هنر عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی موضوعی نسبتا گسترده است. بنابراین ، می توانید خلاصه ای از تاریخچه و برجسته ترین عکاسان آن را ذکر کنید. در مرحله بعدی ، می توان به تکنیک های خاصی که در این نوع عکاسی استفاده می شود و سبک های مختلف آن پرداخت.

سرانجام می توانید در مورد نگرانی های قانونی در کشورهای منتخب مرتبط با عکاسی خیابانی بنویسید زیرا عکسبرداری در مکان های عمومی در برخی کشورها غیرقانونی است.

عکاسی خیابانی برای هر کسی معنا و مفهوم خاصی و منحصر به فردی داره.

در جواب این سوال که عکاسی خیابانی چیه؟ باید بگم که عکاسی خیابانی همان معنایی رو میده که تو بهش باور داری، درست و اشتباهی در کار نیست.

عکاسی خیابانی هنر پرسه زدن در خیابانها، و عکاسی از هر چیزی ست که جالب باشه.

تو مجبور نیستی خودت رو ملزم به رعایت قانونی بدونی. عکاسی خیابانی دموکراتیک ترین فرم عکاسیه.

ثبت انسانیت

اگه بخوام عکاسی خیابانی رو معنا کنم، جوابم اینه :”ثبت انسانیت”

من انسان ها، زندگی هاشون و عواطف اونها رو با عکاسی از آدمها، ساختمانها، و چیزهایی که در خیابان پیدا میکنم، مستند میکنم.

مستندسازی

به نظر من قبل از هر چیز، عکاسی خیابانی درباره مستندسازی زندگی، آدمها، مکانها و خیابانها با نگرش و درک شخصی عکاسه!

نکته مهم داشتن ذهن باز و متمرکز، و شروع پرسه زدن و سرگردانی درخیابانهاست. پرسه زدن بدون هیچ تصور و خیال و فکری که از قبل داشته باشی.

مهم نیست از آدم ها عکس بگیری و یا از ساختمانها، و یا با اطلاع سوژه ازش عکس بگیری و یا بدون اطلاع او (و یا اصطلاحا عکاسی خیابانی کاندید Candid Photography).

عکاسی خیابانی سبکی هست که همه میتونن امتحان کنن و تفسیر خاص خودشان رو داشته باشن.

از نگاه شیوه های هنری عکس های خیابانی طیف وسیعی از فرمالیسم و رئالیسم تا سورئال و از تجربه های آوانگارد تا نزدیکترین سلیقه های عامیانه را در بر می گیرد این بدان معنی میباشد که روزمرگی های موضوعی عکاسی خیابانی، الزاما معادل روزمرگی در عکاسی و نگاه عکاسانه نیست. ارتباط زندگی روزمره مردم با محیط و عناصر محیطی، روابط انسانی، پرتره های مردم شناسی و اجتماعی از مردم کوچه و بازار مردمی که نه هنرپیشه معروفی هستند و نه سیاستمدار شناخته شده ای یکی از علاقه مندی های عکاسان خیابانی است. مردمی که هویت فردی آن ها در عکس های خیابانی در بطن گروه طبقاتی مرجعی است که آن را نمایندگی می کنند. عکاسی خیابانی در کوچه و خیابان های شهر عکاسی می کند و عکس خیابانی به همان موضوعاتی می پردازد که در سطح و لایه بیرونی و قابل رویت شهر اتفاق می افتد.اما همانطور که گفته شد نباید تمام عکسایی که این ویژگی را دارند در این دسته قرار داد.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.