مزیت استفاده از گیوه نسبت به کفش

مزیت گیوه نسبت به کفش

مزیت گیوه نسبت به کفش

گیوه‌دوزی با قدمتی دیرینه، اکنون به همت فعالان این حوزه ابعاد جهانی یافته و در انتظار حمایت مسئولان است، هنری که حالا خودش را هم به اروپا رسانده تا نمادی از هنرمندی مردمان این دیار باشد. در این مقاله اسرین کالا به مزیت گیوه نسبت به کفش می پردازیم.

گیوه نوعی کفش یا پاپوش سنتی است که تولید و استفاده از آن در استان کزدستان رواج داشته و با وجود منسوخ شدن در برخی مناطق هنوز هم عده‌ای مشتری پروپاقرص آن و تعدادی هم به تولید آن مشغول هستند.

گیوه پاپوشی است سبک، بادوام و مناسب برای راه‌پیمایی‌های طولانی در مسیرهای ناهموار و با توجه به این خصوصیات، اغلب افراد پیدایش آن را به روزگارانی بسیار دورتر از پیدایش سایر انواع پای‌پوش‌ها نسبت داده‌اند و همین امر باعث شده تا تاریخچه پیدایش گیوه با افسانه‌ها پیوند بخورد.

گیوه هم‌اکنون با نام‌های مختلفی در بسیاری از مناطق کشور ازجمله استان کرمانشاه، کردستان، لرستان، قسمت‌های وسیعی از استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شهرهای آباده، کازرون، بهبهان، همچنین روستای کمیجان یا سنیجان استان مرکزی و … تولید می‌شود.

صادرات گیوه از ایران به‌گونه‌ای است که برخی آمارها از صادرات چندین میلیون دلاری و مشتریان پر و پا قرص آن ور آبی حکایت دارد. حتی در برخی استان ها مانند کردستان و کرمانشاه گیوه در صدر صادرات صنایع دستی قرار دارد.

گیوه برای سلامتی و بهبود کمردرد

با توجه به کفی که برای ساخت گیوه سنتی زنانه و مردانه و یا حتی گیوه بچه گانه استفاده می شود، افرادی که دارای دیسک کمر بوده و یا به هر دلیلی کمر آن ها درد می کند، گیوه زنانه و مردانه یک گزینه برای بهبود مشکل آن ها محسوب می شود. معمولا کف گیوه مردانه و گیوه زنانه از نظر ضخامت خیلی تفاوتی ندارند.

چرا که از چرم های طبیعی و لاستیک های فشرده نرم استفاده می شود. همین موضوع سبب تمایز در استحکام و مقاومت کفی گیوه سنتی با دیگر کفش های اسپورت گران قیمت شده است. پس به عنوان یک کفش طبی هر پزشکی به بیماران خود که دارای کمر درد هستند، گیوه و پاپوش های سنتی این صنایع دستی ارزنده ایران را پیشنهاد می کند.

گیوه سنتی و رفع بیماری میخچه و قارچ پا

معمولا در مناطق گرمسیر که پاها در کفش عرق می کند و فرد مجبور است در طولانی مدت کفش بپوشد، پای فرد دچار عارضه های پوستی شده که منشا آن ها وجود گرما و عرق پا و ایجاد قارچ های پوستی و بدبو خواهد شد. گیوه ها به خاطر اینکه با استفاده از نخ های مخصوص بافته و دوخته شده اند، سبب جلوگیری از این رخداد شده و با پوشیدن گیوه، دیگر اثری از قارچ و بوی بد پا نخواهد بود.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.