خواص کشک در بدنسازی برای تکمیل برنامه غذایی+7 مسئله مهم

خواص کشک در بدنسازی

خواص کشک در بدنسازی

خواص کشک در بدنسازی بر متخصصین تغذیه پوشیده نیست و در برنامه های غذایی استفاده از کشک برای افراد بدنساز مورد تاکید قرار گرفته است.

کشک خشک این ماده مغذی که جزء فراورده‌های لبنی به شمار می‌رود، دارای ارزش غذایی ویژه‌ای است. کشک از دوغ یا ماست بدون چربی به دست می‌آید. بدین صورت که به وسیله حرارت، آب از دوغ جدا می‌شود و با اضافه کردن نمک به آن کشک درست می‌شود.

این خوراکی به دلیل دارا بودن مقدار زیاد کلسیم و مواد مغذی دیگر از ارزش غذایی ویژه‌ای برخوردار است که باوجود حجم کمی که دارد از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و به‌عنوان یک میان وعده مقوی برای ورزشکاران شناخته می‌شود. در این مطلب به خواص کشک در بدنسازی می‌پردازیم و بهترین زمان مصرف آن را توضیح خواهیم داد.

کشک خشک و بدنسازی

ضرر و خواص کشک در بدنسازی

کشک این خوراکی مقوی دارای خواص بی‌شماری است؛ اما این خوراکی برای ورزشکاران نیز سرشار از خاصیت است. در زیر به خواص و مضرات کشک در بدنسازی اشاره می‌کنیم.

خواص کشک برای بدنسازی:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از موارد مهم دیگر در مصرف کشک، تقویت سیستم ایمنی است که این مورد برای ورزشکاران و افراد عادی بسیار ضروری است.

  • منبع غنی از کلسیم و پروتئین

وجود کلسیم و پروتئین یکی از دلایل مصرف کشک برای ورزشکاران است. عدم چربی در این خوراکی باعث شده که حتی مصرف کم آن،‌انرژی زیادی به ورزشکاران بدهد.

  • افزایش سوخت‌وساز بدن

یکی دیگر از خواص کشک برای بدنسازی، افزایش سوخت‌وساز بدن و کاهش احساس خستگی است که در نهایت موجب تناسب‌اندام می‌شود.

مضرات مصرف کشک را نباید نادیده گرفت؛ چراکه مصرف بیش از حد آن موجب سفت شدن روده می‌شود. همچنین موجب کاهش PH خون می‌شود که این مورد تأثیر منفی بر روی بدن افراد از جمله ورزشکاران دارد.

بهترین زمان مصرف کشک

کشک برای بدنسازی به دلیل خواص بی‌شماری که دارد، بسیار توصیه می‌شود؛ اما زمان مصرف آن نکته‌ای است که باید به آن توجه داشت. در واقع کشک به دلیل میزان پروتئین و کلسیمی زیادی که دارد، بهتر است که به‌صورت ناشتا مصرف شود؛ چراکه بدن به شکل تقریبی از 6 ساعت قبل چیزی را مصرف نکرده و این بهترین زمان برای جذب پروتئین و کلسیم است.

البته مصرف کشک در طول روز هم منافع زیادی از جمله بهبود فرایند هضم غذا و تسریع سیستم گوارشی دارد.

کشک خشک برای بدنسازها

تأثیر پروتئین کشک برای بدنسازی

پروتئین کشک در بدنسازی خیلی مؤثر است. از جمله این تأثیرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش رشد بدن توسط پروتئین‌ها
  • باعث تسریع هضم قند و تولید انرژی می‌شود
  • خون‌رسانی به بافت یا اعضای بدن را انجام می‌دهد
  • پروتئین به کلاژن‌سازی کمک شایانی می‌کند
  • کمک به حفظ سلامت بدن در برابر ویروس و باکتری
  • تأمین انرژی بدن که این مورد برای ورزشکاران بسیار مفید و شایان توجه است.

خواص کشک خشک در بدنسازی

کشک این ماده لبنی و فاقد چربی دارای خواص بی‌شمار است. خاصیت کشک خشک در بدنسازی بسیار زیاد است که از جمله آن می‌توان به مواردی همچون حجم کم و انرژی زیاد، وجود کلسیم و پروتئین زیاد، خاصیت سیرکنندگی و… اشاره کرد. وجود چنین مواردی باعث شده که ورزشکاران کشک خشک بخورند تا از این طریق بتوانند سلامت جسم خود را تضمین کنند. در واقع ورزشکاران می‌توانند به‌جای استفاده از میان وعده‌های پرچرب و کم کالری از کشک خشک استفاده کنند و یک میان وعده سالم را مصرف کنند.

فواید کشک خشک در بدنسازی و تناسب‌اندام

کشک خشک دارای خواص بی‌شمار است. این خوراکی نسبت به ماست و شیر دارای درصد بالاتری از کلسیم و پروتئین است که وجود این فواید در کشک باعث شده که افراد زیادی توصیه می‌کنند که ورزشکاران کشک خشک بخورند.

مصرف کشک برای بدنسازی، پرورش اندام و افراد ورزشکار و کسانی که فعالیت سنگینی اعم از ورزشی و کاری در طول روز دارند، مفید و سودمند است. خاصیت کشک خشک در بدنسازی موجب مصرف آن در طول تمرین شده است.

بهترین زمان مصرف کشک در بدنسازی

یکی از نکته‌های مهمی که باید به آن توجه شود، زمان مصرف کشک خشک است. در واقع ورزشکاران باید کشک خشک را در زمان مشخصی مصرف کنند. ورزشکاران می‌توانند کشک خشک را قبل، بعد و حین تمرین مصرف کنند. از جمله خواص کشک برای بدنسازی در حین تمرین این است که بدن به‌شدت در زمان تمرین به پروتئین نیاز دارد و مصرف آن در این زمان موجب تأمین انرژی می‌شود.

خوردن کشک بعد از تمرین برای بدن به این دلیل لازم است که در زمان تمرین، ممکن است بسیاری از بافت‌ها و الیاف بدن دچار آسیب‌دیدگی شوند و مصرف کشک موجب ریکاوری و ساخت عضلات می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که ورزشکاران کشک خشک بخورند.

طریقه مصرف کشک در بدنسازی

افراد ورزشکار کشک را می‌توانند در زمان‌های مختلف مصرف کنند؛ اما توجه به این نکته که در چه زمانی و به چه میزانی کشک را مصرف کرد، بسیار لازم و ضروری است.

طبق مطالعات انجام داده شده، ثابت شده که مصرف بیش از اندازه کشک می‌تواند آسیب جدی به بدن وارد کند؛ از همین رو نیاز هست که در طول روز به میزان مشخص کشک مصرف کرد. همچنین کشک را می‌توان در زمان‌های حین، قبل و بعد از تمرین نیز مصرف کرد.

مصرف کشک برای بدنسازها

مقدار مصرف کشک در بدنسازی

یکی از موارد مهم که در مصرف کشک باید در نظر گرفت، این مورد است که با وجود خواص کشک در بدنسازی؛ اما مصرف بیش از حد آن نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد و توصیه می‌شود که به میزان لازم از کشک مصرف شود.

چراکه در غیر این صورت فرد ممکن است با عوارض زیادی مواجه شود. به عنوان مثال مصرف زیاد آن باعث بالا رفتن PH خون می‌شود. همچنین افرادی که دچار فشارخون بالا هستند، نباید کشک زیادی مصرف کنند. از دیگر مضرات آن می‌توان به سفت شدن روده اشاره کرد که وجود این موارد موجب می‌شود که ما به‌اندازه مصرف کنیم و از مصرف بی‌رویه آن پرهیز کنیم.

بهترین نوع کشک برای بدنسازی

کشک این ماده ارزشمند دارای انواع مختلفی است. از جمله انواع آن می‌توان به کشک خشک، کشک مایع، کشک زرد، کشک خاکستری، کشک لور اشاره کرد. این نوع کشک‌ها دارای خواص مشخصی هستند و افراد می‌توانند باتوجه ‌به سلیقه و نیاز خود از هرکدام از این کشک‌ها استفاده کنند.

اما بهترین نوع کشک که برای بدنسازی بسیار توصیه می‌شود، کشک خشک است. این نوع کشک ساختاری پودری دارد و پس از پودر کردن کشک جامد آن را الک می‌کنند تا کاملاً یکدست شود. این نوع کشک بیشتر در مناطق جنوبی تولید و تهیه می‌شود.

کشک بمب عضله‌سازی

ورزشکاران کشک خشک بخورند! شاید برای شما هم سؤال باشد که چرا این‌همه توصیه می‌شود که ورزشکاران کشک مصرف کنند. در پاسخ به این سؤال باید گفت که خواص کشک در بدنسازی بسیار زیاد است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمک به عضله‌سازی است. در واقع کشک به دلیل وجود پروتئین و کلسیم زیادی که دارد موجب می‌شود که انرژی بدن فرد ورزشکار تأمین شود. همچنین موجب ریکاوری بدن می‌شود. از همین رو از کشک به‌عنوان بمب عضله‌سازی یاد می‌شود و مصرف آن به ورزشکاران به‌شدت در حین، قبل و بعد از تمرین توصیه می‌شود.

کلام پایانی

همان‌طور که در بالا اشاره شد، کشک یکی از فراورده‌های لبنی است که از میزان زیادی پروتئین و کلسیم برخوردار است.

خواص کشک در بدنسازی بسیار بی‌شمار است و ورزشکاران برای عضله‌سازی و تأمین انرژی بدن خود می‌توانند در میان وعده‌های خود مصرف کشک را قرار دهند. یکی از کشک‌های مورداستفاده، کشک خشک است که مصرف این نوع کشک برای ورزشکاران بسیار توصیه می‌شود.

از جمله خواص کشک خشک می‌توان به وجود پروتئین و کلسیم به مقدار زیاد، ریکاوری بدن بعد از تمرین، عضله‌سازی و… اشاره کرد.

در پاسخ به این سؤال که ورزشکاران کشک خشک را چه موقع بخورند باید گفت که مصرف آن می‌تواند در هر سه زمان حین، قبل و بعد از تمرین بلامانع و در هر سه زمان دارای خواص مختص به خود است.

حال که اهمیت و خواص کشک در بدنسازی را می دانید و تمایل به خرید کشک خشک دارید می توانید از اسرین کالا اقدام کنید.

 

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.