انواع ظروف مسی جدید

انواع ظروف مسی جدید

امروزه با توجه به فواید ظروف مسی بسیاری افراد به خرید این کالا روی آورده اند. جالب است بدانید که ظروف مسی می توانند از نوع اصل و یا غیر اصل و نامرغوب باشند. در ادامه نکاتی را در مورد اصل بودن ظروف مسی بیان می کنیم که شما می توانید با در نظر گرفتن این نکات ظروف مسی اصل را از غیر اصل به راحتی تشخیص دهید و نمونه مرغوب آن را با اطمینان بیشتری خریداری نمایید. با ما همراه باشید.

به طور کلی ظروف مسی به سه دسته ماشینی، نیمه چکش کاری و چکش کاری تقسیم می شود.

ظروف ماشینی

این ظروف توسط دستگاههای پرس و بدون دخالت دست ساخته می شوند. همچنین این ظروف از قیمتی ارزان تر برخوردار هستند و سبک تر از نمونه های اصلی می باشند.

ظروف نیمه چکش کاری

این ظروف ابتدا توسط دستگاه خم کاری شکل داده می شوند و سپس مسگران بر روی آن چکش کاری می کنند. این نوع ظروف نیز نسبت به ظروف چکش کاری از قیمت ارزانتری برخوردار هستند.

ظروف چکش کاری

ظروف چکش کاری همان مدل قدیمی و اصل ظروف مسی است که از ارزش و بهای بیشتری برخوردار است و اغلب به سبک های قدیمی و سنتی تولید می شود. بر روی این ظروف آثار چکش کاری با دست به خوبی نمایان است. هر چقدر این آثار چکش کاری، ریزتر باشند و با ظرافت بیشتری انجام گرفته باشند ظرف را از ارزش و کیفیت بیشتری برخوردار می کنند.

همانطور که اشاره شد، نوع اصل و مرغوب ظروف فلزی با کمک دست شکل می گیرند و دست ساز هستند. اما در بازار بسیاری از ظروف مسی وجود دارند که توسط ماشین و دستگاه پرس کاری ساخته شده اند. اکنون به ویژگی های ظروف مسی غیر اصل اشاره خواهیم نمود.

وزن سبک

سبک بودن یک ظرف مسی به دلیل غیر اصل و ماشینی بودن آن است. در واقع ظروف مسی ماشینی بسیار سبک هستند و از ورق های نازک فلز مس تشکیل شده اند تا دستگاههای پرس بتوانند آن ها را به راحتی شکل دهند.

طرح های منظم

طرح های به کار رفته بر روی ظروف مسی ماشینی بسیار منظم است. این در حالیست که بر روی ظروف مسی اصل ممکن است از خطوط نامنظمی برخوردار باشند زیرا به کمک دست این خطوط پدید آمده است.

قیمت ارزان

خرید ظروف مسی ماشینی از قیمت ارزان تری نسبت به ظروف مسی دستی برخوردار است. و این می تواند بارزترین نشانه اصل نبودن یک ظرف مسی باشد.

قلع اندود نبودن

ظروف مسی اصل دارای سطحی قلع اندود هستند و سطح داخلی آن ها به رنگ مس نیست. ظروفی که در سطح داخل قلع اندود نباشند بدون شکل اصل نیستند.

با توجه به این نکات می توانید ظروف مسی اصل را بهتر بشناسید و با اطمینان خاطر آن را خریداری نمایید.

انواع ظروف مسی جدید

امروزه خرید و فروش ظروف مسی به دلیل ارزش بالا، فواید زیاد برای بدن و زیبایی ظاهر بسیار رونق گرفته و مورد توجه قرار گرفته است. هم اکنون ظروف مسی  و قوری مسی در انواع و اقسام طرح و شکل تولید شده و به بازار عرضه می گردد. اما نمونه های مرغوب و با کیفیت این ظروف بیشتر در شهرهای خاصی مانند کرمان، اصفهان و زنجان یافت می شود. قیمت و ارزش این گونه ظروف نیز جهانی است و طبق بازار بورس لندن افزایش و کاهش می یابد.

در قدیم نمونه های اصل و چکش کاری شده این محصول بسیار مورد استقبال قرار می گرفت و بسیاری برای طبخ و سرو غذا از این ظروف استفاده می کردند. در واقع در قدیم ظروف مسی کمتر به عنوان تزیینات استفاده می شد. ظروفی مانند آفتابه مسی، سینی مسی، قابلمه و تابه مسی.

اما امروزه این ظروف با هنرهای دیگر در آمیخته و تلفیق شده است و محصولات بسیار شکیل و زیبایی از آن به بازار آمده است که از قیمت بالایی نسبت به ظروف دیگر برخوردار است و می تواند به خوبی زینت بخش منزل ما باشد.

ظروف جدید مسی بیشتر به صورت دکوری استفاده می شوند و اغلب در ویترین ها دیده خواهند شد. البته بسیاری به دلیل فواید بسیار زیاد ظروف مسی از آن برای طبخ انواع غذا استفاده می کنند. اما باید توجه نمود که استفاده زیاد از این ظروف برای طبخ غذا خطرناک است و می تواند موجب رسوب مس در بدن ما شود.

ظروف مسی جدید اغلب به صورت ست ارائه می شوند و از زیبایی بی نظیری برخوردار هستند. به عنوان مثال سرویس آجیل خوری که از هنر مینا کاری بر روی آن استفاده شده است و گل و بوته هایی با زمینه آبی بر روی آن نقش بسته است شامل یک ظرف آجیل خوری بزرگ و شش ظرف آجیل خوری کوچک است که می توان آن ها را برای تزیین داخل ویترین و بر روی اپن قرار داد.

ست های دیگری همچون شیرینی خوری و میوه خوری نیز با استفاده از مس ساخته شده است و اغلب پایه دار هستند، که می توان آن ها را نیز مورد استفاده قرار داد.

ظروف مسی جدید دارای طرح و اشکال جدید و به روزی هستند و به نمونه های قدیمی شباهت کمی دارند. همانطور که گفته شد این ظروف بیشتر جنبه تزییناتی دارند. به همین دلیل نیازی به قلع اندود کردن مجدد پیدا نمی کنند.

سماور، گلاب پاش، سینی سماور، قندان و.. نیز از سرویس چایی خوری ظروف مسی است که بسیار شکیل است و می تواند نظر بسیاری از هنر دوستان را به سمت خود جلب نماید.

امروزه خرید و فروش این محصولات نیز به صورت اینترنتی میسر شده است و افراد می توانند با مراجعه به فروشگاه اسرین کالا مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را به راحتی سفارش داده و درب منزل تحول بگیرند.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.