چرا صنایع دستی بهترین انتخاب برای ست پذیرایی است؟

صنایع بر گرفته شده از صنع به معنی ساختن می‌باشد. صنایع دستی در واقع محصولاتی هستند که بدون دخالت ماشین و به وسیله دست ساخته شده باشند.

در گذشته‌های دور انسان نیاز به داشتن برخی وسایل برای ایجاد سهولت در زندگی خود داشته است. برای مثال ظرف برای پختن غذا، شمشیر برای جنگ و نیزه برای شکار. از طرفی به علت نبود تکنولوژی‌های لازم، مجبور به ساخت آن وسایل با دست بوده است.

رفته رفته نیازهای بشر بیشتر شد و تنوع محصولاتی که او احتاج داشت افزایش پیدا کرد. حصیر برای نشستن، کوزه برای نگهداری آب و چرم و پوست برای لباس. همچنین مواد اولیه او نیز تنوع پیدا کرد و ابزارهای اولیه‌اش برای برای ساخت محصولات جدید بیشتر شد.

گذر ایام موجب شد تنوع صنایع بسیار زیاد شده و علاوه بر کاربرد اصلی آن، زیبایی نیز به فاکتوری مهم، در طراحی آن تبدیل شده است. از این رو بشر مجبور به ایده پردازی و خلاقیت، یا به بیان دیگر، استفاده از هنر در تولید آن‌ها شد.

این هنر ورزی تا آن جا ادامه پیدا کرد که امروزه اقسام مختلف صنایع دستی در سر تا سر ایران یافت می‌شود. محصولاتی که از زیبایی چشم گیری برخوردارند. در واقع زینت و زیبایی به کاربرد اصلی این این محصولات بدل شده است.

تقریبا غیر ممکن است که شما وارد خانه‌ای شوید و با یکی از انواع صنایع دستی مواجه نشوید. کالاهایی که به عنوان یک اثر هنری در خانه‌ها مورد استفاده قرار میگیرند. این نشان دهنده اهمیت و جایگاه صنایع دستی در بین مردم ایران است. همانطور که گفتیم، ساخت این محصولات به ذوق هنری نیاز دارد. از این رو جلوه‌ای که ین محصولات پیدا می‌کنند زبانزد است. همین باعث می‌شود در خانه‌های ایرانی از صنایع دستی به عنوان کالای دکوری استفاده شود.

بهترین رنگ برای ست صنایع دستی

رنگ از مهم ترين فاكتورهايی است كه توجه افراد را جلب میكند. رنگ هايی كاملا متضاد يا از يک طيف يكسان، هر دو جذابيت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال میتوان ظرف ميناكاری شده زيبايی را با يک قطعه ترمه آبی رنگ هماهنگ كرد. خاتم كاری های تيره رنگ در كنار سفال های سرخ ايرانی هم ست صنايع دستی خاص و زيبايی است. رنگ آبی و سرخ هم در كنار هم تركيبی بینظير ايجاد میكند كه بارها ديده شده است، انواع ترمه و گليم های كوچک را میتوان با اين رنگ‌ها انتخاب كرد. طرح های اين كارها هم در مواردی ممكن است يکسان باشد. اين موضوع شباهت و هماهنگی كارها را بيشتر میكند. در حقيقت نقش های كار شده بر روی بسياری از صنايع دستی يكسان و شبيه به هم است. اين شباهت ها را بايد در تهيه ست ها مورد توجه قرار داد.

1- صنایع دستی ها تنوع زیادی دارند

شاید بتوان گفت که یکی از متنوع ترین صنایع در کشورمان، کالا های صنایع دستی هستند. علت آن را می ­توان در گستردگی و فراوانی رسم و رسوم و فرهنگ مردمان کشورمان جستجو کرد.

از طرف دیگر اکثر آنها با دست و به دور از ماشین آلات صنعتی ساخته می ­شوند و به همین دلیل از ارزش بالاتری برخوردار هستند. پس می­ توان صنایع دستی را به عنوان یک کادوی خاص به دیگران هدیه داد.

2- قیمت های خیلی مناسبی دارند

قیمت های این محصولات به خاطر جنس آنها بیان نمی شود. بلکه به خاطر هنر دست یک هنرمند و ارزش و هویتی که به خاطر یادآوری گذشته یک ملت و یک منطقه می باشد، ارزشگذاری می شود.

3- یادآور گذشتگان ما هستند

درست است که صنایع زیبای دستی از ارزش و قیمت بالایی برخوردار­ اند، ولی هستند کالا هایی هم که در عین زیبایی و خاص بودن از قیمت مناسبی برخوردار بوده و محصول مناسبی برای هدیه به حساب می ­آیند.

اگر تصمیم دارید که به یک نفر که در خارج از کشور زندگی می­ کند محصولی هدیه دهید، به جرات می­توان گفت که صنایع دستی از بهترین کادوها و محصولات به حساب می­ آید.

به غیر از آن، شما با این محصول ضمن یادآوری ارزش و هویت خودتان و کشورتان به یک فرد خارجی، توانسته اید فرهنگ ایرانی خود را نیز به نمایش بگذارید.

4- صنایع دستی خیلی طبیعی هستند

از آن جا که این محصولات همگی کار دست به حساب می­ آیند، برخلاف صنایع مصنوعی شکل و ظاهر خوشایند و زیبایی دارند، به همین دلیل است که می توانند یک حس خوب را انتقال­ دهند.

پس در نظر داشته باشید که غیر از اینکه شما یک هدیه خاص می­ دهید، توانسته­ اید حس خوشایند و خوبی نیز ایجاد کنید.

https://asrinkala.com

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.