معرق چوب فانتزی

معرق چوب فانتزی

معرق چوب یکی از زیباترین هنرهای صنایع دستی ایرانی است. با استفاده از این هنر قطعه هایی زیبا از چوب که دارای نقوش حیوانی، انسانی و نوشته می باشد.

  • معرق چوب فانتزی

معرق چوب یکی از زیباترین هنرهای صنایع دستی ایرانی است. با استفاده از این هنر قطعه هایی زیبا از چوب که دارای نقوش حیوانی، انسانی و نوشته می باشد با ظرافت بسیار بالا بریده شده و بر روی سطحی صاف چوبی و.. چسبانده خواهد شد. با استفاده از معرق چوب می توان تابلو ها و دست سازه های بسیار زیبای چوبی را به وجود آورد.

همچنین با استفاده از این هنر برخی از ادعیه و سوره های قرآنی را بر روی چوب می نویسند و در مکان های مذهبی و امام زاده ها قرار می دهند. این گونه تابلوها نیز بسیار ارزشمند و هنری هستند و قداست خاصی دارند.

طرح های جدید

امروزه این هنر کمی مدرن تر شده است و از طرح های فانتزی و جدید برای آن استفاده می شود. معرق چوب برای هنرمند این امکان را فراهم ساخته است تا بتواند هر گونه طرحی را بر روی چوب ایجاد کند. در واقع هنرمندان حاذقی که معرق چوب را به خوبی یاد گرفته اند، می توانند هر گونه طرحی را بر روی چوب پیاده کنند. هم اکنون بسیاری از هنرمندان معرق کار این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهند و پس از گرفتن سفارشات در پیج و یا سایت خود طرح درخواست شده را بر روی چوب به زیبایی در می آورند.

طرح چهره

معرق کاران حرفه ای حتی می توانند طرح چهره افراد را بر روی چوب ایجاد کنند و با استفاده از یک عکس طرح مورد نظر را به شکل چوبی خلق نمایند. در معرق کاری فانتزی می توان با استفاده از معرق کاری انواع کارمانند طراحی چهره روی چوب، تابلوهای معرق، مگنت و…را انجام داد.

اخیرا شکل و طرح قدیمی این هنر کمتر مورد پسند قرار می گیرد. همین امر موجب شده است تا هنرمندان معرق کار برای پیشبرد اهداف خود، زنده نگه داشتن این هنر و افزایش استقبال افراد از این هنر طرح هایی جدید و فانتزی را پیشنهاد دهند تا بیشتر مورد توجه و پسند جوانان قرار بگیرد.

جدیدا بسیاری از هنرمندان معرق کار از حروف انگلیسی برای طرح های خود استفاده می کنند و اسم انگلیسی افراد سفارش دهنده را بر روی یک تکه چوب می چسبانند و دست سازه ای بسیار زیبا را به وجود می آورند. همچنین از رنگ های زیبا و فانتزی بر روی چوب ها استفاده می کنند و آن  را بسیار زیباتر می سازند.

سخن پایانی

هنر معرق کاری هنری است که به حوصله و ظرافت بسیاری نیاز دارد و خلق اثری جدید همراه با خلاقیتی که در آن انجام می شود کمی زمان می برد. همین امر موجب ارزش بالای آثار معرق کاری شده است. اما بسیاری از توریست ها و هنر شناسان از طرح های قدیمی و با اصالت این صنایع دستی استقبال می کنند و طرح های جدید و فانتزی را کمتر خریداری می کنند.

https://asrinkala.com

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.