صنایع دستی خارجی

صنایع دستی خارجی

طی چند سال گذشته صنایع دستی یا خانگی از یک جایگاه کوچک به یک صنعت تمام عیار تبدیل شده است. وب سایت های صنایع دستی راه را برای تولیدکنندگان در هر نوعی فراهم کرده اند تا محصولات خود را به صورت آنلاین به مخاطبان جهانی بفروشند و به بازار عرضه کنند. در زیر لیستی از بهترین سایت های خارجی فروش صنایع دستی آورده شده است که می توانید کارهای دستی یا خانگی خود را بفروشید و به بازار عرضه کنید و خانه های جدیدی برای آنها پیدا کنید.

صنایع دستی کشور های مختلف

به دنبال خرید وسایل معمولی و روتین از کشورهای اروپایی نباشید، هر کشور اروپایی سوغاتی ها و صنایع دستی خاص خود را دارد که نمادی ملی از آن کشور به شمار می‌آید.

بسیاری از کشورهای اروپایی هم خوراکی ها و هم صنایع دستی مخصوص به خودش را دارد که با آن ها شناخته می‌شود و بهترین انتخاب برای سوغاتی هستند. مثلاً شکلات از سوئیس، محصولات چرم از ایتالیا صنایع دستی ویژه محسوب می‌شوند.در مطلب زیر نگاهی گذرا به صنایع دستی چند کشور معروف اروپایی را خواهیم داشت.

در ایتالیا قدم به قدم بازارهایی را می بینید که در آن‌ها دستفروش ها به فروش انواع محصولات چرم از کیف تا کمربند و دفتر کلاسوری اقدام کرده‌اند. برای خرید باکیفیت‌ترین محصولات چرم به عنوان سوغات ایتالیا «سن لورنتزو» (San Lorenzo) را نقطه ای ایده‌آل می‌توان معرفی کرد که معروف‌ترین بازار کشور و یکی از بهترین خیابان های خرید در فلورانس شناخته می‌شود.

 

بیشترین حجم صادرات صنایع دستی ایران به کشورهای اروپایی صورت می گیرد و پس از آن امریکای لاتین و شرق آسیا مقاصد صادرات این صنایع هستند.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این مطلب گفت:

بیشترین صادرات به کشورهای امریکای لاتین و شرق آسیا در ۱۰رشته صنایع دستی شامل خاتم، گلیم، ورنی، گبه، سفال، شیشه، رودوزی های سنتی، معرق و مینا صورت می گیرد و استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی و تهران، بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند.

حسین هاتفی فارمد افزود: صنایع دست ساز، صنایعی هستند که ارز آوری بالایی دارند، اما ارزبری آنها پایین است، از این رو، صنایع دستی جزو معدود صنایعی است که با کمترین تسهیلات می تواند بیشترین میزان ارز آوری را به داخل کشور داشته باشد.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.