گیوه مردانه

فیلـتر

نمایش دادن همه 21 نتیجه

گیوه مردانه

گیوه مردانه در بسیاری از شهرها و روستاهای ایران مخصوصاً مناطق کردنشین تولید می‌شوند و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین صنایع‌دستی این شهرها به‌حساب می‌آید. زیبایی و جذابیت گیوه مردانه باعث شده که مردم سراسر ایران اقدام به خریداری آن کنند.

گیوه مردانه در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هرکدام از شهرهای ایران مدل‌های خاصی را ارائه می‌کنند. به همین دلیل خصوصیات و ویژگی‌های آنها متفاوت است. کسانی که قصد خریداری گیوه مردانه را دارند؛ بهتر است قبل از انجام هر کاری اطلاعات خوبی درباره آن‌ها به دست بیاورند. در این مطلب به طور کامل گیوه مردانه را مورد بررسی قرار داده و انواع مدل‌های آن را به همراه خصوصیات و ویژگی آنها بیان می‌کنیم.

کفش گیوه مردانه

انواع مدل‌های گیوه مردانه

گیوه مردانه دارای انواع مختلفی است که افراد بهتر است با آنها آشنا شوند. هرکدام از این گیوه‌ها نحوه ساخت و شکل متفاوتی دارند. افراد بر اساس سلیقه خود هرکدام را که دوست داشتند می‌توانند خریداری کنند. از جمله انواع گیوه مردانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گیوه آجیده یا آجده که رویه درشت‌تری نسبت به بقیه گیوه‌ها دارد و کف آن هم از تخت چرمی بخیه دار ساخته می‌شود.
  • کلاش که مخصوص مناطق کردنشین است و از رویه پنبه و کف پارچه‌ای ساخته می‌شود.
  • گیوه لته‌ای که از تکه‌های پارچه کهنه ساخته می‌شود.
  • گیوه تخت لاستیکی که ارزان‌ترین نوع گیوه است و زیره لاستیکی دارد.
  • گیوه سنتی ملکی که به دلیل کیفیت بالایی که دارد؛ بسیار نفیس و گران‌قیمت است.
  • گیوه سیلک که از شیک‌ترین نوع گیوه به‌حساب می‌آید. معمولاً رویه این گیوه را با طرح‌های زیبا تزئین می‌کنند.
  • گیوه زیره چرمی که همان‌طور از اسم آن پیداست؛ زیره آن از چرم طبیعی ساخته می‌شود.

خرید کفش گیوه مردانه از اسرین کالا

نکات مهم خرید گیوه مردانه

افرادی که قصد خرید انواع گیوه مردانه را دارند؛ باید به نکات مهمی توجه کنند. از جمله نکات مهم در خرید گیوه مردانه می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • خرید از سایت یا فروشگاه معتبر
  • جنس گیوه
  • کیفیت گیوه در بافت و گره
  • توجه به رویه و زیره گیوه
  • توجه به انعطاف گیوه

خرید کفش گیوه مردانه

کفش گیوه مردانه

کفش گیوه یکی از صنایع دستی مناطق کردنشین است. معمولا در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می گیرد و برای راهپیمایی و پیاده روی های طولانی بسیار مناسب است و از آسیب رسیدن به پاها جلوگیری می نماید.

انسان ها از دیر باز به فکر تولید پای افزاری بوده اند که در هنگام پیاده روی کمترین آسیب را به پاها برساند و از پاها به خوبی محافظت نماید.

همچنین سبک و بادوام باشد و با ابزار و وسایل قابل دسترس به راحتی ساخته شود و هزینه زیادی در بر نداشته باشد. همانطور که اشاره شد، ایده گیوه مربوط به روستاییان کردنشین کشورمان می شود. آن ها این کفش را با استفاده از الیاف و نخ طبیعی موجود در روستای خود ساخته اند و از هنر دست خود برای بافت رویه این گیوه استفاده نموده اند.

برای زیره و کفی آن نیز از چرم و پارچه ومواد لاستیکی دیگر استفاده نموده و کفشی با قابلیت های ویژه طراحی نموده اند که دارای مزایای بسیاری می باشد. تمامی مراحل ساخت کفش گیوه کردی به صورت دستی بوده و از ماشین های صنعتی برای ساخت آن بهره گرفته نشده است.امروزه این کفش به دلیل مزایای بی شماری که دارد بسیار مورد استقبال مردم شهری قرار گرفته است و طرفداران خاص خود را پیدا نموده است.

درواقع با گذشت زمان مردم به فواید استفاده از گیوه پی برده اند و خواهان تهیه این مدل پای افزار شده اند. نمونه های جدید بافته شده گیوه کردی، بسیار زیبا و شیک است ومورد پسند جوانان امروزی نیز واقع شده است. زیرا می توان آن را با هر شلوار و لباسی ست نمود و بسیار شیک پوش به نظر رسید. در مدل های مردانه کردی، از نخ های یکدست و تیره استفاده می شود که از ظاهر فوق العاده ای برخوردار است.

کفش کلاش هورامی

سالمندان نیز به دلیل رفع کمر درد و پا درد می توانند از این مدل پای افزار برای پیاده روی و راهپیمایی استفاده نمایند. گیوه، برای افراد دارای اضافه وزن نیز بسیار مناسب است و از فشار بر روی کمر و زانوهای آن ها هنگام پیاده روی می کاهد. مردم روستایی قدیمی برای کوهنوردی و عبور از کوهستان از این کفش استفاده می نمودند و از آن بسیار راضی بوده اند. زیرا گیوه از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و هنگام استفاده افراد در پای خود احساس راحتی خواهند نمود.

گیوه کردی از بارزترین نوع این گیوه ها محسوب می شوند که گیوه های کرمانشاه بخصوص گیوه کردی (کلاش) هورامی از پرفروش ترین و با کیفیت ترین نوع از انواع گیوه در سراسر جهان محسوب می شود و در گذر زمان با تولید کفش صنعتی رقابت چشمگیری دارد.

کفش گیوه، پای افزار سنتی بسیار زیبایی است ، که از دیرباز در کشورمان وجود داشته است و هم اکنون با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی مدل های جدید تر و کامل تری از آن با کیفیت بسیار بالاتر تولید شده و در اختیار مشتریان عزیز قرار گرفته است. امروزه تلفیق تیپ سنتی و مدرن تحولی عظیم در دنیای مد به وجود آورده است و دنیایی دیگر را به روی هنرمندان و اهل هنر وعلاقه مندان به البسه هنری و سنتی گشوده است.

ایرانیان می توانند با انتخاب این کفش به اصل خود بازگردند و نمایی دیگر از ایران اصیل و مرد اصیل ایرانی را در جهان امروزی مشاهده نمایند و اصالت خود را همواره زنده نگه دارند. به علاوه، سالمتی بدن و پاهای خود را تضمین نمایند و از ترفندها و ابداعات روستاییان برای طول عمر و داشتن بدنی سالم بهره ببرند. چرا که روستاییان همواره بدنی سالم تر داشته اند و برای پوشش و خوراک خود نیز همواره از طبیعت اطراف خود الهام گرفته اند.

گیوه مردانه رنگی- قیمت گیوه های رنگی

گیوه های مردانه ای که امروزه توسط جوانان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، گیوه های جدید اسپرت است که با استفاده از خلاقیت ها و طرح های جدیدی به پاپوشی پر طرفدار و زیبا تبدیل شده است.

اولین رنگی که از یک گیوه قدیمی و اصیل در ذهن ما نقش می بندد سفید است. در گذشته گیوه های سفید بسیار متداول تر از گیوه های رنگی بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت.

اما امروزه از رنگ های بسیار زیبا و امروزی برای بافت گیوه استفاده می شود. حتی در بعضی از گیوه ها از دو رنگ استفاده شده است که به طور مثال ابتدای گیوه به رنگ سفید و آبی آسمانی بوده و به تدریج تا انتها به رنگ نیلی و سورمه ای می رسد.

گیوه های رنگی زیبا

گیوه های دورنگ بسیار جذاب هستند و تا کنون توانسته اند طرفدارن بسیاری را به دست بیاورند. البته بسیاری از آقایان جا افتاده و مسن، ترجیح می دهند از گیوه های یکرنگ و ساده استفاده کنند. رنگ های تیره نیز می تواند انتخاب آقایان شیک پوش باشد.

به طور کلی گیوه کفشی است که در فصل تابستان استفاده می شود. اما باید گفت این کفش اگر از نوع اصل آن انتخاب شود در زمستان نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. رنگ های تیره گیوه مردانه برای استفاده در فصل زمستان مناسب تر بوده و می تواند پا را گرم نگه دارد.

نخ های استفاده شده برای گیوه های رنگی از جنس همان نخ های گیوه های سفید است. در واقع ماهیت اصلی این نخ ها سفید بوده و در کارگاه ها و کارخانه ها توسط مواد مصنوعی و یا طبیعی رنگ شده است.

قیمت و خرید گیوه مردانه

همان‌طور که گفتیم گیوه مردانه را در مدل‌های مختلفی تولید می‌کنند به همین دلیل نمی‌توان قیمت مشخص و ثابتی برای آنها در نظر گرفت. اگر می‌خواهید خرید اینترنتی گیوه مردانه را به بهترین شکل انجام دهید؛ باید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید.

قیمت گیوه مردانه

گیوه یکی از محبوب ترین پاپوش های قدیمی مردان روستایی بوده است.استفاده از این نوع پای افزار بیشتر در مناطق کردنشین رواج داشته است. هم اکنون نیز مرغوب ترین گیوه در این مناطق تولید می شود.

بسیاری از مردان ایرانی از این نوع کفش برای خود استفاده می کنند واز مزایای بی نظیر این پاپوش معروف ایرانی اطلاع دارند. مهمترین دلیل تاثیر گذار بر قیمت گیوه مردانه نوع مواد اولیه استفاده شده در آن است. در ادامه به تشریح عوامل تاثیرگذار بر قیمت گیوه مردانه خواهیم پرداخت.

جنس نخ استفاده شده برای رویه

معمولا گیوه های اصل از قیمت بالاتری برخوردار هستند و این قیمت بالا به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب در آن می باشد. در گیوه های اصل مردانه از الیاف نخ پنبه طبیعی و یا نخ ابریشم کاملا طبیعی استفاده می شود.

این گونه نخ ها بسیار با کیفیت و مرغوب هستند و در اثر استفاده مداوم و زیاد آسیب نمی بینند. به علاوه موجب می شوند هوا به راحتی در درون کفش جریان داشته باشد و به پوست پا آسیبی نرسد.

همچنین این نخ ها موجب می شوند رویه گیوه قابل شست و شو شود. رنگ این نخ ها به مرور زمان تغییر نمی کند و کدر نمی شود و با استفاده از این الیاف طبیعی رویه گیوه با استفاده زیاد تغییر شکل و رنگ نخواهد داد.

جنس زیره

در گذشته برای زیره گیوه از مواد خاصی استفاده می شده است. در واقع برای هر مدل گیوه از زیره متفاوتی استفاده می کردند. در برخی از گیوه ها برای زیره از پارچه های ضخیم استفاده می کردند و در برخی دیگر چرم های طبیعی را به کار می بردند.

امروزه از زیره های پیو نیز برای زیره گیوه مردانه استفاده می کنند که موجب افزایش راحتی و قیمت گیوه خواهد شد. پس جنس زیره نیز در تعیین قیمت گیوه مردانه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

دستمزد استادکار

برای بافت گیوه اصل مردانه چند استاد کار ماهر چندین روز وقت می گذارند و با هم دیگر کار می کنند تا بتوانند گیوه اصل و مرغوبی را تولید کنند. گیوه های دست دوز مردانه به دلیل دستمزد بالای استادکاران از قیمتی بالا برخوردارند.

این در حالیست که گیوه های معمولی در عرض چند دقیقه تولید می شوند.

البته عوامل دیگری همچون کفی گیوه، رنگ گیوه، نقوش استفاده شده بر روی گیوه بر روی قیمت یک گیوه تاثیر می گذارند. اما به طور کلی اخیرا قیمت گیوه مردانه بر اساس افزایش قیمت مواد اولیه با افزایش رو به رو شده است که این نیز امری طبیعی است.

سایت اسرین کالا (Asrinkala.com) یکی از بهترین سایت‌ها در حوزه فروش گیوه مردانه است که در آنجا می‌توانید قیمت گیوه مردانه را به همراه تصاویر و مدل‌های آن مشاهده کرده و هرکدام را که دوست داشتید؛ خریداری کنید.

اطلاعات بیشتر ...