صادرات ظروف مسی به خارج از ایران

برای صادرات ظروف مسی در بازار صنایع دستی، فرقی نمی‌کند که شما تولیدکننده عمده صنایع دستی باشید یا فروشنده صنایع دستی در هر صورت می توانید محصولات خود را با هر تعدادی که است صادر کنید و مشتریان خود را داشته باشید.

غیر از محصولاتی مانند فرش، گپه، مینا کاری و قلم زنی که پرفروش ترین صنایع دستی کشور ما هستند، محصولات دیگری هم مانند ظروف شیشه ای سفال و سرامیک، محصولات چوبی، ظروف مسی و مشتقات آن، مبلمان و جواهرات سنتی هم می‌توانند مشتریان خود را در کشورهای دیگر داشته باشند.

بازار فروش ظروف مسی

مس خواص زیاد و خاصی دارد که باعث شده است صنایع دستی مسی بازار خوبی داشته باشد و به کشورهای زیادی مانند: امارات، قطر، ترکیه، چین، اتریش و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شود. اگر بخواهیم از لحاظ آماری نگاه کنیم در سال ۲۰۱۸، رقم کل صادرات مس حدود ۱۲۴ میلیون دلار است.

از این عدد می توان فهمید که مس محصولی بسیار خوب و با پتانسیل بالا برای صادرات است که در کشور ما در حال تولید است هر چند هنوز نتوانسته ایم با وجود تامین و تولید آن در کشور، بازارهای جهانی را به دست آوریم. با وجود صادرات زیادی که از کشور ما انجام می شود ولی نسبت به کشورهایی که حتی تولید کننده هم نیستند کمتر صادر می‌کنیم.

تاکنون افراد بسیار زیادی از ما سوال پرسیده اند که مدل ها و ساختار های مختلف ظروف مسی کدام اند و ما چگونه می توانیم از مدل ها و ساختار های مختلف این محصولات استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوالات، باید بگوییم که در حال حاضر مدل ها و ساختار های بسیار زیاد و متنوعی از انواع ظروف مسی در بازار کشور ما موجود است که هر کدام از این مدل ها یک سری ویژگی خاص دارند

ظروف مسی چکشی پذیرایی، محصولاتی هستند که فقط باید توسط استادان حرفه ای تولید شوند وگرنه، مقاومت و دوام خیلی زیادی نداشته و در مدت زمان خیلی کوتاهی از بین می روند. به همین علت است که شهرهایی همچون کرمان و اصفهان در زمینه تولید این محصولات فعالیت می کنند.

استادانی که در این شهر ها فعال هستند، انواع و مدل های مختلف این محصولات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تولید شده و در بازار های داخل و خارج از ایران عرضه می کنند. شما می توانید این محصولات را در مدل ها و اندازه های مختلف خریداری کنید.

صنایع دستی مسی ایران در خارج از کشور بازار خوبی دارد، عمده مشتریان خارجی این نوع صنایع کشورهای عراق و ارمنستان هستند. البته کشور ترکیه رقیب خارجی قدری در تولید ظروف مسی برای ایران است. در داخل ایران کارگاه های تولیدی کوچک توانایی فروش مستقیم کالاهای خود به مشتریان داخلی و خارجی را ندارند، در این صنف افرادی به عنوان واسطه محصولات کارگاه های کوچک را خریداری کرده و به‌صورت عمده به سایر کشورها صادر و یا در بازار داخلی توزیع می‌کنند.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.