوگیری می کنند. این مزایا موجب افزایش استفاده آقایان از این پاپوش شده است و امروزه بسیاری از آقایان از این پاپوش ایرانی به عنوان کفش تابستانی خود استفاده می کنند. گیوه های تولید شده مردانه اغلب تک رنگ هستند و شکل ساده ای دارند.

تولید گیوه

برای تولید گیوه از نیروهای کاری زیادی استفاده خواهد شد. گیوه ها در کارگاه هایی توسط آقایان تولید می شود. اما بافت رویه آن که به دقت و ظرافت بیشتری نیاز دارد اغلب توسط خانم ها انجام می شود. برای تولید عمده گیوه بهتر است از استادکاران ماهر و افراد متخصص بهره گرفته شود تا میزان خطا به حداقل رسانیده شود. مواد اولیه با کیفیت می تواند در تولید گیوه ای مرغوب و بادوام نقش به سزایی داشته باشد.

خرید آنلاین

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و دنیای مجازی انواع سایت های به صورت اینترنتی انواع گیوه را به فروش می رسانند. برخی از این سایت ها آماده ارائه انواع گیوه به صورت عمده و با قیمتی مناسب هستند و با مشاوره رایگان و آنلاین خریدار را برای تهیه محصول مورد نیاز کمک می کنند. این سایت ها مشخصات انواع گیوه را ارائه داده و خرید را برای خریدار بسیار راحت می کنند.

بسیاری از افرادی که می خواهند گیوه را به صورت خام تهیه کنند، می توانند به این سایت ها مراجعه کرده و گیوه های مورد نیاز خود را به صورت عمده تهیه کنند.

تولید کنندگان گیوه عمده با عقد قرارداد رسمی از افرادی که به هنر و صنایع دستی علاقه مند هستند و از شرایط اعطای نمایندگی برخوردارند دعوت به همکاری می نماید. تولید کنندگان گیوه عمده، با ارائه محصولات با کیفیت بسیار قابل اعتماد شناخته شده اند و می توانند انواع محصولات خود را به راحتی به افراد واجد شرایط اخذ نمایندگی ارائه دهند و این افراد را نیز در سود خود شریک نمایند.

افرادی که دارای فضا و توان مالی مناسب هستند و به فروش صنایع دستی و هنری علاقه مند می باشند به راحتی می توانند با اخذ نمایندگی گیوه عمده، با فروش این محصول ایرانی کسب در آمد کنند و سود آوری خوبی را تجربه کنند.

مزایای استفاده از گیوه

مزایای استفاده از گیوه به قدری زیاد است که مردم شهر نشین را علاقه مند به استفاده از این پاپوش ارزشمند کرده است. کمی قبل، استفاده از این کالا به فراموشی سپرده شده بود اما امروزه بار دیگر با توجه به مزایا و اهمیت استفاده از گیوه، ساخت و فروش این کالای بی نظیر رونق گرفته است. افراد و هنرمندان بسیار زیادی با طراحی زیبا و ویژه گیوه جلوه زیبایی به آن داده و فروش قابل ملاحظه ای از آن را شاهد هستند. بسیاری از مردم به علت قدیمی و سنتی بودن گیوه از آن استفاده نمی کردند. اما امروزه به دلیل تولید شکل مدرنی از این پاپوش، خرید و استفاده از آن رواج پیدا کرده است.

همانطور که اشاره کردیم گیوه پاپوشی محبوب در مناطق کردنشین است که در غرب کشور واقع شده‌اند. کرمانشاه، کردستان و ایلام مناطق کوهستانی متعددی دارند که گاهی اوقات با مسیرهایی بسیار سخت همراه می‌شوند. در مناطق کردنشین راه‌های ارتباطی ماشین‌رو کمی کمتر از حد معمول است و شمار درخورتوجهی از مردم زندگی خود را با دام‌دارای و کشاورزی می‌گذرانند که به تحرک زیادی نیاز دارد. گیوه پاپوشی راحت و خنک است و پوشیدن آن به شما امکان می‌دهد به‌راحتی ساعت‌ها راه بروید. در اکثر مناطق عشایری و روستایی مواد اولیه‌ی لازم برای پوشیدن گیوه فراهم است. این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند و گیوه را به پاپوشی کاربردی برای مردم تبدیل می‌کنند.

گیوه عمده

 گیوه از چه چیزهایی ساخته می‌شود؟

به‌منظور ساخت گیوه به پوست گاو نیاز است. پوست گاو در قالب نوارهایی باریک در کف گیوه استفاده می‌شود. گیوه همچنین شامل پیه است تا اصطکاک را از بین ببرد و به نوارهای باریک پوست گاو مالیده شود. نخی که از موی بز تابیده شده است به‌منظور بخیه‌کاری بخش کناری گیوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت گیوه به رنگ نیز نیاز است. گفته می‌شود این رنگ که برای رنگ کردن پارچه‌ی کف گیوه استفاده می‌شود از کرمانشاه و شهرهای دیگر مثل سنندج تأمین می‌شود. تولیدکنندگان گیوه از پارچه‌های نازک نخی به‌منظور ساخت فیتیله‌های کف این پاپوش استفاده می‌کنند. دیگر مواد اولیه شامل کتیرا، نخ تابیده‌ شده برای بافتن رویه‌ی گیوه و میخ سیاه بنفش برای کف گیوه است. بخشی از مواد اولیه‌ای که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم به‌ همان صورت در گیوه استفاده می‌شوند و تغییری روی آن‌ها اعمال نمی‌شود. مثلا نوارهای باریک پوست گاو صرفا دوربری می‌شود، یا رنگ بدون تغییر استفاده می‌شود. با این‌حال برخی از مواد دیگر باید تغییر یابند و سپس آماده‌ی استفاده در گیوه شوند.

 چند نوع گیوه داریم؟

آمار می‌گویند پنج نوع گیوه به نام‌های زیرپارچه‌ای، تخت آجیده، تخت چرمی، تخت لاستیکی و رویه‌ ابریشمی در استان کرمانشاه رواج دارند. گیوه‌ی زیرپارچه‌ای به‌طور معمول در نودشه و حجیج که جزو مراکز مهم گیوه‌سازی هستند تولید می‌شود. این گیوه دو مرحله‌ی کارگاهی و خانگی را می‌گذارند و فرآیند کارگاهی آن با وسایل گوناگون توسط مردان انجام می‌شود. فرآیندهای خانگی را زنان و مردان با هم از طریق سوزن انجام می‌دهند. نوعی گیوه تحت عنوان کلاش از طریق تکه‌های به‌هم‌دوخته‌شده‌ی پارچه‌ و روده‌ی دام تولید می‌شود.

گیوه‌ی تخت آجیده که به نام گیوه‌ی ملکی هم شناخته می‌شود، کفِ تختِ آج‌خورده با نرخ پرک دارد. این نوع گیوه بسیار محکم است و در زمستان و تابستان به‌خوبی روی کف زمین می‌چسبد تا امکان راه رفتن در مناطق کوهستانی را فراهم کند.

نوع دیگر گیوه، تخت چرمی نام دارد که در گذر زمان جای گیوه‌ی تخت آجیده را گرفته و در کف آن از چرم گاومیش استفاده شده است.

گیوه‌ی تخت لاستیکی در بین عشایر رونق زیادی پیدا کرد، چون استفاده از لاستیک قیمت نهایی آن را پایین آورد و در عین حال گیوه را محکم کرد. این گیوه بیشتر در زمستان استفاده می‌شود چون کف آن گرم است.

گیوه‌ی رویه‌ابریشمی که کمتر از نیم قرن پیش در شهر کرمانشاه محبوب شده و در دسته‌ی سوغاتی‌های این شهر قرار می‌گیرد. ظاهرا این گیوه رویه‌ای از نخ ابریشمی الوان دارد. البته به‌دلیل بالا بودن هزینه‌ی ابریشم، گاهی اوقات این نخ با نخ پلاستیکی هم جایگزین می‌شود. گیوه‌ی رویه‌ابریشمی نقش‌های مختلفی نظیر ترمه، پرچمی و نوری دارد.

سخن پایانی

امروزه بسیاری از پیج های اینستاگرامی و سایت های اینترنتی فروش گیوه های تزیین شده با سنگ و مروارید و .. را به فروش می رسانند. این پیج ها و سایت ها برای تولید محصولات خود نیاز به گیوه های خام به صورت عمده را دارند. با اخذ نمایندگی گیوه عمده می توان انواع گیوه را در دسترس این سایت ها قرار دارد و با فروش گیوه های خام به صورت عمده به این پیج ها سود آوری  بسیار خوبی را تجربه نمود.

گیوه عمده قیمت بسیار مناسب تری دارد و افراد واجد شرایط می توانند با اخذ نمایندگی، گیوه ها را به صورت عمده بخرند و در حجم کمتر با قیمتی بالاتر بفروشند.

شما می توانید برای تهیه و خرید گیوه عمده به صورت کلی و تک به صورت آنلاین با شماره تلفن 09198914497 تماس بگیرید.

 

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.