خرید صنایع دستی ایرانی در آمریکا

خرید صنایع دستی ایرانی در آمریکا

صنایع دستی هر کشور علاوه بر اینکه به عنوان بخشی از هویت ملی آن کشور از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است، می‌تواند در صورت برخوردار بودن از قابلیت‌های جذب خریدار خارجی بخشی از منبع درآمد کشور نیز محسوب شود.

صنایع دستی اکثر کشورها شامل ظروف سفالی، مسی، شیشه کاری، تمثال‌های چوبی، زیورآلات، بافت انواع جامه و حصیر یا ساخت محصولات چرمی می‌شود که از زمان‌های گذشته به جا مانده و بیشتر بر اساس ضروریات زندگی و نیازهای مردم آن زمان ساخته می‌شدند؛ اما امروز آنچه آن‌ها را زنده و خاص نگه داشته زیبایی منحصر به فرد، دست ساز بودن و تعلق داشتن به یک فرهنگ خاص است. همین خصوصیات باعث شده تا مردم از سایر نقاط جهان خریدار صنایع دستی دیگر کشورها باشند؛ تنها کافی است بهترین بازار برای صادرات صنایع دستی ایران را پیدا کنید، ذائقه مشتریان هدف را بشناسید و محصول خود را به خوبی بازاریابی کنید.

صادرات صنایع دستی

صادرات صنایع دستی همواره به راحتی و با موفقیت همراه نخواهد بود. اگر قصد فروش این اشیای گران‌بها در یک بازار خارجی را دارید، باید کالای خود را به خوبی به مخاطب بشناسانید. مخاطبان باید با هویت و ارزش کالای شما آشنا شوند، در غیر این صورت شاید هرگز آن را به عنوان یک کالای مصرفی معمولی خریداری نکنند. در این راه، یک بازاریابی مؤثر و استفاده از رابط‌های مناسب می‌تواند کمک کننده باشد.

چه اقلامی میتوان به آمریکا صادر کرد ؟

چیزهایی که می‌توان با حجم منطقی صادر کرد؟ مثلاً زیورآلات دستی و سنتی خیلی زیاد به امریکا صادر می‌شود و بسیار طرفدار دارد مثل: منسوجات دستبافت مثل رومیزی‌ها، روتختی‌ها، پرده‌ها و پارچه‌های قلمکار که در طراحی پوشاک کاربرد دارد هم به این کشور صادر می‌شود، در کل اقلامی که قابلیت حمل چمدانی دارد مشکلی برای صادر کردن به این کشور ندارد.

مهمترین بازارهای صنایع دستی ایران چه کشورهایی هستند؟

عراق در صدر این کشورها واردکننده صنایع دستی ماست همچنین برخی از محصولات صنایع دستی ما نیز از عراق به سایر کشورها (ری اکسپورت) می‌شود البته این اتفاق تنها به عراق محدود نمی‌شود، این پروسه در امارات هم اتفاق می‌افتد.

یعنی کشورهای عربی از ما می‌خرند و احتمالاً گرانتر به کشورهای دیگر می‌فروشند؟

نه، از آنجا ممکن است به عنوان یک پایگاه استفاده کنند مثلاً خیلی از صادرات ما که به دوبی می‌رود از آنجا می‌تواند دو مرتبه ری اکسپورت شود به کشوری مثل کانادا یا امریکا و .

اسرین کالا

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.