جایگاه صنایع دستی در کشور های همسایه

جایگاه صنایع دستی در کشور های همسایه

هنرهای عامیانه و صنایع دستی بخش جدایی ناپذیر زندگی در اوریسا هستند. اوریسا که به خاطر زیبایی و صنعتگری کونارک، جاگانات و لینگاراج و معابد بی‌حساب دیگر مشهور است، مجموعه‌ای برجسته از هنرها و صنایع دستی، تزئینی و سودمند را ارائه می‌دهد. چه کارهای کاربردی درخشان پیپیلی، درخشان پاتا چیترا از پوری، جواهرات نقره ای فیلیگر و تشک های چمن طلایی کاتک یا کار خیره کننده شاخ پارلاخموندی و اسباب بازی های سفالی مایوربهانج، هر کدام از صنایع دستی جذابیت و اصالت خاص خود را دارند.

در روزگار مک دونالد، پپسی کولا و شلوار جین لیوایز، جایی که جریان آزاد کالاها و خدمات و همچنین مردم و فرهنگ بیداد می کرد، بی ثباتی انتخاب مصرف کنندگان تنوع طلب، پادشاه در عصر جهانی شدن نه فقط همیشه جدید و مدرن را می طلبد، اما گاهی اوقات قدیمی و سنتی را نیز اصلاح می کند.

در اینجا موردی برای هنرهای سنتی و صنایع دستی مطرح می شود. با کمال تعجب، بسیاری از شوهای مد خارجی این روزها با مدل های هالیوودی برگزار می شود که از لباس های سرهمی با طرح های کاربردی طراحی شده توسط طراحان مد هندی استفاده می کنند. این نمونه به تقاضای فزاینده برای آثار عامیانه هندی مانند چترهای کاربردی در سواحل دریای غربی می افزاید. این نشان می دهد که چگونه سنت این روزها با مدرنیته روبرو می شود

. جهانی شدن شرق و غرب را در یک بخش قرار داده و یک روستا را به دهکده جهانی تبدیل کرده است. در عصر سفرهای جت و ارتباطات سیار، مرزهای بین فرهنگ‌ها در معرض فرسایش و از بین رفتن قلمرو هستند.

جایگاه صنایع دستی آفریقای جنوبی

در بخش صنایع دستی آفریقای جنوبی، به ندرت تحقیقات قابل توجهی در مورد توسعه طرح ها و نوآوری محصول وجود دارد. کار گسترده ای توسط تولیدکنندگان برای تغییر جهت طرح، رنگ و الگوی محصول تولید شده مطابق با استانداردهای بین المللی انجام نشده است. این مطالعه نقش طراحی نوآورانه در توسعه پایدار صنایع دستی را از طریق مطالعه موردی استان کیپ غربی آفریقای جنوبی بررسی کرد. این تحقیق بر امکان طراحی صنایع دستی برای توسعه پایدار محصولات صنایع دستی برای کمک به توسعه اقتصادی جامعه محلی متمرکز است. مقاله حاضر نتایج یک مصاحبه ساختاریافته با تولیدکنندگان، توانمندسازان و خریداران محصولات صنایع دستی در استان کیپ غربی است. نتیجه‌گیری مقاله یافته‌های کلیدی از مصاحبه‌های ساختاریافته را ارائه می‌کند. اینها شامل مداخلات طراحی صنایع دستی برای توسعه پایدار و محصولات صنایع دستی است که بالاترین پتانسیل را برای توسعه آینده دارد. توصیه هایی برای رویکردهای طراحی به توسعه پایدار بخش صنایع دستی، یعنی بازتولید، اصلاح و نوآوری ارائه شده است.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.