بحث مهاجرت به آمریکا

بحث مهاجرت به آمریکا

معرفی

مهاجرت سنگ محک بحث های سیاسی ایالات متحده برای دهه ها بوده است، زیرا سیاست گذاران نگرانی های اقتصادی، امنیتی و بشردوستانه را سنجیده اند. کنگره برای سال‌ها قادر به دستیابی به توافقی در مورد اصلاحات جامع مهاجرت نبوده است، و عملاً برخی از تصمیمات مهم سیاستی را به شاخه‌های اجرایی و قضایی دولت منتقل کرده و به بحث در سالن‌های دولت‌های ایالتی و شهری دامن می‌زند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تلاش‌های بی‌سابقه‌اش برای مهار مهاجرت و تغییر شکل سیاست پناهندگی، این موضوعات را در کانون بحث‌های عمومی قرار داد. پرزیدنت جو بایدن متعهد شد که اقدامات ترامپ را معکوس کند و سیستم را اصلاح کند، اما همه‌گیری مداوم COVID-19 و هجوم عظیم مهاجران برنامه‌های او را پیچیده کرده است.
مربوط
سیاست مهاجرت و مرز
برنامه های ویزای کار خارجی موقت ایالات متحده
توسط کلر فلتر
چرا ما به دانشجویان بین المللی نیاز داریم
توسط گابریل سیرا، ادوارد آلدن و استر بریمر
جمعیت مهاجر در ایالات متحده چقدر است؟

طبق آمار اداره سرشماری، مهاجران تقریباً 14 درصد از جمعیت ایالات متحده یا نزدیک به 45 میلیون نفر از مجموع 328 میلیون نفر در سال 2019 را تشکیل می دهند. با هم، مهاجران و فرزندان متولد ایالات متحده آنها حدود 26 درصد از ساکنان ایالات متحده را تشکیل می دهند.

از سال 1970، زمانی که کمتر از ده میلیون مهاجر در ایالات متحده وجود داشت، سهم جمعیتی که در خارج از کشور متولد می شوند، به طور پیوسته افزایش یافته است. اما امروزه نسبت به سال 1890 مهاجران کمتری وجود دارد، زمانی که ساکنان خارج از کشور تقریباً 15 درصد از جمعیت را تشکیل می دادند.

از سال 2018، مکزیک رایج ترین کشور مبدا برای مهاجران ایالات متحده بود و 25 درصد از جمعیت مهاجر را تشکیل می داد. با این حال، آسیا با 28 درصد از مهاجران متولد شده در آن، برترین منطقه مبدا بود.

مهاجرت بدون مدرک جمعیت غیرقانونی حدود یازده میلیون نفر تخمین زده می شود و از زمان اوج خود قبل از بحران اقتصادی سال 2008 که باعث شد برخی به کشورهای خود بازگردند و دیگران از آمدن به ایالات متحده دلسرد شوند، کاهش یافته است. در ژوئیه 2021، گمرک و حفاظت مرزی (CBP) بیش از 212000 برخورد با افرادی را گزارش کرد که سعی در عبور از مرز جنوبی داشتند که بالاترین رقم ماهانه در دو دهه اخیر است.

تقریباً دو سوم مهاجران غیرقانونی بیش از یک دهه است که در ایالات متحده زندگی می کنند و بسیاری از آنها والدین کودکان متولد ایالات متحده هستند. تا سال 2013، تقریباً همه کسانی که سعی در عبور از مرز ایالات متحده و مکزیک داشتند، شهروندان مکزیکی بودند و اکثر آنها افرادی بودند که به دنبال کار بودند. از آن زمان، آمریکایی‌های مرکزی سهم بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند و به 81 درصد در سال 2019 رسیده‌اند. عموماً، آنها نه برای کار، بلکه برای درخواست پناهندگی می‌آیند و بسیاری از آنها کودکان بدون همراه هستند. برخی از این مهاجران حقوق قانونی متفاوتی با اتباع مکزیکی در ایالات متحده دارند: بر اساس قانون ضد قاچاق انسان در سال 2008، افراد زیر سن قانونی بدون همراه از کشورهای غیرهمجوار حق دارند قبل از اخراج به کشورهای خود در دادگاه رسیدگی کنند. افزایش مهاجرت آمریکای مرکزی سیستم مهاجرت ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است و بیش از 1.2 میلیون پرونده در دادگاه های مهاجرت در حال رسیدگی است.

لینک مقاله اصلی :https://www.cfr.org/backgrounder/us-immigration-debate-0

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.