کدام صنایع دستی در تهران پر رونق است چرا؟

کدام صنایع دستی در تهران پر رونق است چرا؟

شاید همه ما در اولین نگاه، تهران را به عنوان شهری شلوغ و پر ترافیک بشناسیم. شهری بزرگ و پر جمعیت که قطب سیاسی ایران شناخته می‌شود. اما چقدر در مورد تاریخچه تهران اطلاع داریم؟

چقدر پایتخت کشور را می‌شناسیم؟

زیبایی‌های این شهر شلوغ و پر هیاهو را دیده‌ایم؟

از سوغات و صنایع دستی تهران با خبر هستیم؟

استان تهران به دلیل شرایط پایتخت بودن و به عنوان مرکز توجهات از پتانسیل اقتصادی به شدت بالایی بر خوردار است به همین دلیل هر ساله تعدادی بیشتری از افراد به تهران و شهر های اطراف برای زندگی، کار و پیشرفت مهاجرت میکنند.

برای همین بیشتر افرادی که در تهران زندگی میکنند بومی این شهر نیستند و از هر قشر جامعه در این شهر فعالیت دارند .

اگرهریک از افرادی که از شهر های مختلف ایران مهاجرت میکنند دارای هنر های خاصی باشند(صنایع دستی،تعمیرکاری،متخصص درزمینه آی تی وشبکه های دیجیتالی و…) میتوانند از آن کسب درآمد کنند و در حین همین کسب درآمد اطلاعات و هنرهای خاص خودشون را انتقال بدهند از شهری به شهر دیگر و برای همین است که تهران شهری است متعلق به همه مردم با هر استعداد، هنر و اعتقادی .

کدام صنایع دستی پولساز تر است؟

به علّت تنوع قومی که در تهران وجود دارد؛ صنایع دستی این منطقه بطور کلی به سه گروه روستایی، عشایری و شهری تقسیم می شوند که هرکدام ویژگی ها و جذابیت مخصوص به خود را دارند. علاوه بر صنایع دستی سنتی تهران، در حال حاضر صنایع دستی مدرن این شهر نیز شهرت فراوانی پیدا کرده است .

وجود کارگاههای فعال صنایع دستی در استان با توجه به حجم اشتغال موجود در آن نمایشگاهها و همچنین گالری های متعدد در سطح استان شرایط به وجودآوردن تاثیرات مثبت اجتماعی فعالیت های هنری و از جمله صنایع دستی را نشان می دهد .

از شاخص ترین صنایع دستی استان تهران میتوان:

1-شیشه گری فوتی: هنر شکل‌دادن به شیشه است. هنرمند در این هنر، ابتدا ماده شیشه را حرارت می‌دهد تا نرم و نیمه مایع شود ؛ سپس به وسیلهٔ دستها یا ابزار مخصوص یا دمیدن اشکال زیبایی را با آن پدید می‌آورد.

2-معرق شیشه: هنری است وابسته به دست که با استفاده از انواع شیشه های رنگی و بافت دار و تراش دار وبا استفاده از مفتول های فلزی ساخته میشود و در ایران هنری ریشه دار است .

3-چرم: ساخت کیف و کفش و… از هنر های تولیدی با استفاده از چرم است .

4-معرق سنگ: هنر شکل‌دادن به شیشه است. هنرمند در این هنر، ابتدا ماده شیشه را حرارت می‌دهد تا نرم و نیمه مایع شود ؛ سپس به وسیلهٔ دستها یا ابزار مخصوص یا دمیدن اشکال زیبایی را با آن پدید می‌آورد.

5-همجوشی شیشه : یک رشته هنری است که یک دهه پیش به ایران وارد شده و رشد بسیار کندی در گسترش و جذب هنرمندان داشته است .

6-صنایع دستی چوبی:

از بهترین و کارآمد ترین صنایع دستی پولساز درتهران و هرجایی از این سرزمین است .

هر کدام از این صنایع دستی بازار کار قابل توجهی دارند که به راحتی اگر کمی در همان حرفه که فعالیت دارید خوب کار کنید میتوانید یکی از برترین ها در زمینه فروش و کسب درآمد در حوزه فعالیتی خود تبدیل شوید .

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.