سوزن دوزی مدرن

گلیم دستباف

سوزن دوزی مدرن

سوزن دوزی از دیگر هنرهای اصیل ایرانیان است. این هنر توسط بسیاری از بانوان روستایی انجام می گرفته است. بسیاری از خیاطان نیز با این هنر آشنایی دارند و لباس هایی را که می دوزند با استفاده از این هنر تزیین می کنند.

سوزن دوزی مدرن

سوزن دوزی از دیگر هنرهای اصیل ایرانیان است. این هنر توسط بسیاری از بانوان روستایی انجام می گرفته است. بسیاری از خیاطان نیز با این هنر آشنایی دارند و لباس هایی را که می دوزند با استفاده از این هنر تزیین می کنند. سوزن دوزی سنتی مدلی قدیمی و سنتی است، که طرح ها و نقوش استفاده شده بر روی آن قدیمی است و تغییری در آن صورت نگرفته است. اما با گذشت زمان تغییراتی در سبک سوزن دوزی به وجود آمده است.

امروزه از طرح های امروزی و مدرن برای سوزن دوزی استفاده می شود. به سوزن دوزی های جدید که توسط برخی از بانوان در سراسر کشور انجام می گیرد سوزن دوزی مدرن می گویند.

نقش و دوخت

نقش و دوخت این نوع سوزن دوزی بسیار زیبا و تمیز بوده و از نخ ها با رنگ های واقعی و شاد استفاده می شود. این نوع سوزن دوزی بر روی انواع مانتو و شال های امروزی استفاده می شود و ارزش شال و مانتو را بیشتر خواهد کرد. امروزه بسیاری از بانوان هستند که از این هنر استقبال کرده و البسه دارای تزیین سوزن دوزی را برای خود انتخاب می کنند.

لباس های خاص

بانوان علاقه به خاص بودن دارند و برای خاص شدن سعی می کنند از لباس های خاص استفاده کنند. سوزن دوزی بر روی لباس موجب خاص شدن آن خواهد شد و آن را به لباسی ویژه و منحصر به فرد برای خانم ها تبدیل خواهد کرد. با استفاده از سوزن دوزی مدرن می توان از طرح ها و نقوش سوزن دوزی سنتی الهام گرفت و با تغییر کوچکی در آن، آن را به سوزن دوزی مدرن امروزی تبدیل نمود.

رنگ

ترکیب رنگ ها در سوزن دوزی مدرن بسیار مهم است. و اغلب از رنگ های مکمل و هماهنگ با هم برای سوزن دوزی مدرن استفاده می شود. امروزه این هنر در بسیاری از آموزشگاهها توسط مربیان حاذق آموزش داده می شود. برخی از افراد سعی میکنند با آموزش صحیح و لذت بخش سوزن دوزی مدرن، این هنر را در بین جوانان رواج دهند و همواره هنر سوزن دوزی را زنده نگه دارند.

طرح های سنتی

ممکن است جوانان امروزی طرح های سنتی سوزن دوزی را نپسندند و برای خود مورد استفاده قرار ندهند. اما با تغییر در سبک سوزن دوزی مشاهده می شود که این هنر در بین جوانان محبوبیت زیادی یافته است و بیشتر از پیش توسط آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. تا جاییکه این هنر امروزه بر روی انواع لباس های امروزی و شلوارهای جین مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از هنرمندان که آشنا به این هنر هستند سعی دارند نقش هایی از سوزن دوزی را بر روی کیف، کفش و کلاه ایجاد کنند و بتوانند با فروش آن ها در آمد خوبی کسب نمایند.

بانوان خلاق طرح های جدید و خلاقانه خود را توسط سوزن دوزی بر روی انواع البسه پیاده سازی می کنند تا بتوانند با تلفیق اشکال هندسی نقشی زیبا بر روی البسه به وجود بیاورند و از این هنر به صورت بهینه استفاده نمایند. بسیاری از سایت ها و پیج های اینترنتی نیز ارائه دهنده انواع البسه با تزیین این هنر زیبا هستند.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.