کاردستی با نمد جدید-کاردستی با نمد برای مدرسه

با استفاده از نمد می توان کاردستی های بسیار جالب و متنوعی را درست نمود. کاردستی های نمدی طرفداران بسیاری دارد زیرا کار با آن بسیار راحت و در عین حال لذت بخش است. ساخت کاردستی با نمد برای همه سنین مناسب است .

کاردستی با نمد برای مدرسه

با استفاده از نمد می توان کاردستی با نمد برای مدرسه بسیار جالب و متنوعی را درست نمود. کاردستی های نمدی طرفداران بسیاری دارد زیرا کار با آن بسیار راحت و در عین حال لذت بخش است. ساخت کاردستی با نمد برای همه سنین مناسب است و هر فردی می تواند متناسب با سلیقه و هنر خود کاردستی خاصی با نمد بسازد. در این مطل کاردستی با نمد برای مدرسه را آموزش می دهیم.

کاردستی با نمد برای مدرسه

برای تهیه کاردستی های نمد به نمد در رنگ های مختلف نیاز داریم. بهتر است از نمد با رنگ های هماهنگ استفاده کنیم تا کاردستیمان جلوه ی زیباتری داشته باشد. امروزه بیشتر از نمد برای ساخت انواع عروسک استفاده می شود.

عروسک های نمدی

عروسک های نمدی همگی دارای الگو می باشند. برای تهیه الگو می توانید به اینترنت مراجعه کنید و الگوی طرح مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس می بایست الگو را بر روی نمد بکشید و دور آن را برش بزنید. در این مرحله می بایست دوخت انجام شود تا شکل مورد نظر حاصل شود. برای درست کردن عروسک های نمدی می توانید از اینترنت ایده بگیرید و یا بر اساس شکل های انتزاعی خود آن ها را شکل دهید.

عروسک ها و وسایل بسیار زیبا و تزیینی را می توان با استفاده از نمد تهیه نمود و از آن برای تزیین اتاق کودک  و یا اتاق خواب خود استفاده کرد.

خرید آنلاین

حلقه اسم نمدی

یکی از جدید ترین وسایل تزییناتی که با استفاده از نمد درست می شود حلقه اسم است که اغلب آن را جلوی درب اتاق کودکان نصب می کنند و یا بر دیوار اتاق آن ها آویزان می کنند. درواقع حلقه ای را با استفاده از نمد آماده می کنند و بر روی آن حروف اسم انگلیسی همراه با عروسک های مختلف نمدی قرار می دهند. این کار بسیار زیباست و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دستسازه های نمدی

از دیگر دست سازه های جدید نمدی می توان به جا موبایلی اشاره نمود. این کار بسیار آسان و کاربردی است. الگوی اصلی جا موبایلی یکی است اما می توان از خلاقیت و سلیقه خود استفاده نمود و بر روی آن اشکال مختلف نمدی را چسباند و آن را جذاب تر نمود. کیف های نمدی نیز امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

از دیگر کاردستی های جالب و جذاب نمدی عروسک های انگشتی بسیار زیباست که کودکان به آن علاقه وافری دارند. الگو و طرح اصلی و پایینی عروسک های انگشتی یکی است. می توان طرح مورد نظر را تغییر داد و کله عروسک مورد نظر را بر روی آن پیاده سازی نمود.

ساخت عروسک های نمدی بسیار لذت بخش است. عروسک های نمدی می توانند به تنهایی و یا به عنوان جاسوییچی و بر روی لباس های کودکانه مورد استفاده قرار بگیرند. بسیاری از افراد هنرمند این عروسک ها را در رنگ ها و طرح های مختلف تهیه می کنند و آن را به فروش می رسانند و از این راه کسب درآمد می کنند.

بیشتر بخوانید:  کاربرد بته جقه چیست؟

کاردستی با نمد برای مدرسه

کار دستی موجب افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس کودکان می شود و ذهن آن ها را فعال نگه  می دارد. در واقع کودکان با خلق یک کاردستی مفاهیم جدیدی را درک می کنند  و به اکتشافات فوق العاده ای دست پیدا خواهند کرد. برای ساختن کاردستی از ابزار و مواد مختلفی از جمله کاغذ رنگی، مقوا، قیچی و … لازم است که بسیاری از کودکان و دانش آموزان با این وسایل آشنایی دارند.

استفاده از پارچه نمد

نمد از پارچه های محکم و زیبایی است که برای ساختن کاردستی بسیار مناسب است. این پارچه در انواع و اقسام رنگ و ضخامت در بازار وجود دارد. به علاوه قیمت مناسبی دارد که همه اقشار می توانند آن را به راحتی تهیه نمایند. با استفاده از نمد های رنگارنگ می توان کاردستی های بسیار جالبی را تهیه نمود.

نمد مانند کاغذ ومقوا پاره نمی شود و از مقاومت خوبی در برابر کشیدن برخوردار است. به همین دلیل کودکان پس از ساختن کاردستی با نمد می توانند مدت ها با آن بازی کنند.

کاردستی با نمد برای مدزسه

با استفاده از نمد می توان انواع شکل حیوانات را ساخت. برای ساخت شکل حیوانات با نمد ابتدا می بایست شکل والگوی حیوان مورد نظر را از اینترنت و یا از دوستان گرفت و تهیه نمود. سپس الگو را بر روی نمد قرار داد و با مداد به صورت کمرنگ دور آن را کشید. سپس با آرامی دور آن را با قیچی مناسب برش داد.

برای اتصال اعضای مختلف بدن حیوان می توان از چسب و یا دوخت استفاده کرد. البته استفاده از چسب حرارتی در این مرحله بسیار راحت تر به نظر می آید. کودکان می توانند به راحتی نمدهای رنگارنگ زیبا را طبق الگو برش دهند و شکل مورد نظر را به وجود بیاورند و آن را به عنوان کاردستی به مدرسه ببرند.

نقاب های نمدی

همچنین می توانند با استفاده از نمد نقاب های بسیار زیبایی به شکل حیوانات درست کنند و کشی برای دو طرف آن در نظر بگیرند تا بتوانند آن را بر روی صورت خود بگذارند. نقاب های نمدی بسیار نرم هستند و حساسیتی برای پوست کودکان ایجاد نخواهند کرد.

کاردستی های مختلف نمدی

سر مدادی یک از کاردستی های جذاب و جالب برای کودکان است. کودکان می توانند با استفاده از نمد سرمدادی های بسیار زیبایی برای خود بسازند و آن را بر روی مدادهای خود بگذارند تا هنگام نوشتن درس و تکلیف احساس لذت بیشتری کنند.

کاردستی های بسیار ساده و ابتدایی را می توان با استفاده از نمد به وجود آورد. خورشید، ابر، خانه و… که در نقاشی های کودکانه بسیار دیده می شود را می توان با نمد ساخت و آن ها را بر روی دفتر نقاشی چسباند. نقاشی های نمدی بسیار زنده تر و زیباتر هستند و کودکان از دیدن آن ها شگفت زده خواهند شد.

امروزه با استفاده از نمد کیف های بسیار زیبایی را به می سازند. در مراحل بالاتر می توان آموزش کیف های نمدی زیبا را به کودکان آموزش داد تا دست سازه های خود را کاربردی کنند و از هنر خود استفاده های بیشتری ببرند. بسیاری از کاردستی های مدرسه را می توان با نمد درست کرد.

در این مقاله کاردستی با نمد برای مدرسه را آموزش دادیم درصورتی که سوال یا مسئله خاصی مد نظر دارید با ما به اشتراک بگذارید.

https://asrinkala.com

 

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.