گیوه سفید

فیلـتر

نمایش دادن همه 7 نتیجه

گیوه سفید

گیوه یکی از پاپوش های سنتی بسیار سبک و راحت است که در قدیم توسط اکثر مردم عشایر و روستاییان مورد استفاده قرار می گرفته است. همچنین در قدیم گیوه های اصیل با استفاده از نخ های پنبه ای و یا ابریشمی سفید بافته می شدند و هنوز هم گیوه های نفیس و قدیمی به رنگ سفید بافته خواهند شد.

گیوه آج دار نیز از گیوه های پرطرفدار و قدیمی به شمار می آید که تنها در رنگ سفید بافته می شود تا اصالت خود را همچنان حفظ کرده باشد. گیوه های مشهور و با اصل و نصبی مانند گیوه ملکی، کلاش و… نیز در رنگ سفید موجه تر و قابل قبول تر هستند و بسیاری از طرفداران صنایع دستی و هنر شناسان رنگ سفید را برای گیوه های اصیل بیشتر می پسندند.

ویژگی های خاص گیوه سفید

همانطور که می دانیم گیوه ها قابل شست و شو هستند و از الیاف ها و نخ های مرغوبی برای بافته شدن آن ها استفاده شده است. در صورت انتخاب گیوه سفید لازم نیست  نگران کثیف شدن و تغییر رنگ دادن آن باشیم زیرا می توانیم با انواع مواد شوینده مناسب آن را مورد شست و شو قرار دهیم و رنگ زیبای سفید آن را همیشه حفظ کنیم.

ایجاد طرح های زیبا بر روی گیوه

به علاوه بر روی گیوه های سفید و ساده می توان طرح های بی نظیری را پیاده کرد. بسیاری از هنرمندان رنگ ساده و سفید آن را انتخاب می کنند و با استفاده از نخ های دمسه و یا کامواهای رنگی روی آن را تزیین و گلدوزی می کنند. گلدوزی در زمینه سفید بسیار چشم گیر و جذاب خواهد شد. در واقع امروزه با ایجاد انواع طرح بر روی گیوه های سفید آثاری ارزشمند به وجود آمده است که بسیار مورد پسند جوانان امروزی قرار گرفته است.

از این رو بسیاری از هنرمندانی که گلدوزی را فرا گرفته اند. گیوه های سفید را به شکل خام و ساده خریداری می کنند و با ایجاد نقوش زیبا بر روی آن ها گیوه ها را به پاپوشی زیبا و مدرن تبدیل می کنند و با قیمتی بیشتر آن را به فروش می رسانند. همچنین امروزه در اینستاگرام و انواع سایت ها و فروشگاه های آنلاین نیز می توان نمونه هایی از کارهای این هنرمندان را مشاهده نمود.

گیوه های سفید ساده از قیمتی بسیار مناسب تر برخوردار هستند و در هر مدلی که بافته شوند زیبا به نظر می آیند. به علاوه گیوه های سفید را می توان با هر رنگ لباسی ست نمود و با هر استایلی آن را مورد استفاده قرار داد.

سخن پایانی

بسیاری از جوانان امروزی به رنگ ها و طرح های ساده و یکرنگ علاقه بیشتری داشته و به قول معروف زیبایی را درعین سادگی می بینند. گیوه های سفید مورد پسند بیشتر جوانان بوده و اکثر افراد آن را با شلوار لی استفاده می کنند.

امروزه استفاده از گیوه به خصوص در فصل تابستان جان تازه ای گرفته است و بسیاری از مردمان شهری نیز به دلیل مزیت های این کفش از آن استفاده می کنند.

اطلاعات بیشتر ...