انواع تسبیح قیمتی را بشناسید! از سندلوس تا کهربایی

تسبیح قیمتی

تسبیح قیمتی ارزش مادی و گاها معنوی دارند، در این مقاله اسرین کالا به دنیای تسبیح های قیمیتی سفر می کنیم.

گرانترین تسبیح جهان چیست؟

گرانترین تسبیح جهان در دست یک هنرمند لبنانی به نام ناجی اوبا ساخته شده است. نام این تسبیح تسبیح الرحمن است و در ساخت آن بیش از 16 هزار یاقوت و مرواید به کار رفته است. تسبیح الرحمن علاوه بر ارزش مادی دارای ارزش معنوی نیز هست زیرا نام‌های خداوند روی آن حک شده است. تسبیح الرحمن قرار است به‌عنوان گران قیمت ترین تسبیح در کتاب گینس ثبت شود.

شاه مقصودی از دیگر انواع تسبیح

سنگ این تسبیح بسیار خاص می باشد. به گونه ای که ارزش آن با گذر زمان همانند قالی های کرمان، بیشتر می شود. مرکز اصلی ساخت این سنگ در قندهار و جلال آباد می باشد. رنگ این سنگ، سبز و زرد می باشد که از نظر ارزش گذاری، رنگ زرد آن در اولویت می باشد. هر چه این تسبیح بیشتر در دست قرار بگیرد و استفاده شود، بر قیمت آن افزوده تر می شود. چرا که سنگ های آن، با مرور زمان شفافیت و زیبایی خود را نشان می دهند. از آن گذشته خاصیت پادزهری این سنگ نیز دلیل دیگری برای خاص بودن آن می باشد. پس اگر در میان انواع تسبیح ها تصمیم به خرید تسبیح شاه مقصودی دارید، پیشنهاد می کنیم تا انواعی از آن را که چندیدن دست گشته را خریداری نمایید.

عقیق و فیروزه از دیگر انواع تسبیح

برای برخی از افراد بسیار مهم می باشد که تسبیح آن ها از سنگی خاص و در عین حال گران قیمت باشد. برای همین از عقیق و فیروزه برای ساخت تسبیح خود استفاده می کنند. این دو سنگ را ما بیشتر در زمینه ی ساخت انگشتر و یا گردنبند استفاده می کنیم چرا که از قیمت بسیار بالایی برخوردارند. سنگ عقیق اصل، مربوط به یمن می باشد در صورتی که در برخی کشور های دیگر نیز با کیفیتی پایین تر و قیمت کمتر به فروش می رسد. سنگ فیروزه نیز که همان طور که می دانید خاص نیشابور بوده به همین دلیل تسبیح با دانه های فیروزه را می توانید در این شهر راحت تر پیدا نمایید و یا سفارش دهید. در هنگام خرید مراقب باشید و از اصلی بودن سنگ عقیق و یا فیروزه حتما مطمئن شوید.

مزایا: رنگ زیبا و کیفیت بالای دانه های تسبیح

معایب: قیمت بالای آن و دسترسی سخت تر به این نوع تسبیح

تسبیح بر اساس جنس

انواع تسبیح بسیار متنوع و متفاوت می باشد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند در ادامه درباره انواع تسبیح و ویژگی هر کدام بیشتر توضیح خواهیم داد.

تسبیح های تربت از جنس گل معمولاً از خاک های متبرک ساخته می شوند (تربت حرم امامان شیعه)

تسبیح از تراشیدن و شکل‌دادن مواد گوناگونی درست می‌شود. از آن جمله‌است سنگ‌های کهربا، فیروزه، عقیق و ام البنین (دانه های رنگی) ، و نیز گل پخته که گاه مانند خرمهره لعاب داده‌شده‌است. همچنین برخی از تسبیح‌ها را از تراشیدن و تیله‌وار نمودن چوب سخت و تیره‌رنگ درخت بان یا یُسر می‌سازند که گاه آن را نقره‌کوب نیز می‌نمایند.

 

برای خرید انواع تسبیح اینجا را کلیک کنید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.