چطور صنایع دستی ایرانی بسازیم

ایران ، به عنوان یکی از باستانی ترین تمدن های جهان ، و سرزمین اقوام بسیار متفاوت در فرهنگ ، سبک زندگی و سنت ، از طیف گسترده ای از صنایع دستی در طول تاریخ برخوردار بوده است. صنایع دستی ایرانی که هرکدام داستان هایی از جمعیت متنوع فرهنگی در مناطق مختلف ایران پهناور را روایت می کنند ، از بهترین سوغاتی های تورهای ایران هستند.

بافته های ایرانی به دلیل قدمت ، ظرافت ، دوام و تنوع بسیار مشهور هستند. مشهورترین آن فرش ایرانی است. هزاران سال است که در گریت پارس به عنوان پوشش کف استفاده می شود. اشکال مختلف هندسی ، مدالیون ها ، ساقه ها و شکل های گیاهی و جانوری بافته شده با مواد محلی مخصوص هر منطقه ، الهام گرفته از محیط طبیعی ، باغ های رنگارنگ ایرانی را به یاد مردم می آورد. پر از گل و پرنده. فرش های ایرانی بافته شده توسط عشایر از لحاظ سبک و طرح متفاوت هستند. از برجسته ترین فرش های عشایر می توان به گبه ، گلیم و جاجیم اشاره کرد.

صنعت دست هر منطقه جلوه‌ی فرهنگ و هنر اونجاست، کشور عزیزمون ایران به خاطر داشتن شرایط آب و هوای گوناگون و وجود اقوام مختلف، فرهنگ و هنر غنی داره. همه اینها کنار هم و خیلی عوامل دیگه باعث‌ شده که صنایع ایران تو جهان شناخته‌ شده باشه.

مهم ترین وجه تمایز صنایع‌ دستی و به خصوص پرفروش ترین صنایع دستی ، ترکیبی بودنش از هنر و صنعت که نمایانگر ذوق هنری و خلاقیت فکری هنرمند است. سه دسته هنری، هنری_مصرفی و مصرفی حوزه های فعالیتی تو این زمینه اند.

پیشرفت تکنولوژی و شبکه­ های اجتماعی امکان معرفی سریعتر محصولات خود در ایران و حتی در دنیا را فراهم کرده است.

فروشگاه­ های آنلاین بی نیاز از اجاره و هزینه های داخلی شرکت های فیزیکی مثل آب و برق هستند.

دانشجویان، زنان خانه دار و هر فردی می­ تواند با ذوق و سلیقه و خلاقیت اشتغال زایی در منزل انجام دهد.

در شبکه­ های اجتماعی مثل اینستاگرام، کانال­ های تلگرامی، و غیره محصولات هنری خود را به نمایش بگذارید.

در این ایام کرونایی فروشگاه­ های اینترنتی و پیج­ های اینستاگرام مربوط به این صنایع دستی پر طرفدار رو به رشد است.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.