خرید و قیمت گیوه آژیه لرستان

گیوه لرستان به نام آژیه محصولی بی نظیر و خاص. گیوه مهم ترین و همه گیرترین پای افزار مردمان گذشته بوده است.

یکی از مراکزی که بهترین استادکاران گیوه‌ دوزی کشور در آنجا فعال هستند بروجرد است. گیوه ای که در لرستان ساخته می شود آژیه نام دارد، در بروجرد می توان باکیفیت ترین آژیه اصیل لری را تهیه کرد.

راحتی و در عین حال دوام از مشخصه های یک گیوه خوب است. گیوه اگرچه رویه ای که با نخ تابیده بافته شده است دارد و هم خنک است و هم قابل انعطاف، اما زیره آن که با چرم ساخته می شود محکم و غیر قابل نفوذ است.

زیره گیوه را گیوه کش ها از چند لایه چرم خالص و به صورت آجدار می سازند، رویه گیوه از نظر بافت به دو نوع مشخص زنانه و مردانه تقسیم می شود.

در گذشته این رویه به وسیله زنان هنرمند بافته می شده است، بنا به افسانه های تاریخی نخستین انسانی که موفق به ساختن گیوه شد، سرداری از سرداران ایران باستان به نام گیو پسر گودرز و داماد رستم جهان پهلوان بود که همین امر باعث آن شد تا بر این پاپوش دست‌ساز، نام گیوه را بگذارند.

گیوه که قرن ها یکه تازی می کرد حالا با ورود انواع کفش ها کمی به حاشیه رفته است. اما گیوه هنوز هم مشتریان خود را دارد. به ویژه اگر به دست استادکاران و با هنرمندی ساخته شده باشد.

گیوه هر شهر اسم و مدل خاص خودش را دارد و با سبک و مدل آب و هوای منطقه سازگاری دارد، ولی بیشترین اتفاقی که این گیوه ها را خاص میکند این است که مواد اصلی هر گیوه برای آماده سازی در خود همان شهر درست می شود .

مثلا گیوه هورامان در شهر هورامان کردستان درست می شود و مواد اولیه این گیوه هم در همان شهر هورامان تهیه می شود .

برای خرید انواع گیوه کلیک کنید .

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.