نقاشی روی چوب با آبرنگ

نقاشی روی چوب با آبرنگ

برای نقاشی طرح بر روی چوب ابتدا باید سطح مورد نظر مهیا شود. برای این کار ابتدا باید چوب مناسب را انتخاب کنیم. چوبی که دارای سوراخ و پستی و بلندی باشد برای این کار مناسب نیست.

نقاشی روی چوب با آبرنگ

برای نقاشی طرح بر روی چوب ابتدا باید سطح مورد نظر مهیا شود. برای این کار ابتدا باید چوب مناسب را انتخاب کنیم. چوبی که دارای سوراخ و پستی و بلندی باشد برای این کار مناسب نیست. افرادی که در نقاشی تبهر خاصی دارند از هنر خود استفاده می کنند و طرح های انتزاعی و یا مدل خاصی را بر روی چوب به تصویر می کشند. اما برخی از هنرمندان در زمینه نقاشی مهارت ندارند و می بایست از شابلون های مخصوص این کار استفاده کنند.

نحوه نقاشی روی چوب

برای نقاشی روی چوب با استفاده از شابلون پس از صاف کردن چوب با سنباده ابتدا رنگ، آستر و یا اکرلیک را بر روی کل سطح کار می زنند تا زمینه کار آماده شود و رنگ نهایی زیباتر بر روی چوب بنشیند. سپس کمی به آن زمان می دهند تا کاملا خشک شود. شابلون مورد نظر را با چسب مخصوص بر روی چوب فیکس می کنند. سپس رنگ را با کمی آب رقیق کرده و با استفاده از اسفنج و یا اسپری بر روی سطوح مشخص شده چوب می زنند. هنرمندان این کار را با قلم مو انجام نمی دهند زیرا ممکن است رنگ به زیر شابلون نشت کند و کار را خراب کند.

برای این کار اسفنج را به داخل رنگ فرو کرده و رنگ اضافه آن را می گیرند. سپس به صورت عمودی و با حرکاتی آرام اسفنج را بر روی چوب می زنند. سپس کمی صبر می کنند تا کار کاملا خشک شود. در این زمان به آرامی شابلون را از کار جدا می کنند.

خطوط ظریف

در برخی از کارها نیاز است که خطوط ظریفی و ریزی بر روی کار کشیده شود. هنرمند پس از برداشتن شابلون این خط و خطوط را بر روی کار می کشند و با قلم موی کوچکی خط های ریز را بر روی کار ایجاد می کند.

از وسایل مورد نیاز برای نقاشی بر روی چوب می توان به قلم مو، آکرلیک سفید، کاربن، چوب، سنباده، رنگ روغن و …اشاره نمود.

انواع رنگ

برای نقاشی بر روی چوب از انواع رنگ مانند رنگ روغن و رنگ آکریلیک و… استفاده می کنند.

برای نقاشی بر روی چوب با استفاده از آکریلیک هم از زیر ساز بر روی چوب استفاده می کنند و هم بدون استفاده از زیرساز نقاشی روی چوب را انجام می دهند.

برای این کار ابتدا رنگ آکریلیک را به کل سطح  چوب می زنند و اجازه می دهند تا کاملا خشک شود. سپس طرح مورد نظر را بر روی چوب می کشند و آن را با استفاه از رنگ های آکریلیک رنگ آمیزی می کنند.

رنگ آکرلیک دارای مزیت هایی از جمله ایجاد طرحی زنده تر، قابل شستشو بودن و بی بو بودن می باشد. توسط رنگ آکریلیک می توان انواع سطح مانند بوم، لباس، سیمان، آجر و دیگر سطح هایی که حالتی چرب ندارند و براق نیستند را نقاشی نمود.

برای مشاهده فروشگاه به لینک پایین مراجعه کنید.

اسرین کالا

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.