کشورهایی که نسبت به پناهندگان دلسوزتر هستند، خشونت کمتری دارند

کشورهایی که نسبت به پناهندگان دلسوزتر هستند، خشونت کمتری دارند

در حالی که جهان خود را برای هجوم مردمی که در پی کودتای طالبان از افغانستان فرار می کنند آماده می کند، فرصتی به موقع است تا به تأثیر واقعی مهاجران و پناهندگان بر یک کشور نگاه کنیم. بنابراین اغلب این افراد توسط رسانه‌ها و سیاستمداران شیطان صفت و قربانی می‌شوند تا حواس‌شان را از مشکلات اساسی داخلی منحرف کنند یا از ترس رای‌دهندگان سرمایه سیاسی به دست آورند.

بر اساس یک نظرسنجی اخیر، تقریباً یک نفر از هر سه اروپایی احساس می کند که “پناهندگان بیش از سایر گروه ها در جرم و جنایت مقصر هستند”، در حالی که کسانی که معتقدند “پناهندگان احتمال تروریسم را افزایش می دهند” تقریباً دو برابر است.

مطالعه مهاجران و خشونت اغلب بر فرصت ها و انگیزه های احتمالی مهاجران برای ارتکاب خشونت و تأثیر آن بر سطح جرم و جنایت یک کشور متمرکز است. اما آخرین تحقیقات من و همکارم رویکرد متفاوتی داشتیم و به تعداد پناهندگانی که توسط یک کشور استقبال می‌شد به عنوان معیاری برای شفقت ملی نگاه می‌کردیم.

تجزیه و تحلیل ما نشان داد که کشورهایی در اروپا و آمریکای شمالی که با پناهندگان با دلسوزی رفتار می کنند و تعداد بیشتری از آنها را می پذیرند، احتمالاً نرخ قتل کمتری دارند. به بیان ساده تر، دلسوزی نسبت به پناهندگان با خطر بیشتر جنایت خشونت آمیز مرتبط نیست.

آنچه شواهد نشان می دهد

این مطالعه بر دوره 2014 تا 2017 متمرکز شد که تقریباً 2 میلیون مهاجر – که بسیاری از آنها از خاورمیانه بودند – سعی کردند در کشورهای اتحادیه اروپا پناهندگی پیدا کنند که بدترین بحران در نوع خود از زمان جنگ جهانی دوم را نشان می دهد.

ما به کشورهایی نگاه کردیم که توانستند به سادگی از راهپیمایی پناهندگان جلوگیری کنند. در این کشورها، جریان پناهجویان منعکس کننده انتخاب های سیاسی و سیاست های پناهندگی است تا ناتوانی در جلوگیری از هجوم گسترده در مرزها. این بدان معناست که تمرکز ما روی کشورهایی مانند لبنان، کنیا یا ترکیه نبود، بلکه بیشتر روی اروپا و آمریکای شمالی بود.

بر اساس آمار سازمان ملل، اوکراین، ایالات متحده و لیتوانی با بیش از پنج قتل در هر 100000 نفر در سال – و بیش از 6 قتل در مورد اوکراین – در بدترین موقعیت برای قتل قرار دارند. بلاروس، استونی، لتونی، آلبانی و مجارستان بیش از دو قتل در هر 100000 نفر در سال دارند. همه این کشورها به ازای هر جمعیت پناهنده کمتری نسبت به کشورهای اروپایی یا آمریکای شمالی دریافت کردند.

سه ایالتی که بیشترین تعداد پناهنده را به ازای هر جمعیت پذیرفته اند عبارتند از آلمان، مالت و سوئد که همگی جزو کشورهای کم خشونت در غرب هستند.

تنها سه کشور – لهستان، جمهوری چک و اسلوونی – دارای تعداد کم پناهنده و سطح پایین قتل هستند. اما هیچ نمونه ای از کشورهایی با سیاست های سخاوتمندانه پناهندگی و سطوح بالای جنایات خشونت آمیز وجود ندارد.

نقش شفقت

ارتباطی که توسط مطالعه آشکار شد بین باز بودن در برابر پناهندگان و سطوح پایین جرایم خشونت آمیز به طبیعت صلح آمیز پناهندگان یا ویژگی های دیگر مربوط نمی شود. در عوض، من معتقدم که بیشتر در مورد ویژگی های کشور میزبان است که از آنها استقبال می کند – یا نه.

مطالعه ما بر این اساس کار کرد که ارزش دادن به زندگی انسان، انگیزه نجات پناهندگان را از خطرات جنگ ایجاد می کند. در عین حال، فرض می‌کند که چنین قدردانی موانع اخلاقی و انگیزشی در برابر خشونت را نیز تقویت می‌کند.

من استدلال می کنم که این احترام به زندگی مستلزم تمایل به نجات به جای آزار و اذیت است. این واقعیت که میزان قتل و تعداد پناهندگان همبستگی منفی دارند، شواهدی را ارائه می دهد که تأثیر این رفتار بر جمعیت میزبان بیشتر از هر اثر بالقوه بی ثبات کننده جریان پناهجویان است.

پیامدهای سیاسی این یافته می تواند با افزایش بحران افغانستان قابل توجه باشد. پناهندگان افغان به اندازه نگرشی که منجر به طرد یا عدم تمایل به پذیرش پناهندگان می شود، خطر بزرگی را تشکیل نمی دهند. اگر شواهدی را بپذیریم که نشان دادن دلسوزی و گشاده رویی با پناهندگان مردم کشورهای میزبان را در معرض خطر قرار نمی دهد، برخی از شکاف های عمیق سیاسی که مشخصه بحث در مورد پناهجویان است می تواند کاهش یابد.

لینک مقاله اصلی : https://theconversation.com/countries-that-are-more-compassionate-towards-refugees-have-lower-levels-of-violence-new-research-153141

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.