خرید اینترنتی صنایع دستی کردستان

خرید اینترنتی صنایع دستی کردستان

گیوه پاپوشی است سبک، بادوام و مناسب برای راه‌پیمایی‌های طولانی در مسیرهای ناهموار و با توجه به این خصوصیات، اغلب افراد پیدایش آن را به روزگارانی بسیار دورتر از پیدایش سایر انواع پای‌پوش‌ها نسبت داده‌اند و همین امر باعث شده تا تاریخچه پیدایش گیوه با افسانه‌ها پیوند بخورد.

گیوه هم‌اکنون با نام‌های مختلفی در بسیاری از مناطق کشور ازجمله استان کرمانشاه، کردستان، لرستان، قسمت‌های وسیعی از استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شهرهای آباده، کازرون، بهبهان، همچنین روستای کمیجان یا سنیجان استان مرکزی و … تولید می‌شود.

صادرات گیوه از ایران به‌گونه‌ای است که برخی آمارها از صادرات چندین میلیون دلاری و مشتریان پر و پا قرص آن ور آبی حکایت دارد. حتی در برخی استان ها مانند کردستان و کرمانشاه گیوه در صدر صادرات صنایع دستی قرار دارد.

برای خرید گیوه کلیک کنید .

گلیم یکی از انواع فرش شرقی است که به صورت محلی و سنتی بافته می‌شود. دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع و خاصی است. تار و پود این نوع فرش کاملا در هم آمیخته شده و مانند فرش‌ها دارای پرز بلند نیست.گلیم را می‌توان به عنوان یکی از فرش‌های دستباف سبک و کوچک نیز معرفی کرد که حمل و نقل آن بسیار آسان است. زیرا همانطور که اشاره شد گلیم دستباف دارای پرز نیست و با روش خاصی که شامل رد کردن تار و پود به صورت یکی در میان است، بافته می شود.گلیم دستباف در کشورهای مختلفی از جمله ایران، ترکیه، آفریقای شمالی، بالکان، قفقاز، افغانستان، پاکستان، آسیای میانه و چین نیز بافته می‌شود. اگرچه در بعضی مواقع گلیم زیرمجموعه فرش‌های شرقی قرار می‌گیرد. اما به دلیل تنوعی که در طرح، رنگ و نوع بافت گلیم وجود دارد، این نوع فرش‌ها، در یک طبقه خاص قرار می‌گیرند.

گلیم سنندج

گلیم سنندج که با نام سنه نیز شناخته شده است، یکی از مشهورترین گلیم‌های کردستان است و در سنندج بافته می‌شود. از جمله ویژگی‌های گلیم سنندج می‌توان به تکرار طرح‌‌های گل‌دار، ایجاد ترنج مجزا در مرکز گلیم و استفاده از گل‌های ظریف اشاره کرد.

گلیم‌ها در هر قوم و طایفه نشان از تاریخچه آن مرز و بوم است. وجود عناصری از طبیعت در طرح و نقش گلیم دستباف بر زیبایی این دستبافته افزوده است. اصالت طرحی که از سالیان دور در آن حفظ شده از خصوصیات گلیم دستباف می‌باشد. اشکال هندسی، رنگ‌های متنوع و اندازه‌های قابل حمل، برای منازل و دکوراسیون‌های امروزی بسیار مناسب است.

برای خرید گلیم کلیک کنید .

فواید استفاده از ظروف مسی:

این عنصر جادویی فایده های مهمی برای بشر دارد، به طوری که دانشمندان مس را جزء مهم ترین، اصلی ترین و صد البته قدیمی ترین عناصر دسته بندی میکنند. بیایید در این باره بیشتر بدانیم:
همان مواد غذایی، اما غذایی خوشمزه تر و سالم تر:

یکی از مهم ترین فواید استفاده از ظروف مسی کمک به شما در طبخ بهتر و سالم تر است. ظروف مسی به زیبایی ظاهری آشپزخانه و محیط خانه‌ی شما می افزاید. به علاوه با انتقال و هدایت یکنواخت گرما به شما در تهیه غذاهایی که به میزان بالایی حرارت نیاز دارند (مثل سس ها) کمک می کند و می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. علاوه بر این به دلیل رسانایی فوق العاده مس، غذا خیلی بهتر جا افتاده و سریع تر آماده می شود و هنگام سرخ کردن مواد غذایی خوراک شما تردتر و لذیذتر از همیشه می شود.

برای خرید ظروف مسی کلیک کنید .

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.