دست سازه های هنری

دست سازه های هنری

اگر در انجام کار های هنری مهارت دارید و یا سرگرمی شما خلق ایده های هنری است، به شما تبریک می گوییم. چون در حال حاضر شما ضروری ترین ابزار یک کسب و کار موفق را در اختیار دارید و کافیست با یک روحیه ی امیدوار و البته به خرج دادن خلاقیت و پشتکار لازم برای پیگیری ایده ها، کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کنید. در این مطلب ۴۰ ایده ی کسب درآمد از کار های هنری را به شما ارائه می دهیم تا از آن ها برای شروع کار خود الهام بگیرید.

۱. طراحی و ساخت زیورآلات

انواع مختلفی از زیور آلات وجود دارد که می توانید طراحی کنید و با دست بسازید. از دستبند های فلزی گرفته تا انگشتر با سنگ های قیمتی. می توانید محصولات دست ساز خود را به صورت آنلاین(Online) و در شبکه های اجتماعی(Social Networks) به فروش برسانید یا برای فروش آن ها با خرده فروشان محلی مذاکره کنید.

۲. طراحی لباس

با طراحی های متنوع آیتم های مختلف لباس و راه اندازی یک خط تولید می توانید کسب و کار موفقی داشته باشید. مانند زیورآلات ساخت دست که از طریق آنلاین یا فروشگاه های مختلف، می توانید به فروش برسانید.

۳. مجسمه سازی

مجمسه سازی نیز هنری درآمدزا است. پس اگر در مجسمه سازی مهارت دارید، می توانید ایده های خود را با طیف گسترده ای از مواد اولیه از جمله فلز، خاک رس، گچ و بسازید.

۴. ساخت کارت پستال

اگر به کار های کاغذی علاقه دارید، طراحی و ساخت کارت پستال ایده ی خوبی برای کسب درآمد خانگی است. می توانید کارت ها و طراحی های خود را به صورت حرفه ای چاپ کنید یا به صورت جداگانه روی طراحی هر کدام کار کنید.

۵. نقاشی

افرادی که تمایل زیادی به هنر دارند، می توانند ایده های خود را در قالب نقاشی(Painting) روی بوم، چوب و سایر زمینه ها پیاده کنند و سپس آن ها را به طور مستقیم و با برپایی گالری به علاقه مندان بفروشند.

۶. طراحی تی شرت

با طراحی تی شرت هایی خاص یا چاپ لوگو ها و طراحی گرافیکی مختلف بر روی آن ها، می توانید در حوزه ی پوشاک و برای خودتان فعالیت کنید.

۷. محصولات سرامیکی

تولید و فروش محصولات سرامیکی نیز از کارهای هنری پرفروش است. می توانید در ساخت و تولید انواع لوازم کاربردی، از ظروف تا زیور آلات گرفته و رنگ آمیزی آن ها، از سرامیک استفاده کنید.

۸. خیاطی

اگر از خیاطی و کار با چرخ خیاطی لذت می برید، گرفتن سفارشات خیاطی، در منزل می تواند ایده ای برای آغاز یک کسب و کار خانگی باشد.

۹. صابون سازی

صابون سازی در کشور ترکیه یک کار هنری بسیار درآمدزاست و توریستهای بسیاری صابونهای دست ساز را برای سوغات انتخاب می کنند. خوشبختانه بازار این هنر زیبا و کاربردی در ایران همچنان دست نخورده است. به طور مشابه با شمع ها، می توانید با ترکیبات مختلف صابون هایی با رنگ ها و طرح ها و عطر های متنوع در منزل بسازید و آن ها را در خرده فروشی ها یا به صورت آنلاین به علاقه مندان بفروشید.

دست ساخته‌های اولیه بشر در اصل برای پاسخگویی به نیازهای زیستی، آئینی و روزمره او ابداع شده است سپس با بهره گیری از اندیشه و تجربه به تدریج مراحل تغییر و تکامل خود را در مسیر تاریخ پیموده است. در عین حال، در روند رشد و بالندگی، جنبه‌هایی از نیازهای معنوی شامل باورها، اعتقادات و آداب و رسوم را نیز به آن افزوده شده به‌طوری که می‌توان این محصولات را به عنوان آفرینش‌های هنری در تمدن‌های گوناگون نیز به شمار آورد و این خود بیانگر پیشرفت و هویت هر ملیت یا قوم است. آفرینش‌های هنری در شکل‌ها و انواع مختلف پدید آمده است که عبارتند از: هنرهای ادبی (نظم، نظر، داستان، …)

هنرهای موسیقی (سنتی، نوگرا و …)

هنرهای نمایشی (تئاتر و سینما)

هنرهای کاربردی (معماری، عکاسی، طراحی صنعتی، طراحی لباس، …)

هنرهای زیبا (نقاشی، پیکره‌سازی، …)

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.