نقاشی روی سرامیک با لعاب

نقاشی روی سرامیک با لعاب

با استفاده از سرامیک و سفال، ظروف و اشیای بسیار زیبا و ارزشمندی تولید می شود. سرامیک ها بسیار شکیل تر از سفال ها هستند و نسبت به سفال لعاب پذیرتر نی می باشند.

نقاشی روی سرامیک با لعاب

با استفاده از سرامیک و سفال، ظروف و اشیای بسیار زیبا و ارزشمندی تولید می شود. سرامیک ها بسیار شکیل تر از سفال ها هستند و نسبت به سفال لعاب پذیرتر نی می باشند. به همین دلیل همواره مشاهده می کنیم که ظروف سرامیکی زیبا و براق تر هستند. پس از آماده سازی و پخت ظروف سرامیکی در کوره برای تزیین، روی سطح آن ها را با استفاده از نقش و نگارهایی تزیین می کنند. همچنین از قلم مو برای ایجاد لعاب بر روی سرامیک استفاده می کنند که با این عمل لایه ای ضخیم تر از لعاب بر روی سرامیک ایجاد خواهد شد.

نقاشی روی سرامیک

برای نقاشی روی سرامیک با لعاب، رنگ لعاب را به خوبی ترکیب می کنند. سپس توسط  قلم مو ، لایه مناسبی از رنگ را به طور کامل بر روی سرامیک می کشند و کل سرامیک را با استفاده از آن پوشش می دهند. در هر مرحله می بایست قلم مو و یا برس مورد استفاده را به دقت مورد شست و شو قرار داد تا کار با قلم موی کثیف رنگ و لعاب نخورد.
همچنین برای این کار می توان از لعاب های از پیش آماده و فرموله شده استفاده نمود. استفاده از این نوع لعاب ها موجب به وجود آمدن پوششی ضخیم تری بر روی سطح سرامیک خواهد شد و کار را از استحکام و دوام بیشتری برخوردار خواهد ساخت.

ایجاد استحکام

با استفاده از لعاب سطح نقاشی کشیده شده روی سرامیک پوشش داده خواهد شد. این کارعلاوه بر زیباسازی سطح رویی سرامیک، موجب افزایش استقامت و استحکام ظروف و اشیای سرامیکی می شود. برای نقاشی روی سرامیک با لعاب می توان از تکنیک نقاشی زیر لعابی نیز استفاده نمود. با استفاده از این روش پوشش شفاف و براقی بر روی اجسام سرامیکی ایجاد می شود.

تکنیک زیر لعابی

توسط تکنیک بی نظیر زیر لعابی خواهید توانست نقاشی های چشم گیر و ارزشمندی را در سطوح اجسام سرامیکی و سفالی رسم کرد. از تکنیک زیر لعابی در قرن دوازدهم میلادی بیشتر استفاده شده است. درآن زمان برای نقاشی زیر لعابی  از چندین روش استفاده می کردند و رنگ هایی را بر روی بدنه سفال  ایجاد می نمودند. سپس برای جلا دادن بیشتر به کار یک لایه لعاب شفاف را بر روی سطح سفال به کار می بردند. توسط لعاب کاری می توان اجسام سفالی و سرامیکی را بسیار زیبا نموده و درخشش آن ها را چندین برابر کرد.

سخن پایانی

امروزه از نقش ها و طرح های بسیار زیبا و امروزی برای نقاشی بر رو ی سرامیک استفاده می شود. این طرح ها بسیار پر طرفدار بوده و امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. با استفاده از نقاشی بر روی سرامیک با لعاب کارهای بسیار زیبایی  به وجود آمده است. با استفاده از این تکنیک انواع ظروف سرامیکی، دیوار کوب ها و.. را ایجاد میکنند و آن را به عنوان صنایع دستی ایرانی که با دستان هنرمند ایرانیان خلق شده است به فروش  می رسانند.

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش کاربرد دنیای مجازی و پیدایش انواع سایت های فروش صنایع دستی می توان به آسانی این صنایع دستی زیبای ایرانی را تهیه نمود

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.