گیوه دخترانه

فیلـتر

نمایش دادن همه 6 نتیجه

انواع گیوه دخترانه جدید در طرح های مجلسی

گیوه نوعی پای افزار کردنشینان است و از فواید بسیاری برخوردار است. امروزه مزایای استفاده از گیوه مورد توجه همگان قرار گرفته است و موجب شده است استقبال بیشتری از این نوع کفش شود. از مزایای کفش گیوه می توان به نرمی، سبکی، راحتی، خنکی، رفع بوی نامطبوع پا، ضد باکتری، ضد قارچ، رفع کمر درد و پا درد، قابلیت استفاده از یک لنگه برای هر دو پا، شست و شو و نگهداری آسان، دوام بالا، قیمت مناسب و عدم نیاز به واکس و براق کننده اشاره نمود.

متناسب با سلیقه دختران

انواع گیوه دخترانه اغلب دارای یک رنگ است و از طرح و نقوش خاصی بر روی آن استفاده نشده است. درواقع گیوه ها اغلب شبیه به هم بافته می شوند و از یک متریال ثابت برای ساختن آن ها استفاده می کنند. اما گیوه های دخترانه از سبک و سیاقی متفاوت بهره می برند وبافت آن ها از دیگر گیوه ها بیشتر کار می برد. در گیوه های دخترانه پس از اتمام رویه اصلی با ماهیت همیشگی، با استفاده از سوزن دوزی گل های زیبایی با رنگ های شاد که با رنگ زمینه همخوانی داشته باشد می دوزند و زیبایی کفش گیوه دخترانه را دو چندان می نمایند. همچنین از انواع منجق و پولک و مروارید نیز در رویه آن استفاده می کنند تا بتوانند تمامی سلایق دخترانه را راضی نگاه دارند و به راحتی انتخاب شوند. گاهی نیز از دو رنگ برای بافت گیوه های دخترانه کمک می گیرند. دو رنگی که در تضاد و یا مکمل هم باشند. گیوه های دخترانه باید علاوه بر مزایا دارای طرح و نقش زیبایی باشند، تا مورد توجه دختران زیبای ایرانی قرار بگیرند. حتی می توان از رنگ های زمینه بیشتری برای بافت رویه استفاده نمود واز چند رنگ برای تهیه رویه گیوه دخترانه بهره برد.

خلاقیت و نوآوری در خلق آثاری چون گیوه های امروزی برای مردان و زنان در طرح ها و رنگ های متنوع توسط بافندگان عرصه صنایع دستی غنای فرهنگی مردمان ایران زمین را معرفی می نماید.این گیوه ها بسیار جذاب و زیبا هستند و در عین حال استاندارد و سبک و خنک می باشند.

طرح گیوه

گاهی نیز مشاهده می کنیم که طرح دو لنگه گیوه با هم متفاوت است. این یکی از مدل های پرطرفدار دخترانه است که مثلا یک لنگه طرح گل های غنچه دارد و لنگه دیگر گل های باز شده زیبا بر روی آن طراحی و دوخته شده است. همچنین در گیوه های دخترانه از زیره و کفی های متفاوتی استفاده می کنند، تا دخترها متناسب با قد خود گیوه ها را انتخاب کنند. برخی از دختران قد کوتاهی دارند و تمایل به استفاده از کفش های پاشنه بلند تررا دارند. این دختران نیز می توانند از انواع پاشنه بلند گیوه های دخترانه استفاده نمایند. البته پاشنه بلند گیوه چیزی در حد 3 تا نهایتا 5 سانت است و به صورت یکسره می باشد تا هنگام راه رفتن فشاری را بر روی پا، زانو و کمر ایجاد نکند.

گیوه های پرطرفدار دخترانه

بانوان و دختران ایرانی می توانند این پای افزار را با رنگ لباس های تابستانی خود ست نمایند و با شلوار لی به پا کنند و از جذابیت فوق العاده ای بهره مند گردند. در برخی از گیوه های دخترانه به سبک امروزی حروف های انگلیسی بر روی رویه دوخته می شود. این مدل نیز بسیار پرطرفدار است و کاری تلفیق شده از تکنیک های سنتی و مدرن است، که بسیار جالب است و طرفداران خاص خود را دارد. البته از طرح های سنتی اصیل ایرانی بیشتر بر روی گیوه های دخترانه استفاده می شود تا اصالت این کفش بیشتر حفظ گردد. اما سلایق دختران متفاوت است و هر فردی سبکی متفاوت را می پسندد.

سبک و مدل های متفاوت در گیوه های دخترانه

امروزه هنرمندان از تمامی سبک ها و مدل ها بر روی گیوه های دخترانه استفاده کرده اند تا هر گونه سلیقه ای را پاسخگو باشند.در زیر گیوه نیز می توان از جوراب های نازک و تابستانی استفاده نمود. جوراب هایی با ساق های کوتاه که لبه ی آن از گیوه معلوم باشد و زیبایی فرم پای شما را دو چندان کند. اما بدون جوراب نیز می توان این کفش را به راحتی به پا کرد و از نرمی و انعطاف پذیری آن لذت برد.

بافت انواع  گیوه دخترانه

بافت های استفاده شده بر روی گیوه های دخترانه که زیرمجموعه گیوه زنانه است، نیز متفاوت است. برخی از بافت ها منسجم تر هستند و تراکم بیشتری دارند. اما در برخی از بافت ها این تراکم دیده نمی شود و سوراخ های کوچکی در رویه دیده می شود که برای تابستان و گردش هوا به داخل و بیرون کفش بسیار مناسب است و بسیاری از افراد این نوع کفش را به عنوان کفش تابستانی انتخاب می نمایند. در برخی از رویه های گیوه دخترانه نیز پارچه لی با بافت نخ های مخصوص عجین شده است. این کار نیز مدلی تلفیقی است که سبک مدرن و سنتی را با هم ترکیب نموده و مدلی جدید و زیبا و مورد پسند دختران و جوانان ایرانی را به وجود می آورد.

همچنین بر روی گیوه های دخترانه می توان از انواع هنرها مانند روبان دوزی، سوزن دوزی، گلدوزی، پته دوزی و…استفاده نمود و این هنر را با هنرهای دیگر در هم آمیخت و کاری با کیفیت و زیبا را خلق کرد.

انتخاب رنگ روشن برای یک گیوه دخترانه

دختران لازم نیست از انتخاب رنگ های روشن و شاد این نوع کفش به دلیل کثیف شدن و چرک تاب نبودن اجتناب کنند. گیوه ها به راحتی قابل شست و شو هستند و به سرعت تمیز می شوند. گیوه های اصل نیز هر بار که شسته می شوند زیباتر و با کیفیت تر از قبل می شوند و در برابر عوامل مخرب محیطی مقاوم هستند و تغییر شکل و رنگ نخواهند داد. به جرات می توان گفت گیوه های دخترانه اگر متناسب با سایز پا انتخاب شوند، یکی از راحت ترین کفش های تابستانی برای دختران به شمار می روند و بی شک یکی از کفش های مورد علاقه دختران ایرانی خواهند شد.

ویژگی انوع گیوه دخترانه زیره اسفنجی (ابری) مجلسی

از زیباترین و جذاب ترین نمونه گیوه ها گیوه دخترانه زیره اسفنجی یا ابری می باشند. دختران امروزی این گیوه های خوش رنگ را با لباس های شاد و رنگی شان ست می کنند و به راحتی در محیط بیرون مانند پارک ها و پیاده روی در خیابان ها و حتی در مجالس می توانند استفاده نمایند.

گیوه دخترانه زیره اسفنجی با رویه نخی از پر طرفدار ترین نوع گیوه ها می باشند. قیمت این گیوه دخترانه نسبت به کفش های صنعتی بسیار ارزان بوده و از نظر سلامت و کیفیت حتی قابل مقایسه نیستند. هنگام پوشیدن این گیوه ها انرژی و شوق خاصی را منتقل می کنند و کاملا حس می شود. پوشش جذب گونه این گیوه ها به مانند جوراب مچ پا را احاطه کرده و بسیار سبک و انعطاف پذیرند.

به هنگام پوشیدن این گیوه ها راحتی و نرم بودن آن را به خوبی احساس خواهید کرد و یک پاپوش بسیار مناسب برای راه رفتن های طولانی می باشند.

گیوه دخترانه زیره اسفنجی امروزه به صورت سفارشی بافت و تولید می شوند. شما می توانید گیوه دلخواه خود را با توجه به سلیقه خود رنگ و طرح آن را انتخاب نموده و به بافنده و یا مرکز فروش آن، گیوه مورد نظر خود را سفارش دهید.

هنگام خرید گیوه دخترانه به نکات زیر توجه نمائید.

1. ابتدا طبق سایز و شماره پای خود گیوه مورد نظر را انتخاب کرده و بپوشید. سعی کنید هر دو لنگه گیوه را بپوشید .

2. مقداری با آنها راه بروید و به نوک گیوه و پنجه پای خود توجه نمائید که گیوه به انگشتان پا فشاری وارد نکند و پنجه پا به راحتی درون گیوه حرکت کنند و به اصطلاح بازی کنند.

3. به دهانه کفش گیوه پوشیده شده توجه شود که میان دهانه گیوه و مچ پا فاصله و فضای خالی نباشد . چون موجب گشته بعد از چند روز استفاده گیوه جاباز کرده و هنگام راه رفتن پاشنه پا را خالی کند.

4. بافت گیوه به صورت توری بافته نشده باشد و گره های آن محکم به هم تابیده شده باشند.

5. بافت نوک گیوه به صورت نوک تیز باشد و زیاد پهن بافته نشده باشد. و این مطلب فقط جنبه زیبایی دارد که هر چه گیوه نوک تیز بافته شود گیوه جذاب تر خود را نشان می دهد و موجب می شود که انگشت بزرگ پا هنگام راه رفتن بیرون نزند.

6. یکی از نکاتی که هنگام خرید کفش گیوه دخترانه حائز اهمیت است وزن سبک و مناسب زیره گیوه است. در گیوه های معمول دیگر مانند گیوه مردانه وزن زیره گیوه چندان مسئله مهمی محسوب نمی شود البته بجز مواردی خاص. توجه به زیره گیوه از لحاظ وزن آن یکی از فاکتورهای اصلی برای تهیه یک گیوه دخترانه مرغوب و با کیفیت است. کفش گیوه زیره اسفنجی از بهترین نمونه مناسب برای دختر خانم های جوان محسوب می شوند.

رویه آنها اگر نخی باشد و بافت رویه از نخ پنبه تهیه شده باشد مناسب تر هستند. بافندگان بدین خاطر گیوه های زیره اسفنجی را در طرح ها و رنگ هایی بیشتر تولید می کنند که مناسب سلیقه دختر خانم ها قرار گیرند. و بیشتر بازار فروش گیوه های زیر اسفنجی بجز سایز بزرگ مختص دختر خانم ها و زنان می باشند.گیوه ها مخصوصا گیوه های دخترانه زیره اسفنجی از بهترین و مناسب ترین پاپوش به هنگام رانندگی پشت فرمان ماشین ، برای پیاده روی های طولانی در خیابان ها و پارک ها، حتی استفاده به عنوان کفش های مجلسی و ست نمودن با لباسهای اسپرت رنگی هستند.

سخن پایانی

قیمت گیوه دخترانه بر اساس متریال استفاده شده در آن و میزان زحمت کشیده شده برای بافت و تولید آن تعیین می شود.

برخی گیوه کرمانشاه ساده تر و از قیمت پایین تری برخوردارند و برخی دیگر کارشده هستند و قیمت بالاتری دارند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی هر چیزی امکان پذیر شده است. دختران خواهند توانست در سایت ها و به صورت اینترنتی و غیرحضوری انواع گیوه دخترانه را خریداری نمایند. همچنین می توانند از انواع فیلتر استفاده نمایند و کفش متناسب با سایز پای خود را اندازه بگیرند و سفارش دهند و در اسرع وقت درب منزل خود تحویل بگیرند.

اطلاعات بیشتر ...