مشخصات گیوه خوب را کشف کنیم!

مشخصات گیوه خوب

مشخصات گیوه خوب

امروزه خرید و فروش گیوه باری دیگر رونق گرفته است و بسیاری از افراد به دلیل مزایای ویژه ای که این پاپوش سنتی دارند در پیاده روی های طولانی خود از این کفش استفاده می کنند. اما باید به این نکته نیز اشاره نمود که وقتی می توانیم از راحت و مفید بودن یک گیوه مطمئن شویم که گیوه به صورت استاندارد و به طور صحیح بافته شده باشد و در تهیه آن از مواد اولیه مرغوب استفاده شده باشد. درواقع هر گیوه ای مرغوب نیست و نمی توان برای رفع پا درد و کمر درد از آن استفاده نمود.

به همین دلیل برای خرید گیوه لازم است به نکاتی دقت نمایید تا بتوانید از با کیفیت بودن آن مطمئن شوید. بسیاری از تولید کننده ها برای صرفه جویی در هزینه ها از زیره های سفت و پلاستیکی استفاده می کنند و مواد با کیفیتی را در تهیه آن به کار نمی برند. این نوع گیوه ها نه تنها به رفع پا درد و کمر درد کمک نمی کنند بلکه می توانند موجب افزایش درد مفاصل و اندام های مختلف بدن گردد و در پیاده روی موجب خستگی و آزار پاها گردند.

در ادامه می خواهیم چند نکته را متذکر شویم که بتواند شما را در خرید گیوه ای مرغوب و اصل یاری دهد.

خرید آنلاین

سایز گیوه

توجه کنید که گیوه حتما سایز پای شما باشد. به طور مثال اگر سایز معمول پای شما 39 است باید گیوه سایز 39 اندازه پای شما باشد. اگر سایز 39 به پای شما تنگ بود بدانید که آن گیوه از قالبی استاندارد برخوردار نبوده و رویه و زیره آن با هم، هم خوانی ندارند.

زیره گیوه

مهمترین جزء گیوه که می تواند نشان دهنده اصل بودن آن باشد زیره گیوه است. گیوه های مرغوب از زیره ای با کیفیت برخوردار هستند. پس در انتخاب گیوه حتما به جنس زیره دقت کنید.

پاشنه گیوه

برای خرید گیوه حتما ابتدا آن را به پا کنید و قسمت پاشنه آن را با دقت بررسی نمایید. گیوه های مرغوب از پاشنه ای با ارتفاع مناسب برخوردار هستند که هنگام راه رفتن پشت پا را اذیت نخواهند کرد.

 دهانه گیوه

گیوه مرغوب از دهانه خوش فرم و مناسبی بهره می برد و مانند یک جوراب پای شما را احاطه می کند. گیوه ای مرغوب است، که وقتی پا در آن قرار گرفت فاصله ای بین پا و گیوه ایجاد نشده باشد.

نوک گیوه

نوک گیوه های استاندارد معمولا تیزتر و جمع تر است و به تدریج تا قسمت سینه پا پهن تر می شود. گیوه هایی که در قسمت پنجه پا پهن هستند گیوه های استانداردی محسوب نخواهند شد.

بافت گیوه

گیوه های مرغوب از بافت رویه ای منسجم و یکدست برخوردار می باشند. گره های زده شده در بافت رویه گیوه باید ریز باشند. همچنین فضای بین گره ها باید پر شده باشد و سوراخی در آن دیده نشود.

اتصال زیره و رویه گیوه

در هنگام خرید گیوه به محل اتصال زیره و رویه گیوه دقت کنید و از انسجام بافت در این ناحیه اطمینان حاصل کنید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.