فواید و معایب ظروف مسی

فواید و معایب ظروف مسی

ظروف مسی از زمان ایران قدیم مورد پسند و استفاده اقوام و خانواده های ایرانی بوده و در حال حاضر هم استفاده های بسیاری از این ظروف می شود . خوردن غذا، درست کردن غذا و حتی آب خوردن در این ظروف به شدت تاکید میشه به دلیل عناصری که در این جنس این نوع ظروف وجود داره .

اگر شما هم سوالی در مورد خواص خوب یا بد این ظروف دارید تا پایان این مقاله با ما باشید .

ظرف غذا یکی از مهمترین وسایلی است که در خانه برای خوردن و نوشیدن به آن نیاز داریم اما بهترین ظرف برای خوردن غذا ظروف مسی است که دارای فواید سلامتی برای بدن است.

هر روز مردم برای خوردن و آشامیدن در منزل خود از ظروف غذا استفاده می کنند و ظروف غذا شامل بشقاب، چنگال، قاشق، نعلبکی، لیوان، چاقو و دیگر ظروف مورد نیاز در آشپزخانه است.

در طول دهه های مختلف مردم توانستند انواع مختلفی از ظروف را از مواد مختلف تولید کنند برخی از ظروف غذا وجود دارند که واقعا برای سلامتی بدن مفید هستند و در مقابل برخی از مواد و متریال ها حاوی مواد شیمیایی سمی، جیوه و سایر عناصر مضر برای بدن مضر هستند .

مس در بدن انسان

به‌طورکلی مس در تمام بدن وجود دارد و اعمال متفاوتی را نیز بر عهده دارد. مس جزئی از آنزیم‌ها است و نشانه‌های کمبود مس مربوط به نارسایی‌های آنزیمی می‌شود.

مقدار مس در بدن یک فرد سالم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌گرم تخمین زده می‌شود. مس به‌طور وسیعی در طبیعت پخش و توزیع‌شده است. حتی برنامه‌های غذایی فقیر و نامناسب نیز، نیازهای افراد به مس را تأمین می‌کنند.

مس برای سلامت کلی بدن بسیار ضروری است و فرآیند متابولیک طبیعی در ارتباط با اسیدهای آمینه و ویتامین‌ها را قادر می‌سازد.

مس سومین ماده معدنی در بدن است و تقریباً توسط پروتئین پلاسمای خون با نام سرولوپلاسمین حمل می‌شود. برای اینکه از مزایای این ماده بیشترین استفاده را ببرید باید آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

فواید نوشیدن آب با ظروف مسی

برخی تحقیقات علمی نشان می دهد که داشتن مقدار کمی مس در بدن، می تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی کلی بدن داشته باشد برخی از فواید سلامت از نوشیدن آب در ظروف مسی را آورده ایم

افزایش سلامت پوست،تقویت مو،کمک به طحال و کبد، بهبود سلامت قلبی عروقی، تحریک مغز، تسکین و آرامش مفاصل

استفاده از ظروف مسی از زبان بزرگان

در کتاب مخزن الادویه، تألیف حکیم عقیلی خراسانی؛ دانشمند و طبیب بزرگ قرن 12 هجری قمری، که از کاملترین و جامعترین مجموعه دارویی در میراث طب سنتی ایران است، آمده آشامیدن غذاهای ترش، لبنیات، گوشت ها، در ظرف مس بی قلع خصوصا آنکه مدتی در آن مانده باشد بسیار مضر است و باعث ایجاد بیماری برص (نوعی لکه های پوستی) می شود.

شیخ الرئیس نیز در کتاب قانون گفته است:

واجب است که پرهیز کنید از طبخ آنچه که شور یا چرب و یا شیرین است مانند گوشت و لبنیات و آنچه که ترش است در ظروف مسی و حتی آشامیدن در این ظروف زیرا که بدون تردید زنگار می بندد و زنگار نیز سم قاتل است.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.