گیوه سنندج

فیلـتر

نمایش 1–24 از 28 نتیجه

گیوه سنندج

گیوه سنندج چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا پوشیدن این نوع گیوه برای سلامتی مفید است؟ چند نوع گیوه سنندجی وجود دارد؟ خرید گیوه سنندج و قیمت آن چگونه است؟

اگر می‌خواهید زیبای و راحتی را به قلب دوم خود اهدا کنید بهتر است به توضیحاتی که راجب گیوه سنندج در این مطلب داده شده توجه فرمایید.

یکی از صنایع‌دستی مشهور مناطق کردنشین گیوه بوده که از زمان‌های بسیار قدیم مردم به‌عنوان کفش از آن استفاده می‌کردند.

شهر سنندج یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید گیوه است. گیوه‌های سنندج مرغوب و اصل هستند و در این منطقه از کشور گیوه‌های اصیل و باکیفیتی بافته می‌شود.

گیوه سنندج

گیوه سنندج چه ویژگی‌های دارد؟

گیوه کلاش کردستان کاملاً دستباف بوده که به‌خاطر استفاده از مواد طبیعی مانند نخ و پنبه بسیار سبک، خنک و راحت است. این گیوه‌ها قدمتی بالای هزار سال دارند. هرچند تاریخ دقیقی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت اما جزء اولین پاپوش‌های سنتی انسان محسوب می‌شوند و بشر مبتکر آن دوران با مواد اولیه طبیعی زیادی که در دسترس داشت و ذوق بسیار توانست دست به تولید این نوع کفش‌ها بزند.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب گیوه سنندج این است که در آن زمان توان مقابله با گذرگاه‌های صعب‌العبور را در مناطق کوهستانی داشت. همچنین با ویژگی‌های خاصی که این نوع پاپوش‌ها دارند در حال حاضر با وجود کارخانه‌های زیادی که در حال تولید انواع کفش‌های مختلف هستند هنوز هم به‌عنوان کفش عمومی مورداستفاده قرار می‌گیرد.از دیگر مشخصات این منحصربه‌فرد گیوه کلاش نداشتن لنگه‌های پای چپ و راست بوده یعنی می‌توانید هنگام پوشیدن آنها را جابه‌جا کنید.

این ویژگی در تمام گیوه‌ها دیده می‌شود اما به‌مرورزمان و استفاده از زیره‌های ماشینی این منحصربه‌فرد بودن را از کلاش گرفته هرچند هنوز در مناطق روستایی کردستان همچنان از مشخصات اصلی این کفش به‌حساب می‌آید.

خنک بودن این گیوه نیز از دیگر ویژگی‌های آن است و پاها را همیشه خنک نگه می‌دارد و از عرق کردن و بو بد پا جلوگیری خواهد کرد.

عکس گیوه سنندج

گیوه کردستان
کلاش هورامی
خرید گیوه کردستان

مقایسه انواع گیوه سنندجی در بازار

گیوه‌های سنندج در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. این گیوه‌ها از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه هم هستند. ولی چیزی که این گیوه کلاش‌ها را از هم متمایز می‌کند کیفیت ساخت آن و بخصوص کفه آن است. مواد به‌کاررفته و تبحر استادکار نیز از دیگر عوامل مهمی خواهد بود که این تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند و علاوه بر ظرافت باید دوام و استحکام بالایی هم داشته باشد. در هنگام خرید گیوه سنندج حتماً به نوع تیرک کفه گیوه دقت کنید. گیوه کلاش با سه نوع کیفیت برند شنیا هورامان، زریبار و آبیدر تولید می‌شود.

اندازه دقیق پا هنگام خرید گیوه سنندج

در هنگام خرید اینترنتی گیوه سنندج باید به‌اندازه پای خود توجه کنید. برای اندازه‌گیری پای خود ابتدا پا را روی کاغذ قرار دهید و با خودکار از نوک انگشت شست تا انتهای پاشنه را علامت‌گذاری کرده و با استفاده از یک خط‌کش طول دقیق آن را به دست آورید.

هدف از این کار این است که به‌عنوان‌مثال فردی سایز کفش او 40 باشد با اندازه گیوه کمی تفاوت خواهد داشت.

اما در فروشگاه اینترنتی اسرین کالا ما این مشکل را حل کرده ایم و شما همان سایز پای شما برای گیوه های اسرین کالا هم مناسب است.

 

خرید کفش گیوه مردانه از اسرین کالا

برند کوچر اسرین کالا

برند کوچر محصول فروشگاه تخصصی اسرین کالا است که به صورت رسمی و حقوقی ثبت شده و تک تک گره های آن با عشق و علاقه دوخته است .

گیوه ی کوچر بسیار با دوام است، زیبایی و ظرافت بسیار خاصی در خود دارد و پا در آن احساس راحتی می کند.

ابن محصول در سازمان مالکیت معنوی ثبت شده و به صورت اختصاصی در فروشگاه اسرین کالا توزیع می شود.

اگر عاشق فرهنگ کورد و کردستان هستید، می خواهید اصیل ترین گیوه جهان را داشته باشید این برند مختص شماست.

سایز پای گیوه های برند کوچر متناسب با کفش های معمولی بازار است و نیاز به تغییر در سایز نیست، همان سایز پای کفش عادی را می توانید برای گیوه های مردانه برند کوچر استفاده کنید.

برند کوچر

قیمت گیوه سنندج و عوامل مؤثر روی قیمت آن

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم گیوه سنندج یکی از اصیل‌ترین صنایع‌دستی کردستان بوده و سنندج نیز مهد تولید آن است. گیوه‌های سنندج شاید در نگاه اول کمی گران به نظر برسند اما اگر به نحوه ساخت آنها دقت کنید و زحمتی که برای آن در حین بافت کشیده می‌شود این قیمت را معقولانه می‌بینید. حتی ارزش آن نیز بیشتر از چیزی خواهد بود که برایش در نظر گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین عواملی که روی قیمت گیوه تأثیر خواهد گذاشت جنس نخ و جنس زیره آن است.

استادکاران هنرمند سنندجی برای بافت این نوع کفش‌ها از بهترین جنس برای زیره و روی آن استفاده می‌کنند. این عمل روی قیمت گیوه هم تأثیر داشته به‌عنوان‌مثال گیوه کلاش به‌خاطر مواد طبیعی و اصلی که در آن به کار برده می‌شود بسیار سبک و خنک بوده و می‌توان چند سال از آن استفاده کرد. این نوع از گیوه سنندجی بسیار باارزش و قیمت آن نسبت به دیگر مدل‌های آن بالاتر خواهد بود.

 

این گیوه‌ها حتی شهرت جهانی دارند و به بسیاری از کشورهای همسایه صادر می‌شود. افرادی خارجی زیادی هستند که از این گیوه برای پوشش پای خود استفاده می‌کنند و راحتی و سبکی آن حس خوشایندی را به آنها انتقال می‌دهد و همین باعث محبوبیت این کالا در بین آنها شده است. پس وقتی یک کالا توانسته به خارج از کشور صادر شود و مورد تأیید افراد خارجی قرار گرفته باید به ارزشمند بودن آن پی ببریم.

گیوه سنندج به‌خاطر دست‌بافت بودنشان مدت زمانی زیادی برای ساخت آن باید صرف کرد. همچنین در هنگام بافت این پاپوش باید چند استادکار هم‌زمان مشغول کار باشند. دستمزد آنها نیز بالا بوده که همین روی قیمت گیوه سنندج تأثیرگذار خواهد بود.

اطلاعات بیشتر ...