چگونه توریست خارجی جذب کنیم

چگونه توریست خارجی جذب کنیم

جذب توریست خارجی یکی از گزینه های مهم و مورد بحث در جامعه گردشگری می باشد.در حالی که سازمان میراث فرهنگی بودجه لازم برای تبلیغات در صنعت گردشگری ایران را در اختیار ندارد، بخش خصوصی این وظیفه را بر عهده دارد تا بتواند با تهیه بروشور، تصویر، اقلام تبلیغاتی و حتی خرید دقایقی از تلویزیون‌های خارجی برای تبلیغ به معرفی جاذبه‌های ایران بپردازد.

اما در این میان راهکارهایی هم وجود دارد که بتواند به موثر بودن این تبلیغات با هزینه اندک کمک کرده و صنعت گردشگری ایران را علی‌رغم تحریم‌ها، سرپا نگه دارد.
جذب توریست خارجی
راهکارهای پیشنهادی جذب توریست خارجی
تبلیغات و بازاریابی در کشور

بازاریابی و تبلیغات در رسانه‌های خبری نوشتاری و دیداری کشورهای هدف بسیار اهمیت دارد. معرفی ایران به عنوان کشوری امن و ارزان با مردمانی مهربان و مهمان‌پذیر از اهداف کمپین‌های تبلیغاتی باید باشد. تبلیغات در تلویزیون، فرودگاه‌ها و اتوبوس‌های درون شهری و متروها و روزنامه‌های محلی کشورهای هدف باید در دستور کار قرار گیرد.

راهکارهای جذب گردشگر بخش یک

1-تبلیغات و بازاریابی در کشور هدف مهمترین استراتژی ایران باید باشد. بازاریابی و تبلیغات در رسانه‌های خبری نوشتاری و دیداری کشورهای هدف بسیار اهمیت دارد. معرفی ایران به عنوان کشوری امن و ارزان با مردمانی مهربان و مهمان‌پذیر از اهداف کمپین‌های تبلیغاتی باید باشد. تبلیغات در تلویزیون، فرودگاه‌ها و اتوبوس‌های درون شهری و متروها و روزنامه‌های محلی کشورهای هدف باید در دستور کار قرار گیرد. این کمپین‌های تبلیغاتی، با استفاده از یک برند گردشگری ملی برای ایران، بسیار موفق تر و موثرتر خواهد بود.

2-تولید محتوا در مورد جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی و ماجراجویی ایران به ویژه در مورد آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به زبانهای کشورهای هدف، استراتژی مهم دیگر در این زمینه است. ایجاد یک پورتال چند زبانه گردشگری ملی و حداقل به 20 زبان بین‌المللی و به ویژه به زبان گردشگران کشورهای هدف بسیار اهمیت دارد که بتواند شهرها و جاذبه‌ها و سوغاتی‌ها و خوراکی‌های ایران را به زبان خود آنها معرفی کند.

3- بازاریابی دیجیتال و نقش شبکه‌های اجتماعی بین المللی و به ویژه اپلیکیشن‌هایی که در کشورهای هدف کاربران بیشتری دارند، استراتژی مهم دیگری است که باید روی آن تمرکز جدی داشته باشیم. گردشگر نسل هزاره سوم بدون اینترنت و مطالعه و بررسی اطلاعات به سفر نمی رود. گردشگران نسل جدید به شدت به تلفن همراه و هوشمند خود وابسته هستند. با استفاده از تلفن خود و اینترنت اطلاعات زیادی را دریافت و حتی تولید و منتشر می کنند. شبکه ارتباطی و اجتماعی این افراد برای رویاپردازی و ایجاد تصویر مناسب از مقصد یعنی ایران در ذهن مخاطبان بسیار اهمیت دارد.

https://asrinkala.com

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.